Welke Marantz amp heb jij?

Gestart door Maurice, oktober 03, 2005, 02:17:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

Gefeliciteerd MO  :-)

Wat vind je de grootste verbeteringen tov de PM4001 ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

MO

#331
Wat voller in het laag... en gewoon een mooier klankbeeld over het algemeen....
Klinkt gewoon beter!   :wink:  (kan niet zo veel met: timbre, wollig, genuanceerder, bla, bla...)

En was maar 250,- wat niet veel is voor een versterker van een paar maanden oud (toch?)

Hoera!
bla

Maurice

Citaat van: MO op augustus 31, 2007, 14:52:53
Wat voller in het laag... en gewoon een mooier klankbeeld over het algemeen....
Klinkt gewoon beter!   :wink:  (kan niet zo veel met: timbre, wollig, genuanceerder, bla, bla...)

En was maar 250,- wat niet veel is voor een versterker van een paar maanden oud (toch?)

Hoera!
Leuke prijs inderdaad!
Voller laag is wel te verklaren door de toename in vermogen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

joep

Citaat van: Bassie op december 26, 2006, 14:38:47

Ik heb een flinke periode besteed aan het beluisteren van diverse sets (Marantz 11 en 15, Musical Fidelity A5, Cyrus Pre Xvs met 2x MonoX en Naim) en er ook nog serieus over gedacht om andere speakers (designspeakers zoals Piega en B&W XT4) te kopen. De keuze op het gebied van speakers was erg eenvoudig. Zowel de Piega's(diverse modellen) als B&W XT4 vielen erg tegen in een onderling vergelijk met mijn KEF's. Ik kan iedereen aanraden om bij de aankoop van andere speakers je huidige speaker mee te slepen naar je hifidealer als referentie.

Bas

Wat deed jou besluiten om voor de Marantz 11 serie te gaan ipv de 15?
Er zit toch een bom duiten tussen die twee. Is het verschil in geluid ook zo groot?

Gouden Kabeltjes

Ben erg geinteresseerd in het antwoord PM11 vs PM15. Heb zelf ook getwijfeld. Uiteindelijk gekozen voor een PM15 die ik later met een tweede heb uitgebreid voor bi-amping.

Ik ben erg tevreden, maar vraag me wel eens af: is dit nu beter of had ik voor 1 x PM11 moeten gaan.
Aurender N100H
Holo Audio May KTE DAC
Accuphase e5000
B&W804D3 + Gaia II
Townshend Isolda DCT interconnect + speaker kabel
Audioquest Carbon USB
Siltech SPX-20 + Octopus
Denon AH-D9200
Rega Planar 8 + Aphetta 2 MC
Rega Aria

D.A.R.R.Y.L.


joep

Citaat van: Gouden Kabeltjes op september 04, 2007, 22:34:24
Ben erg geinteresseerd in het antwoord PM11 vs PM15. Heb zelf ook getwijfeld. Uiteindelijk gekozen voor een PM15 die ik later met een tweede heb uitgebreid voor bi-amping.

Ik ben erg tevreden, maar vraag me wel eens af: is dit nu beter of had ik voor 1 x PM11 moeten gaan.


Kijk ook eens op http://www.hifi.nl/recensies.php?id=3132

alhoewel je er niet echt veel wijzer van zult worden.

VincentH

Marantz PM14 voor stereo en SR7400 (samen met de PM14) voor surround! :mrgreen:

Eip

Citaat van: joep op september 19, 2007, 19:24:25
Kijk ook eens op http://www.hifi.nl/recensies.php?id=3132

alhoewel je er niet echt veel wijzer van zult worden.

Wel een mooie geschreven recensie, ik heb het met plezier gelezen.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

TurboMarco

Ik heb nu nog alleen een marantz PM251 integrated amp  :lol: ,maar ik wil wel nog een Model 1060 oid voor weinig op de kop zien te tikken,deze is dan voor de hobbykamer icm met een marantz CD75 speler.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Wilmo

Citaat van: Wilmo op januari 24, 2007, 22:21:08


mijn setje nu, met de PM-78, gemod door Johan Ketelaar.

en nog een mooi sfeer fotootje, van toen ik er nog 2 had :roll:, een pm-68 en de 78



Nou nou dat is alweer lang geleden dat ik hier heb gepost. Inmiddels is een droom van me uitgekomen. Hier staat inmiddels een PM-16 :-) Hij is best groot, maar hij past in het rack :-D



Inmiddels heb ik de voetjes eronder uitgesloopt zodat hij wat kleiner lijkt.





en de ingewanden mag je hier zelf bekijken :-)
http://home.student.utwente.nl/j.w.mollema/Audiofreaks/PM16%20naakt/


Jantje

Wilmo, zou je me kunnen vertellen hoe die PM-68 je beviel? Ik kan een mooie tweedehands overkopen, en ik ben benieuwd of het wat is, daar ik er niet veel informatie over kan vinden op het net.
Marantz PM17
Marantz CD17MKII
Focal JMLab 714V
Oehlbach NF214, Supra Ply 3.4/S

Voor surround:
Denon AVR-3802, via pre-outs op PM17 en PM66SE-KI.

Wilmo

JA tis alweer even geleden maar ik zal mn best doen.

De PM-68 is een amp die, voor toen ik begon, best wel goed klinkt. Vermogen zit er wel in (al is het niet al te veel) en hij doet wat hij moet doen. Ik heb met de 68 een paartje Translator Impact 4-II aangestuurd en dat ging heel prima.

En versterker die niet echt bijzonder is maar gewoon doet wat hij moet doen.

WYWH

De pootjes eronder uit gesloopt? Geschroefd neem ik aan  :-D
Krast dat niet op de onderzijde van de voorkant dan?

Wilmo

Citaat van: WYWH op november 08, 2007, 10:08:45
De pootjes eronder uit gesloopt? Geschroefd neem ik aan  :-D
Krast dat niet op de onderzijde van de voorkant dan?
Er liggen viltjes onder hoor :wink: :-)