Welke Marantz amp heb jij?

Gestart door Maurice, oktober 03, 2005, 02:17:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

thom

ik heb nu voor en achter jamo fc 4500 en als center kef Q9. en ik vind dat er een mooi en natuurlijk geluid voor de film's in moet zitten en zo afentoe moet je ook wel mee kunnen  HB . en je moet er zeker niet luistermoe van worden. en wat bedoel je met je niet verkijken op de 7.1 valt het tegen dan?

Maurice

Citaat van: thom op januari 08, 2007, 16:20:43
ik heb nu voor en achter jamo fc 4500 en als center kef Q9. en ik vind dat er een mooi en natuurlijk geluid voor de film's in moet zitten en zo afentoe moet je ook wel mee kunnen  HB . en je moet er zeker niet luistermoe van worden. en wat bedoel je met je niet verkijken op de 7.1 valt het tegen dan?
Dus wat dat betreft ben je tevreden! Mooi  pompom

7.1 valt niet tegen, maar hoeft ook niet altijd een meerwaarde te zijn. Je hebt extra speakers nodig en meer ruimte. In een te kleine ruimte kan het dan wel weer tegenvallen of enorm in de weg staan.
Moet zeggen dat ik het zelf nog nooit beluisterd heb.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

tdlofcc

Heb nu een jaartje de Marantz SR5200. Voor surround hoef ik niet meer te upgraden (voorlopig dan ;))

Als alles goed gaat heb ik volgende week ook de PM66SE staan, voor beter stereo geluid.
In combinatie met de CD67SE.

De Stereo Versterker komt VOOR de Surround Receiver, dus goede stereo beleving ... EN ... Surround ;)

Verder hangen er 4 Mordaunt Short 902 Signature Bookshelves en een 905C Center speakers aan.
Als sub draait er een DIY subje, voor het zwaardere geschut met films.

Zodra de stereo er staat ben ik BIJNA tevreden. Dan moet echt de Cyberhome DVD speler plaats maken voor een Marantz DV6x00.

Maurice

tdlofcc, klinkt errug goed!

Maar:  TTIWWP
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Stadium III

Citaat van: tdlofcc op januari 23, 2007, 17:05:39
Heb nu een jaartje de Marantz SR5200. Voor surround hoef ik niet meer te upgraden (voorlopig dan ;))

Als alles goed gaat heb ik volgende week ook de PM66SE staan, voor beter stereo geluid.
In combinatie met de CD67SE.

De Stereo Versterker komt VOOR de Surround Receiver, dus goede stereo beleving ... EN ... Surround ;)

Verder hangen er 4 Mordaunt Short 902 Signature Bookshelves en een 905C Center speakers aan.
Als sub draait er een DIY subje, voor het zwaardere geschut met films.

Zodra de stereo er staat ben ik BIJNA tevreden. Dan moet echt de Cyberhome DVD speler plaats maken voor een Marantz DV6x00.

Mooi mooi heb je een scherm het HDMI ? zo jah pak dan eens de Marantz DV 6001 dan heb je een leuke speler in huis!

Stadium III

( enuhh   TTIWWP  )
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

tdlofcc

hehehe ... van het weekend heb ik hopelijk de PM66SE binnen ... en dan izjn de batterijen ook weer opgeladen.
DAN komen er pics ;)

Wilmo



mijn setje nu, met de PM-78, gemod door Johan Ketelaar.

en nog een mooi sfeer fotootje, van toen ik er nog 2 had :roll:, een pm-68 en de 78


TurboMarco

Hey wilmo ,

Welke cd speler is dat?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marantzfreak

Citaat van: Stadium III op december 29, 2006, 13:06:53
hoe zijn de schermen van marantz tegen over pioneer

heb nu pioneer en die is al voor de 2e x ingebrand dus ben aan het kijken voor een alternatief.

stadium III

Ik ben zeer tevreden over dit marantz scherm. Voor zover ik heb kunnen nagaan zit er een scherm in van Sony of NEC en zijn alle printen bij marantz zelf gemaakt.
Het beeld is geweldig goed vanaf een Samsung DTV ontvanger en nog veel mooier (echter) vanaf een Marantz DV6500 via een YIQ-1 component kabel van audioquest.
Alleen, net als bij volgens mij alle platte schermen is de analoge TV ontvangst wat minder.
Pioneer vind ik persoonlijk een heel erg onecht beeld geven en de kwaliteit zal niet veel beter zijn dan van hun stereo en HT apperatuur, bar slecht vind ik.

