Welke Marantz amp heb jij?

Gestart door Maurice, oktober 03, 2005, 02:17:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

mars

Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mars

oi

hey , maar John, waar speel je nou mee dan :?

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

JohnWx

Citaat van: mars op april 12, 2008, 11:43:10
oi

hey , maar John, waar speel je nou mee dan :?

grtz mars


SONY es TAF 530es versterker 229es CD speler STS 530es tuner
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

#378
Maar na pimp my Marantz met medewerking van de heer llOll

word het toch het kleine prettig klinkende Marantz versterkertje PM 35 mk2

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

ll0ll

Ziet er werkelijk stukken beter uit!!! Dat schroeft de vraagprijs vast weer omhoog ;)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

TurboMarco

Ja ziet er nu veel beter uit  :yes:

Mijn advies:niet wegdoen! ,je beurt er toch niet veel voor en het is toch een leuk hebbedingetje.

greetz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

#381
Klopt

De Sony ES staat alweer te koop, is een hele mooie set maar waarde zegt niet alles natturlijk veel power veel druk en ik draai nooit hard en Evers 538 kan ook via de pc of mijn TIVOLI kloon

Deze PM-35 mk 2 met houten zijpanelen en SONY ES voeten matched prima met mijn AUDIOLAB Flux rust balans HEERLIJK



Dus opschroeven vraagprijs gaat niet op llOll ,  moet jij die ouwe cd 85 nog niet is kwijt genant dat je die op je site heb staan


Hij mag zelfs in het zicht plekje in mijn Hifi ART DECO DUDOK Audiophile meubel..... en dat is voor weinige weggelegd

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Hij klinkt zo prettig dat PM 35 mk2 modified by llOll hello


en hij ziet er zo lief uit met ze wangetjes
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

ja een strakke aktie van lloll  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Willem-A

Een SR 7300 en een PM17, beide van Marantz. De PM17 verzorgt de frontkanalen bij HT en is ook als ''stand alone'' inzetbaar. Overigens heeft de PM17, in tegenstelling tot wat eerder is gemeld, wel Pre-outs voor beide kanalen. Deze zijn alleen niet in/uit schakelbaar. Of ze dit allemaal hebben?? Mijn PM17 in ieder geval wel en ik bezit niet de MKII.

Maurice

Citaat van: Willem-A op april 22, 2008, 20:03:52
Een SR 7300 en een PM17, beide van Marantz. De PM17 verzorgt de frontkanalen bij HT en is ook als ''stand alone'' inzetbaar. Overigens heeft de PM17, in tegenstelling tot wat eerder is gemeld, wel Pre-outs voor beide kanalen. Deze zijn alleen niet in/uit schakelbaar. Of ze dit allemaal hebben?? Mijn PM17 in ieder geval wel en ik bezit niet de MKII.
Leuke combi zo  :yes:
Volgens mij moeten alle PM17's een pre-out hebben, aangezien er namelijk ook een SM17 is uitgebracht, waarmee je dus kunt biampen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Willem-A

#386
Citaat van: Maurice op april 22, 2008, 21:15:50
Leuke combi zo  :yes:
Volgens mij moeten alle PM17's een pre-out hebben, aangezien er namelijk ook een SM17 is uitgebracht, waarmee je dus kunt biampen.

Dacht ik dus ook, maar ik heb al meermalen gelezen dat alleen de MKII pre-outs zou hebben. Klinkt inderdaad helemaal niet verkeerd op een set Mordaunt-Short 500 THX. Ik heb er echter wel voor gekozen ook de 2 ingebouwde actieve subwoofers door mijn PM17 aan te laten sturen (High Level) en op de receiver de fronts als ''large'' in te stellen en de sub op ''none''. Is bij stereo zeer muziekaal, (PM17 en CD 17-KI) maar kan bij films een goed en gefundeerd laag laten horen zonder nare vertragingen, die vaak wel ontstaat als de sub(s) op de surroundreceiver zijn aangesloten. Op deze manier wordt ook het LFE weergegeven en klinkt veel strakker en beheerster. Heb al veel luisteraars gehad die verbaast waren over het resultaat. Aanrader dus.

Rest van de set:

Panasonic Plasma TH 42PV70
Panasonic DMR EH 50 DVD recorder
Marantz DV 7001 Multispeler
Marantz CD 17     CD speler
Marantz CD 17 KI CD speler
Marantz DR 6000 CD recorder
Marantz DR 6050 CD recorder
Sony MDS JE 520 Minidisc recorder
Panasonic stereo Video recorder
Humax ir-fox c Digitale ontvanger
Felston DD740 Digital Audio Delay (lipsync correction)

Die laatste is niet goedkoop, maar werkt wel buitengewoon goed. Absolute aanrader bij lipsync-problemen!  :yes:


''Tweaking in 1 ms and 1/3 ms steps''

''On-the-fly adjustment with no image overlay''


Sirius

ik hou het iets bescheiden tov vele anderen hier

niettegenstaande ben ik de trotse eigenaar van een PM8000

Maurice

Citaat van: Sirius op mei 31, 2008, 20:21:44
ik hou het iets bescheiden tov vele anderen hier

niettegenstaande ben ik de trotse eigenaar van een PM8000
Wat zeker geen verkeerde versterker is. Had deze toendertijd zelf bijna nieuw aangeschaft!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Dennis E36

Ik speel nu met een PM7001, welke overigens ook mijn eerste Marantz amp is.

"Virus" is begonnen door het vele luisteren naar de PM80 icm met de CD52mkII(toen ik nog thuis woonde, set van mijn vader), PM80 werd werd vervangen door een PM16 en de CD52 door de CD17mkII.
Toen ik samen ging wonen direct een Marantz set aangeschaft en dit zal zeker niet de laatste set zijn :lol: :-D
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp