Buizenversterkers (geïntegreerd)

Gestart door Rob46, februari 22, 2013, 10:41:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob46

Kan een geïntegreerde buizenversterker moeiteloos vloerstaanders (120 watt 6 ohm) aansturen?

pameijer

Citaat van: Rob46 op februari 22, 2013, 10:41:44
Kan een geïntegreerde buizenversterker moeiteloos vloerstaanders (120 watt 6 ohm) aansturen?

Sommige wel, andere weer niet. Hier in Tolbert schijnt de zon, maar het is wel frisjes buiten. Vind je vraag er eentje zonder de letter r (dit is een rebus  :-P ).
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Rob46

Citaat van: pameijer op februari 22, 2013, 10:48:25
Sommige wel, andere weer niet. Hier in Tolbert schijnt de zon, maar het is wel frisjes buiten. Vind je vraag er eentje zonder de letter r (dit is een rebus  :-P ).

Even ter verduidelijking: een buizenversterker van 2x10 watt, is die bij machte om een set vloerstaanders (120 watt 6 ohm) aan te sturen? Verschilt dit per merk buizenversterker?

Exxar

Wat is de gevoeligheid van de luidsprekers?

Paul

Citaat van: Rob46 op februari 22, 2013, 11:20:33
Even ter verduidelijking: een buizenversterker van 2x10 watt, is die bij machte om een set vloerstaanders (120 watt 6 ohm) aan te sturen? Verschilt dit per merk buizenversterker?
Hangt ook van de gevoeligheid van je speakers af, mijn Klips van 97dB met 2 vingers in de neus    
baspoort.    :-D :wink:  Makkelijk dus.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Rob46

Citaat van: Paul op februari 22, 2013, 11:24:32
Hangt ook van de gevoeligheid van je speakers af, mijn Klips van 97dB met 2 vingers in de neus    
baspoort.    :-D :wink:  Makkelijk dus.

Paul, een gevoeligheid van 89db.  :yes:

Marvin

Doe jij lekker twee vingers in je basspoortje. Het is tenslotte vrijdag.  :schater:


--Verstuurd zonder netwerk--

Rob46


Paul

Citaat van: Rob46 op februari 22, 2013, 11:27:49
Paul, een gevoeligheid van 89db.  :yes:
Ik heb m,n B&W DM2mkII van 85dB er op gehad en dat ging ook, alleen het volume knopje moest iets meer open gedraaid worden.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Paul

Citaat van: marvin op februari 22, 2013, 11:28:46
Doe jij lekker twee vingers in je basspoortje. Het is tenslotte vrijdag.  :schater:
:-P :angel: byebye
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Zoldar

Ligt aan je speakers en grootte van de kamer. Met hoogrendement speakers die niet al te zwaar zijn aan te sturen gaat dat prima met iets als een PrimaLuna van 38 watt.

Ik heb echter ook een PrimaLuna in een grote kamer gehoord met Master Speakers en dat was vlak, leeg en bouwde geen druk op.

Ik draai hier met 91db gevoeligheid en 60 wat. dat gaat prima tot zo'n 93 db zonder vervorming.

Probeer het thuis of in de winkel met je eigen speakers.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

SmauG

Citaat van: Zoldar op februari 22, 2013, 11:58:55
Ligt aan je speakers en grootte van de kamer. Met hoogrendement speakers die niet al te zwaar zijn aan te sturen gaat dat prima met iets als een PrimaLuna van 38 watt.

Ik heb echter ook een PrimaLuna in een grote kamer gehoord met Master Speakers en dat was vlak, leeg en bouwde geen druk op.
Ik draai hier met 91db gevoeligheid en 60 wat. dat gaat prima tot zo'n 93 db zonder vervorming.

Probeer het thuis of in de winkel met je eigen speakers.

nopompom Hier ben ik dus ook een klein beetje huiverig voor/nieuwsgierig naar.
In hoeverre is het vermogen van een buis nu vergelijkbaar met dat van een transistorbak als het aankomt op het stevigere werk  HB

JohnWx

Moet wel kunnen zie beurzen of neem anders contact op met Wim van Kraanen van Analogue Audio die wil en kan je er alles over vertellen waarom juist wel en wanneer juist niet en hij wil best wel een demo geven en je laten horen als het fout gaat

Zit in Nieuwegein
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Citaat van: SmauG op februari 22, 2013, 12:17:59
nopompom Hier ben ik dus ook een klein beetje huiverig voor/nieuwsgierig naar.
In hoeverre is het vermogen van een buis nu vergelijkbaar met dat van een transistorbak als het aankomt op het stevigere werk  HB

torren worden eerder schreeuwerig wanneer je ze te ver pushed en buizen gaan wat geleidelijker vervormen. hoor je eerder aan de bass die rommellig wordt en de punch die eruit gaat. zonder er nu een statement wan te willen maken denk ik dat een goede 40-60 wat buizen push pull te vergelijken is met een 100-150 watt torr. Ik had hier een NAD C370 staan en die deed niets beter qua hard spelen dan de 50 watt buizen bak van graaf.

ik echter meteen dat als ik hier een setje Dynaudio Focus neerzet dat ik de grenzen van de graaf eerder tegenkom.

qua muziek: ik draai met veel plezier metal, symfonische rock en snoeiharde deathmetal op zijn tijd. ik vind juist de buizen amps daar geschikt voor omdat ze niet snel schreewerig worden in het hoog bij flink doortrappen.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op februari 22, 2013, 12:38:39
torren worden eerder schreeuwerig wanneer je ze te ver pushed en buizen gaan wat geleidelijker vervormen. hoor je eerder aan de bass die rommellig wordt en de punch die eruit gaat. zonder er nu een statement wan te willen maken denk ik dat een goede 40-60 wat buizen push pull te vergelijken is met een 100-150 watt torr. Ik had hier een NAD C370 staan en die deed niets beter qua hard spelen dan de 50 watt buizen bak van graaf.

ik echter meteen dat als ik hier een setje Dynaudio Focus neerzet dat ik de grenzen van de graaf eerder tegenkom.

qua muziek: ik draai met veel plezier metal, symfonische rock en snoeiharde deathmetal op zijn tijd. ik vind juist de buizen amps daar geschikt voor omdat ze niet snel schreewerig worden in het hoog bij flink doortrappen.

Je zit nu toch niet je Onkyo monster af te kraken  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.