Stadium III

ok ok ik respecteer ieder zijn mening

Verder heb ik nu de nieuwe 7 serie van pioneer en ik zie weinig verschil tussen de 6 en 7 serie
Als het nu verkeerd gaat met deze tv dan wil ik ook een plasma op lcd van marantz hebben!

Verder heb ik hier niet te klagen met het analoge signiaal

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

redlion

hallo ik ben sinds kortop deze side beland ik speel inde huiskamer net een pm 80 cd 80 en piedpipers luidsprekers
op de computerkamer cassettedeck 3030 st520 sm500dc sc500 at6 eq20 cd speler niet van marantz hitachi hse 450 luidsprekers
verder thorens td166 mk2 met at 3200xe element pioneer pl 505 zonder element

JohnWx

Citaat van: Marantzfreak op januari 25, 2007, 22:07:32
Citaat van: Stadium III op december 29, 2006, 13:06:53
hoe zijn de schermen van marantz tegen over pioneer

heb nu pioneer en die is al voor de 2e x ingebrand dus ben aan het kijken voor een alternatief.

stadium III

Ik ben zeer tevreden over dit marantz scherm. Voor zover ik heb kunnen nagaan zit er een scherm in van Sony of NEC en zijn alle printen bij marantz zelf gemaakt.
Het beeld is geweldig goed vanaf een Samsung DTV ontvanger en nog veel mooier (echter) vanaf een Marantz DV6500 via een YIQ-1 component kabel van audioquest.
Alleen, net als bij volgens mij alle platte schermen is de analoge TV ontvangst wat minder.
Pioneer vind ik persoonlijk een heel erg onecht beeld geven en de kwaliteit zal niet veel beter zijn dan van hun stereo en HT apperatuur, bar slecht vind ik.



Bar slecht vind ik niet juist gekozen
zou eerder zeggen andere smaak

Als het bar slecht is zou men het iet maken n erkopen voor iederwat wils
Moet ook bekennen dat ik een vooroordeel heb van Pioneer van -/-
Maar de A-91 versterker of de voor/eind combi zoals de 73 serie  toppertjes
De duurdere versterkers vind ik van klankkleur in de buurt zoniet het zelfde geluid als Accuphase klinken(lees:klank)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantzfreak

Ik vind persoonlijk het Pioneer geluid, net als het beeld van hun plasma's, erg NIET echt.
Als ik naar een Pioneer luister heb ik net het idee of muziek wat met echte instrumenten is gemaakt word nagemaakt met een computer. Ook de "betere" series.
Veel kennissen van mij hebben in het verleden Pioneer spullen gehad, omdat het zo'n goede "naam" had maar elke keer bleek het binnen de kortste keren kapot te gaan of zo ernstig van klank/beeld te veranderen dat het niet meer om aan te horen/zien was.
Dat vind ik dus bar slecht spul.

TurboMarco

Ieder merk heeft wel zn mindere periode gekend,ook zijn er altijd nog maandagmorgenmonsters nopompom,om dan een merk als slecht zijnde te bestempelen vind ik dan kort door de bocht.
Maar goed dat is een ander verhaal,die discussie kan altijd wel gevoerd worden maak dan wel een nieuw topic aan  :wink:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

tdlofcc

Goed. Hier is de opstelling ... heeft even geduurd.

Binnenkort ga ik in iedergeval de powerchords van de marantz componenten vervangen, dus dan ook fotos van de losse apparatuur (en binnenkant ;))