welke versterker ?

Gestart door markvandijk18071968, januari 19, 2013, 01:18:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

Pim, hoe kom ik erachter of hij weinig gebruikt is?!


--Verstuurd zonder netwerk--

Maus

Alsof dat veel uitmaakt... Hooguit de schakelaars die na héél veel gebruik een slijtage gaan vertonen.

pimvim

#32
Citaat van: marvin op januari 21, 2013, 17:58:14
Pim, hoe kom ik erachter of hij weinig gebruikt is?!




Om je eerlijk te zeggen ben ik a technisch. Ik zelf kan alleen de buitenkant beoordelen.Als die heel mooi is heb je al een eerste indicatie over het gebruik.En als de kap eraf is heb je natuurlijk ook een idee hoe het ervoor staat. (ik heb het idee dat je me in de maling neemt maar dat geeft niets :wink: )


Volgens mij maakt het nogal wat uit als je een versterker koopt, die een eigenaar heeft gehad die af en toe deze heeft gebruikt of iemand( of meerdere eigenaren), die een versterker heel veel hebben gebruikt.
Je ziet op marktplaats ook wel advertenties staan waar de aangeboden versterker onderop een hele stapel andere apperatuur staat en ook zie je soms veel stof/vuiligheid, op de aangeboden versterkers  en dan weet je wel , daar moet ik niet zijn.

Je hebt toch ook, dat bepaalde onderdelen een levensduur hebben en als die onderdelen in verhouding weinig zijn gebruikt,dan kun je die toch beter die kopen dan een die heel veel is gebruikt en toe is aan een revisie/ groot onderhoud.

Maar als je zelf handig bent, zul je waarschijnlijk daar anders over denken en kiezen voor de optie om een zo goedkoop mogelijk versterker te kopen en deze zelf  te reviseren.

Maar, wat is werkelijk een mooie versterker , daar kan alleen een technisch iemand die er kijk op heeft over oordelen volgens mij.

Marvin

Ik neem je niet in de maling hoor, maar voor een leek zoals wij is het totaal niet te vertellen of zo'n ding veel gebruikt is.
Beetje spuug en een vaatdoekje doet voor de buitenkant al wonderen.


--Verstuurd zonder netwerk--

RoGEK

Ik heb het even gemist, maar waarom is de PM16 afgevallen?

Als het die op MP is in Almere, daar heb ik gisteren mijn CD17 KI gekocht.

Die verkoper is een echte aanrader, had de PM16 ook zien staan op MP en bij hem thuis....
Helaas heb ik er nu het budget niet voor...
Klein schietgebedje dat hij hem niet snel verkoop maar ik ben er bang voor..
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

markvandijk18071968

Sorry ... nog even ;

Twijfel nu over het volgende =

1. PM 8000 voor stereo in combinatie met huidige SR7000 voor surround ; ik heb Eur 225 geboden op MP.
2. Mijn huidige SR7000 vervangen door een SR9200 welke momenteel wordt aangeboden op MP voor
eur350,
    dus geen aparte versterker voor stereo.

Wat is wijsheid ....

Mark

spekkie99

Citaat van: markvandijk18071968 op januari 23, 2013, 11:42:43
Sorry ... nog even ;

Twijfel nu over het volgende =

1. PM 8000 voor stereo in combinatie met huidige SR7000 voor surround ; ik heb Eur 225 geboden op MP.
2. Mijn huidige SR7000 vervangen door een SR9200 welke momenteel wordt aangeboden op MP voor
eur350,
    dus geen aparte versterker voor stereo.

Wat is wijsheid ....

Mark

Als stereo belangrijk voor je is dan is een losse stereo versterker al snel beter dan een surround versterker. Heb al meerdere merken receivers gehad, Marantz, Arcam, Yamaha maar uiteindelijk maar echt tevreden over een combi van medevoort stereo met marantz surround (fronts doorgelust naar de van Medevoort) en nu heb ik een PM7004 (met HT input) en zit te kijken naar een leuke NR1402/1602 voor surround.

Vergeet niet dat je met stereo echt alleen naar je speakers luisterd en met surround je aandacht verdeelt over beeld en geluid (heleboel speakers).

SB_Marantz

Citaat van: spekkie99 op januari 23, 2013, 12:26:26


Vergeet niet dat je met stereo echt alleen naar je speakers luisterd en met surround je aandacht verdeelt over beeld en geluid (heleboel speakers).

Ja joh?

Een surround receiver kun je keurig in stereo modus zetten en dan ook nog de DSP uitschakelen.

Dan fungeert deze als zijnde een ''dedicated'' stereo versterker.  :roll:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

spekkie99

Citaat van: SB_Marantz op januari 23, 2013, 12:31:20
Ja joh?

Een surround receiver kun je keurig in stereo modus zetten en dan ook nog de DSP uitschakelen.

Dan fungeert deze als zijnde een ''dedicated'' stereo versterker.  :roll:

Ja, en hoe klinkt het dan?

Zelfs de veelgeprezen Arcam's  (heb de AVR200 en de AVR250 hier gehad) die ronduit erg goed in stereo zouden moeten zijn worden toch al snel ingehaald door een dedicated stereo versterker, ja ook in stereo direct en dsp uit.

Marvin

Ja dat roepen mensen al jaren, -en dat mag je best roepen natuurlijk.

mountainbiker

Citaat van: marvin op januari 23, 2013, 13:43:37
Ja dat roepen mensen al jaren, -en dat mag je best roepen natuurlijk.
Mag je dat roepen? Ja dat mag je roepen.

-Mart Smeets-
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

SB_Marantz

Citaat van: marvin op januari 23, 2013, 13:43:37
Ja dat roepen mensen al jaren, -en dat mag je best roepen natuurlijk.


Er wordt teveel geroepen.............
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Marvin

?


--Verstuurd zonder netwerk--

JohnWx

ooohhhhhhhhhdus als ik muziek film heb in stereo klinkt het wel en anders niet kan ik concluderen

maar als leek zijnde stereo is toch stereo of voegt een receiver iets toe of laat iets weg ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject