Als toevoegingen aan bovenstaande nog deze gegevens:
- pm80 speelt nog steeds, geen enkel vreemd geluidje
- er staat geen gelijkspanning op de uitgangen (15-20 mV, als geen muziek wordt afgespeeld)
- versterker wordt nauwelijks warm, gewoon normale bedrijfstemp, niets engs (klasse AB).
- Deze machine heeft officieel toch een inschakelvertraging? Dat meende ik me tenminste te herinneren, maar bij inschakelen met knopje vd speaker ingedrukt hoor je direct een zachte plop. Herinner ik het mij verkeerd, of moet ik in dat circuit naar nog meer fouten zoeken? In het schema kan ik niet ontdekken waar een inschakelvertraging zit; wel een beveiligingsschakeling (TA7317 denk ik). Suggesties zijn welkom, ik ben een amateur.
Verder overweeg ik om een 'revisie' te pogen: ik denk daarbij aan de elco's uit versterker-gedeelte. De 10µF elco's uit voedingsprint waren met 25-30% in cap gedaald, vandaar. Lijkt me mee te vallen overigens, rest zat nog vlakbij aangegeven waarde. Twee vragen:
- is het aan te raden om (als je toch bezig bent) werkelijk ALLE elco's uit hele versterker te vervangen (wellicht uitgezonderd grote beker-elco's uit voeding)?
- ik lees over Panasonic: gewoon die je bij Conrad kunt bestellen? Of is gewoon naar de electronicaboer gaan en nemen wat die heeft ook goed?
Best veel vragen; ik zou het leuk vinden om met hulp op afstand deze versterker weer helemaal OK te maken. Mijn broer neemt hem daarna mogelijk van me over.