Muziek en emotie

Gestart door Rob46, januari 04, 2013, 11:55:27

Vorige topic - Volgende topic

Ik beleef emotie als ik naar muziek luister.

Nooit.
0 (0%)
Alleen als mijn geluidsset goed klinkt.
0 (0%)
Soms, afhankelijk van mijn 'stemming' op dat moment.
4 (18.2%)
Altijd, emotie maakt muziek en voor mij is emotie muziek.
9 (40.9%)
Soms, alleen bij bepaalde muziekstukken.
9 (40.9%)
Nooit, het gaat bij mij alleen maar om een optimale benadering van de muziek te weergeven, zoals de maker het bedoeld heeft.
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 22

Stemmen gesloten: januari 11, 2013, 11:55:27

QuattroNL

Citaat van: cz79 op januari 04, 2013, 13:24:51
1e plaats = Muziek
1.1e plaats = Geluid/Klank
+1
Mooie muziek op een Yoko setje is zonde. Ik hoor dan dat de muziek goed en mooi is maar ik zal er pas warm van worden als ie wordt afgespeeld op een mooie set.
Als die muziek je op de een of andere manier ook nog eens persoonlijk raakt (herinnering/gevoel) dan kunnen de tranen rollen :cry:  :yes:
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Marvin

Ik blijf natuurlijk niet stemmen op dit soort topics. :)

--Verstuurd zonder netwerk--

Whisper.nl

Citaat van: marvin op januari 04, 2013, 20:02:50
Ik blijf natuurlijk niet stemmen op dit soort topics. :)

Je weet niet wat je mist.

Muziek is emotie maar, zoals mij voorgangers al schreven, wel op een set die bij mijn smaak past.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

100% waar, bij voorkeur op een mooie set naar eigen smaak

Cornelis1921

stupid
Wees zuinig op het begrip "smaak". De grens tussen smaak :roll: en wansmaak puke is flinterdun. En er is echt niemand die objectief kan oordelen. Ik ook niet, daarom doe ik dat ook liever niet :angel:, tenzei het grappig bedoedoeld is.  clown1 Als men het begrip "smaak" in positieve zin op zichzelf betrekt dan liggen de criticasters al op de loer om dat genadeloos onderuit te halen. :evil: Dus voorzichtigheid is geboden. Smaak is niet zozeer wat men heeft, maar wat men is. Smaak is ook fysiek, dat heeft men - men kan proeven - maar ik bedoel louter de smaak in spirituele zin, datgene wat men niet logisch kan verklaren. Echte smaak is onvervreembaar, zuiver en oprecht. :angel: :yes: Daarom neem ik jullie, Hans en Chris, serieus. Want ik BEN ook smaak, daarom ik louter op gevoel voor mijn huidige set en inhoud van mijn fonotheek samengesteld, net zoals jullie en alle andere muziekliefhebbers dat gedaan hebben en nog steeds doen, zoniet, dan hebben zij een serieus probleem. :oops:
byebye Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

cz79

Ik vind het nogal een verhaal, Cor.

Het gaat gewoon om onze smaak en die weten wij zelf maar al te goed. Er is bij onze eigen smaak geen spraak van een flinterdunne grens tussen smaak en wansmaak.

Niet de woorden zo zwaar wegen, in dit geval gaat het puur om onze iegen smaak qua apparatuur en bijbehorend geluid, objectiviteit heeft daar niets mee van doen

Cornelis1921

Citaat van: cz79 op januari 04, 2013, 22:31:26
Ik vind het nogal een verhaal, Cor.

Het gaat gewoon om onze smaak en die weten wij zelf maar al te goed. Er is bij onze eigen smaak geen spraak van een flinterdunne grens tussen smaak en wansmaak.

Niet de woorden zo zwaar wegen, in dit geval gaat het puur om onze iegen smaak qua apparatuur en bijbehorend geluid, objectiviteit heeft daar niets mee van doen
Gotcha Chris! clown1  byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Whisper.nl

Citaat van: Cornelis1921 op januari 04, 2013, 21:51:03
stupid
Wees zuinig op het begrip "smaak". De grens tussen smaak :roll: en wansmaak puke is flinterdun. En er is echt niemand die objectief kan oordelen. Ik ook niet, daarom doe ik dat ook liever niet :angel:, tenzei het grappig bedoedoeld is.  clown1 Als men het begrip "smaak" in positieve zin op zichzelf betrekt dan liggen de criticasters al op de loer om dat genadeloos onderuit te halen. :evil: Dus voorzichtigheid is geboden. Smaak is niet zozeer wat men heeft, maar wat men is. Smaak is ook fysiek, dat heeft men - men kan proeven - maar ik bedoel louter de smaak in spirituele zin, datgene wat men niet logisch kan verklaren. Echte smaak is onvervreembaar, zuiver en oprecht. :angel: :yes: Daarom neem ik jullie, Hans en Chris, serieus. Want ik BEN ook smaak, daarom ik louter op gevoel voor mijn huidige set en inhoud van mijn fonotheek samengesteld, net zoals jullie en alle andere muziekliefhebbers dat gedaan hebben en nog steeds doen, zoniet, dan hebben zij een serieus probleem. :oops:
byebye Cor.

Idem wat een verhaal. Mijn smaak is die mij en die van jou is de van jou. Het is niet anders.

Mijn jongste vind zure-matjes heerlijk hele zakken eet ze daar van leeg.. Ik vind dat echt gatver.

Ik vind m'n accu/marantz cd 11 set met een Totem STTAF met een STS cd de emotie die bij mij past en waar ik uren naar kan luisteren en genieten.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Cornelis1921

Citaat van: Whisper.nl op januari 05, 2013, 12:28:35
Idem wat een verhaal. Mijn smaak is die mij en die van jou is de van jou. Het is niet anders.

Mijn jongste vind zure-matjes heerlijk hele zakken eet ze daar van leeg.. Ik van dat echt gatver.

Ik vind m'n accu/marantz cd 11 set met een Totem STTAF met een STS cd de emotie die bij mij past en waar ik uren naar kan luisteren en genieten.

Groet Whisper
Sorry Hans, dat verhaal van mij past perfect in het rijtje l*lverhalen en vaginamonologen. notworthy byebye, Cor.

Janver

Hadden we laatst toch ook al niet zo'n topic met poll?
Hier kan uw reclame staan!

Cornelis1921

Rob46

Citaat van: Janver op januari 05, 2013, 23:51:42
Hadden we laatst toch ook al niet zo'n topic met poll?

Klopt Jan, echter is de 'stelling' wel degelijk anders. Deze Poll vraagt meer diepgang van de stemmer als het gaat om de beleving (lees emotie(s)) bij het luisteren naar muziek.  :yes:

JohnWx

ja maar we gaan dieper Jan, dus pas op kan echte emotie oproepen 8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Rob46

Citaat van: John Wx op januari 06, 2013, 14:23:52
ja maar we gaan dieper Jan, dus pas op kan echte emotie oproepen 8-)

:angel:

Janver

Citaat van: Rob46 op januari 06, 2013, 14:19:09
Klopt Jan, echter is de 'stelling' wel degelijk anders. Deze Poll vraagt meer diepgang van de stemmer als het gaat om de beleving (lees emotie(s)) bij het luisteren naar muziek.  :yes:

Hmmm...ik mis de diepgang dan wel in de vraagstelling. Zal wel weer eens aan mij of mijn gemoedstoestand liggen.
Hier kan uw reclame staan!