welke versterker ?

Gestart door markvandijk18071968, januari 19, 2013, 01:18:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

Citaat van: markvandijk18071968 op januari 19, 2013, 09:30:54
Hallo Cor,
Bedankt voor de reactie ! Hopelijk reageren nog een aantal mensen over de andere versterkers zodat ik een goed beeld kan vormen.
Gegroet, Mark
Hey Mark, welkom. Waar vandaan ergens, ik ken namelijk ook een Mark van Dijk ...  :lol:

In het algemeen; zou ik gaan voor de meest sterke (stabiele) versterker die jj voor de euris kan bemachtigen. Vermogen heeft een versterker nooit teveel.

markvandijk18071968

Hallo Cor,
Uit Maastricht. Volgens internet zou de 7200 de beste keuze zijn.
Ik neem aan dat een combinatie sa7001ki met pm 7200/8000 beter zal klinken dan
in combinatie met mijn huidige sr 7000 ....
Mark

Maurice

Citaat van: markvandijk18071968 op januari 20, 2013, 15:35:05
Hoi,
Toch nog even een vraagje, of 2 ; ik wilde bieden op de pm 7200 op eur 175, maar nu staat er ook een pm 8000, vraagprijs eur 200. Wat is wijsheid ...

En de speakers; bns soundcolumn 3, impedance 4Ohm. Is dit een werkbare combinatie met een van de 2 versterkers ?!

Nogmaals bedankt !

Gegroet, Mark
Ik vind die vraagprijzen eigenlijk wel te hoog....
Voor dat geld zou ik verder kijken. De PM8000 was 14 jaar geleden iets van 1400-1600 gulden meen ik, prima ding, zelf toendertijd beluisterd.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

PM6003 voor 225 op MP
Paar keer geschrokken van oa PM78 en PM80 bij DP audio  :-o
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

xander32

Citaat van: markvandijk18071968 op januari 20, 2013, 16:59:42
Hallo Cor,
Uit Maastricht. Volgens internet zou de 7200 de beste keuze zijn.
Ik neem aan dat een combinatie sa7001ki met pm 7200/8000 beter zal klinken dan
in combinatie met mijn huidige sr 7000 ....
Mark
... niet de Mark van Dijk die ik ken (Zwolle).

Pols anders eens bij H&C Hifi te Oostrum naar prijzen en allicht inruilers ...

SmauG

Ik zou een mooie PM7001 zoeken. Desnoods via ebay, al is het maar omdat deze perfect bij de sacd speler past en dat het systeem keurig samenwerkt met A/B enzo.
Qua power zit je dan voorlopig wel goed, ik heb er verschillende luidsprekers aan gehangen en heeft met geen enkele moeite gehad.
Dit biedt eventueel opties voor de toekomst.

De pm6010ose (niet ki) heb ik ook gehad en deze versterker is in vergelijking wel een stuk minder krachtig. Dit merkte ik vooral in de laagweergave.
Een andere mooie (schijnbaar) zeer muzikale versterker is de Marantz pm8200. Maar deze komt niet heel vaak voorbij.

Houdt ook de belgische sites en duitse en engelse Ebay in de gate. Hier staat regelmatig Marantz spul op.

JohnWx

Citaat van: Maurice op januari 20, 2013, 17:21:43
PM6003 voor 225 op MP
Paar keer geschrokken van oa PM78 en PM80 bij DP audio  :-o

Wie  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: xander32 op januari 20, 2013, 17:28:16
... niet de Mark van Dijk die ik ken (Zwolle).

Pols anders eens bij H&C Hifi te Oostrum naar prijzen en allicht inruilers ...

daar is het verloop erg snel en groot
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

markvandijk18071968

dacht ook al dat de prijzen fors zijn voor de pm 7200 en 8000 ... ebay kijk ik nooit, zal ik eens doen.

bas focal marantz

Citaat van: Maurice op januari 20, 2013, 17:21:43
PM6003 voor 225 op MP
Paar keer geschrokken van oa PM78 en PM80 bij DP audio  :-o
Maar wat ik heb begrepen zijn de versterkers volledig geserviced , tel daar de 2 jaar garantie bij dan kom je wel op of rond die prijzen .

Als je dat niet weet denk je wat duur , voor een apparaat van 20jaar oud is een service geen overbodige luxe .

Maurice

Citaat van: bas focal marantz op januari 21, 2013, 00:42:20
Maar wat ik heb begrepen zijn de versterkers volledig geserviced , tel daar de 2 jaar garantie bij dan kom je wel op of rond die prijzen .

Als je dat niet weet denk je wat duur , voor een apparaat van 20jaar oud is een service geen overbodige luxe .
Voor die bedragen koop ik een ongeserviced apparaat en kan ik hem twee keer laten service door bijv. SB of HAL9000 of zelfs door Audioservice. En dan hou ik nog geld over.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: bas focal marantz op januari 21, 2013, 00:42:20
Maar wat ik heb begrepen zijn de versterkers volledig geserviced , tel daar de 2 jaar garantie bij dan kom je wel op of rond die prijzen .

Als je dat niet weet denk je wat duur , voor een apparaat van 20jaar oud is een service geen overbodige luxe .

wil niks oprakelen maar lees ook eens de garantie voorwaarden en alles op die site, en "volledig geserviced"  :gaap: kijk even op een ander forum en gebruik zoek functie


hij is dag en nacht bezig om zich boven aan google te krijgen


ik hou op over deze gast
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

pimvim

#28
hallo Mark

Ik ben ook nieuw hier en is de marantz pm80mk2 niets voor je.?
Die zitten meestal rond de 175/200 euro voor een hele mooie.
Maar dat ligt weer aan je zelf hoe mooi je zo'n oudere, maar hele goede versterker vind.

Je hebt dan wel geen bijpassende , maar wel een hele goede voor dat geld.

in elk geval succes. en een pm7200 lijkt me ook een hele goede.

Probeer een,zo'n weinig mogelijk gebruikte te kopen, heb je voorlopig ook helemaal geen onderhoudskosten.



bas focal marantz

ik heb gelezen in een forum - John Wx vs DP audio noem ik maar even .
Citaat van: John Wx op januari 21, 2013, 10:05:46



ik hou op over deze gast
Oke doen we , we gaan geen ouwe koeien uit de sloot halen .