Citaat van: marvin op januari 21, 2013, 17:58:14
Pim, hoe kom ik erachter of hij weinig gebruikt is?!
Om je eerlijk te zeggen ben ik a technisch. Ik zelf kan alleen de buitenkant beoordelen.Als die heel mooi is heb je al een eerste indicatie over het gebruik.En als de kap eraf is heb je natuurlijk ook een idee hoe het ervoor staat. (ik heb het idee dat je me in de maling neemt maar dat geeft niets
)
Volgens mij maakt het nogal wat uit als je een versterker koopt, die een eigenaar heeft gehad die af en toe deze heeft gebruikt of iemand( of meerdere eigenaren), die een versterker heel veel hebben gebruikt.
Je ziet op marktplaats ook wel advertenties staan waar de aangeboden versterker onderop een hele stapel andere apperatuur staat en ook zie je soms veel stof/vuiligheid, op de aangeboden versterkers en dan weet je wel , daar moet ik niet zijn.
Je hebt toch ook, dat bepaalde onderdelen een levensduur hebben en als die onderdelen in verhouding weinig zijn gebruikt,dan kun je die toch beter die kopen dan een die heel veel is gebruikt en toe is aan een revisie/ groot onderhoud.
Maar als je zelf handig bent, zul je waarschijnlijk daar anders over denken en kiezen voor de optie om een zo goedkoop mogelijk versterker te kopen en deze zelf te reviseren.
Maar, wat is werkelijk een mooie versterker , daar kan alleen een technisch iemand die er kijk op heeft over oordelen volgens mij.