Af en toe een SACD'tje spelen.

Gestart door Zoldar, januari 31, 2013, 11:00:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Zoldar

doet gewoon pijn om naar te kijken zo mooi frusty
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Zoldar op januari 31, 2013, 20:20:20
Niet helemaal wat ik bedoel. Maar wel een mooi speler. Zeker voor het geld.

Hij gaat richting 575 euro. De prijzen op Ebay voor een mint zijn ongeveer 550 euro. De gouden wat meer.

doekje  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op januari 31, 2013, 20:36:57
Tja, hij is erg mooi Zoldar, maar toch die SA15 VM is ook één brok techniek en weegt ongeveer hetzelfde... en het is een echte marantz! :yes:
Groetjes, Cor.

Cor overal heb je mensen die tegendraads zijn  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

Citaat van: John Wx op januari 31, 2013, 21:35:10
Cor overal heb je mensen die tegendraads zijn  :wink:
En dat tegen beter weten in... Als marantz nu jouw eerste keuze is waarom dan verder zoeken? Sony, Accu allemaal goed, maar... ze worden nooit een apparaat dat begint met de letter m gesticht in 1953 in Woodside NY, NY.  :-P  byebye
(OK op het huidige product valt nu het een en ander af te dingen, but who kills Kenny? ;-))
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op januari 31, 2013, 21:41:31
En dat tegen beter weten in... Als marantz nu jouw eerste keuze is waarom dan verder zoeken? Sony, Accu allemaal goed, maar... ze worden nooit een apparaat dat begint met de letter m gesticht in 1953 in Woodside NY, NY.  :-P  byebye (OK op het huidige product valt nu het een en ander af te dingen, but who kills Kenny? ;-))

Persoonlijk ging ik ook voor de ES
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

#37
Citaat van: John Wx op januari 31, 2013, 21:42:24
Persoonlijk ging ik ook voor de ES
Zijn inderdaad klasse apparaten. Degelijk gebouwd, technisch en technologisch dik in orde. Alleen klankmatig vindt ik Sony persoonlijk tegenvallen. Ik heb zowel de 333ES, de 555ES als 777ES gehoord, het klinkt allemaal wel prima, dik in orde, maar dun. Maar dat is meer een kwestie van smaak. Er zijn mensen die dat juist waarderen, een wat slankere sound. Ik ben nu eenmaal gewend aan de Denon en marantz sound, en die vindt ik prettig - never change a winning team... Volgens What HiFi? klinken sommige marantz  spinners  te vriendelijk blijven zij qua ritmiek en helderheid achter bij andere merken. Zo'n opmerking heeft mij ooit zwaar gedeprimeerd toen ik net een nieuwe marantz spinner had gekocht - dat was dus zwaar balen - maar nu weet ik niet beter. Een kinderhand is gauw gevult als het om audio gaat, de mijne i.i.g. wel. ;-) :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Zoldar

Gezien de sound die nu uit de graaf komt, vol en warm, en de goede ervaringen met Metrum (eerder neutraal), gaat mijn voorkeur uit naar iets neutraals. Aan de analytische kant.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op januari 31, 2013, 22:18:35
Gezien de sound die nu uit de graaf komt, vol en warm, en de goede ervaringen met Metrum (eerder neutraal), gaat mijn voorkeur uit naar iets neutraals. Aan de analytische kant.

ja voor jouw vol en warm is voor een ander weer neutraal  8-)


maar ik dacht dat er rust was in huize Zoldar
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

cz79

In een vergelijk met de SA15s2 (van JRM) klonk de SA15s1 vM wel analytischer en de s2 warmer, dat was destijds in een vergelijk bij mij thuis tijdens een M&G (samen met Whisper en JRM)

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Exxar

En wie of wat heb je neergeschoten?

Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet