Welke Marantz amp heb jij?

Gestart door Maurice, oktober 03, 2005, 02:17:16

Vorige topic - Volgende topic

WilliamB en 5 gasten bekijken dit topic.

Cornelis

Ik ben alweer va 1992 de trotse bezitter ve Marantz PM-94, denk een vad laatste modelen,
daar ik op eerdere modellen: `Digital Monitoring Amplifier`(?) heb zien staan.
Hierop aangesloten mijn inmiddels 26 jaar `jonge` Luidsprekers IMF TLS80IIa improved.
Ooit eens gemodificeerd door ene Gert Jan van Audio Dome in Amsterdam.
(voorheen meen ik : Audiokliniek Luuk de Vries).

Ben nog steeds heel tevreden met de set, hoewel ik ook best mooier klinkende sets heb gehoord,
maar daar hangt dan ook weer een prijskaartje aan van vele duizenden Euri!!
Ik denk dat het belangrijkse van iedersĀ“set de muzikale waarde is en de emoties die een set
bij je teweeg brengt.

Maurice

#361
Citaat van: Cornelis op maart 25, 2008, 13:04:41
Ik denk dat het belangrijkse van iedersĀ“set de muzikale waarde is en de emoties die een set
bij je teweeg brengt.
Dit zijn wijze woorden!  notworthy

Leuke versterker trouwens die PM94. Een tijdje terug beluisterd op een set van die telefoonhoorns (ben het merk even kwijt). Klonk indrukwekkend!

Edit: waren Floating Sytheses!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

ncc1701e

#362
4 x MA-24 Mono eindversterkers klasse A, 2 per kanaal ( bi-amping)


Maurice

Citaat van: ncc1701e op maart 26, 2008, 19:49:07
4 x MA-24 Mono eindversterkers klasse A, 2 per kanaal ( bi-amping)


Die dingen zijn bijna niet te krijgen, laat staan dat je er 4 hebt  notworthy notworthy
Op welke speakers zijn deze aangesloten?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

ncc1701e

#364
Staan momenteel op een stel Amphions model Creon, opgewaardeerde filters, demping en bedrading.
Voorheen op een stel B&W 801S80  was ook niet verkeerd.

JohnWx

#365
Ben weer een echt lid van dit forum heb een versterkertje met tuner gekocht van Marantz

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maurice

Citaat van: jwx op april 05, 2008, 23:53:07
Ben weer een echt lid van dit forum heb een versterkertje met tuner gekocht van Marantz


Foto werkt niet  :no:
Dus weten we niet of je wel echt lid mag zijn  :-D
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

JohnWx

Citaat van: Maurice op april 06, 2008, 11:52:40
Foto werkt niet  :no:
Dus weten we niet of je wel echt lid mag zijn  :-D

ik zie echt een foto?


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maurice

Citaat van: jwx op april 06, 2008, 13:10:59
ik zie echt een foto?

Nu wel, nadat je je bericht ge-edit hebt  clown1

Wat voor versterker is dat trouwens?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

JohnWx

Citaat van: Maurice op april 06, 2008, 13:48:50
Nu wel, nadat je je bericht ge-edit hebt  clown1

Wat voor versterker is dat trouwens?


PM-35 MK2 en de ST-35
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

leuke set  :yes:

Die heb ik ook nog gehad maar dan met houten zijpanelen,de versterker staat nog steeds te spelen bij mn broer.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op april 07, 2008, 11:17:56
leuke set  :yes:

Die heb ik ook nog gehad maar dan met houten zijpanelen,de versterker staat nog steeds te spelen bij mn broer.



ja er moet op mp of ebay vast nog wel zijpaneeltjes rond zweven
en moet zeggen klinkt gewoon prettig niks meer niks minder
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Het was een versterker van ca fl 600,- nieuw die naar ik meen 2x30 watt in huis heeft,met een stel hoogrendement speakers en geen rare impedantie toestanden een leuke versterker.
De houte panelen zie ik ook wel eens voorbij komen.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

modificatie op de tuner en versterker
er zitten nu Sony Es voetjes onder



Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

SPIJT SORRY voor de teleurstelling voor jullie vertrouwen ik heb het geschaad
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.