Citaat van: Janver op januari 06, 2013, 15:19:51
Hmmm...ik mis de diepgang dan wel in de vraagstelling. Zal wel weer eens aan mij of mijn gemoedstoestand liggen.
Wanneer je het leest, oftewel in welke gemoedstoestand je jezelf dan bevindt als je iets leest, heeft inderdaad invloed op jouw beoordeling op dat moment. Echter, bij het uiten van gevoelens en emoties hebben we het niet zomaar over de alledaagse zaken die je over het algemeen beleeft in het (adl) algemeen dagelijks leven. In essentie is het een combinatie van racende zenuwen, hormonen die hun werk doen, en veranderende spierspanning. Het lichaam reageert op wat is of komt. Het zet even het denken opzij en vertelt ons wat we van iets vinden of verwachten, of wat volgens ons dreigt. We 'spreken' dan een dieper liggend niveau aan
Interessant is het om eens te kijken wat de Forumleden het meest 'beleven' bij het luisteren naar muziek of bij bepaalde muziekstukken. En om dit te weten te komen, heb je het al snel over gevoelens en emoties. Wellicht een Poll met voor sommige een 'vreemde' stelling, aan de andere kant kan een beetje diepgang op het Forum soms volgens mij geen kwaad?
Uiteindelijk heeft het allemaal te maken met muziek en onze beleving hierbij en onze hobby in het algemeen.......