Af en toe een SACD'tje spelen.

Gestart door Zoldar, januari 31, 2013, 11:00:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zoldar

Waarmee gaan we dat doen? Best bang for buck. 2de hands. Rond de 400 euro.


Marantz SA7001KI of SA7003.



Sony SCD-555ES



Sony DVP-9000ES

Suggesties?


Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Exxar

Veel goedkope blu-ray spelers spelen ook sacd af. Als je een dac of receiver/versterker met ingebouwde dac hebt, is dat ook nog een optie.

En anders, er staan hier een paar mooie sacdspelers op't forum. En eentje daarvan (8003) moet voor rond de 400 te krijgen zijn want die vind je als ex-demo met volledige garantie voor 600euro  (stassen bvb)

Zoldar

Ik speel al DSD via HDMI op de Onkyo (5.1 mixen). Maar ik wil af en toe ook op de Graaf GM50b een SACD'tje een beetje deftig kunnen luisteren. Ik heb nu een Cambridge Audio dvd speler als loopwerk voor de Onkyo, maar het houd niet over op de analoge uitgangen. (analoge printje zo groot als een shag viltje)

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Exxar

Ik snap wat je bedoelt  :yes:

Als budgetoplossing met een receiver is zo'n blu-ray speler wel leuk.


Maar een Marantz 8003 kom je geregeld voor een leuke prijs tegen.

Zoldar

Zou het mogelijk zijn de Onky als DAC voor de graaf te gebruiken  :wink:? Tape out. Maar dan hangen er geen speakers aan de onkyo. niet goed voor de eindtrappen... nopompom

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op januari 31, 2013, 11:30:39
Zou het mogelijk zijn de Onky als DAC voor de graaf te gebruiken  :wink:? Tape out. Maar dan hangen er geen speakers aan de onkyo. niet goed voor de eindtrappen... nopompom

kan je speakers uit zetten ? maar er word ook geen vermogen gevraagd door ! speakers of zal hij uitsturen wat je als volume aangeeft, of je zet de volume uit want tape out geeft gewoon 2 mv  hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Zoldar

Ik heb redelijk mijn zinnen gezet op de Sony SCD-555ES. Wat een mooi brok techniek, 15kg (!) zwaar, 2 voedingen. Maar de prijs is wat hoger dan 400 euri...hmmmmm.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Exxar

Citaat van: Zoldar op januari 31, 2013, 12:07:40
Ik heb redelijk mijn zinnen gezet op de Sony SCD-555ES. Wat een mooi brok techniek, 15kg (!) zwaar, 2 voedingen. Maar de prijs is wat hoger dan 400 euri...hmmmmm.

Heb je die SA15 VM al eens gezien?  :wink:

JohnWx

Citaat van: Zoldar op januari 31, 2013, 12:07:40
Ik heb redelijk mijn zinnen gezet op de Sony SCD-555ES. Wat een mooi brok techniek, 15kg (!) zwaar, 2 voedingen. Maar de prijs is wat hoger dan 400 euri...hmmmmm.

kost zo een mooi stukje ES als ik vragen mag, Wim heeft er nog zo een gehad
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Niet helemaal wat ik bedoel. Maar wel een mooi speler. Zeker voor het geld.

Hij gaat richting 575 euro. De prijzen op Ebay voor een mint zijn ongeveer 550 euro. De gouden wat meer.


Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Cornelis1921

Citaat van: Zoldar op januari 31, 2013, 20:20:20
Niet helemaal wat ik bedoel. Maar wel een mooi speler. Zeker voor het geld.

Hij gaat richting 575 euro. De prijzen op Ebay voor een mint zijn ongeveer 550 euro. De gouden wat meer.
Tja, hij is erg mooi Zoldar, maar toch die SA15 VM is ook één brok techniek en weegt ongeveer hetzelfde... en het is een echte marantz! :yes:
Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *