Meerwaarde?

Gestart door Rob46, oktober 13, 2012, 20:55:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul

Citaat van: Cornelis1921 op oktober 15, 2012, 17:54:44
Nee, jou natuurlijk. Er is maar één "Paul" met een d'ergerlijke aanstootgevende statement in zijn signature. :lol: clown1
Mijn signature heeft net zoals dit topic heet een meerwaarde: Als je verschillen hoort die er niet zijn, wat zegt dat dan over de verschillen die je zegt te horen?Ga geen dingen verzinnen die er niet zijn, de wetenschap is nog niet in staat de totale functie en werking van de hersens te verklaren en dan gaat de hifi neurt vertellen dat er verschillen zijn in muziek beleving.
Je humeur en je stemming zijn niet iedere dag het zelfde, laat staan je emotie en muziek beleving maar goed ieder z,n meug. 
Als jij verschillen wilt horen dan is dat jouw goed recht, zoveel mensen zoveel wensen.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

Citaat van: Maus op oktober 14, 2012, 21:58:37
Even iemand zoeken in je omgeving die zo'n set heeft :) Het is echt 't verschil zo groot alsof je je speakers heel anders plaatst ofzo.


Hoeft niet, heb zat van die dingen thuis gehad......

KSA 80S / KST 100 / ML 23.5 etc.

Voldoende lijkt me zo.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maurice

Ik heb nog nooit een instant verschil meegemaakt. Heb 16 maanden lang mijn PM95 24/7 aan laten staan, maar dat was meer om praktische redenen: de stoppen vlogen eruit als ik de versterker aan wilde zetten (10A afgezekerd in de meterkast) en dan moest ik de campusbeheerder bellen.

Wel vaak het gevoel dat muziek lekkerder klinkt als de muziek een tijdje speelt. Zal wel te maken hebben met mijn state-of-mind die dan meer op luisteren gericht is.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Audiotic

Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Marantz 81

Citaat van: Paul op oktober 15, 2012, 18:17:33
Mijn signature heeft net zoals dit topic heet een meerwaarde: Als je verschillen hoort die er niet zijn, wat zegt dat dan over de verschillen die je zegt te horen?Ga geen dingen verzinnen die er niet zijn, de wetenschap is nog niet in staat de totale functie en werking van de hersens te verklaren en dan gaat de hifi neurt vertellen dat er verschillen zijn in muziek beleving.
Je humeur en je stemming zijn niet iedere dag het zelfde, laat staan je emotie en muziek beleving maar goed ieder z,n meug. 
Als jij verschillen wilt horen dan is dat jouw goed recht, zoveel mensen zoveel wensen.

Dat is jouw mening en een meerwaarde zoals je het zelf intepreteert , je hoeft in ieder geval nooit meer te upgraden  :-D

Ik hoor wel grote verschillen in versterkers en bronnen  pompom  dat er andere zijn die denken dat ik me dat inbeeld of een blinddoekje moet opdoen en dat dan alles hetzelfde klinkt moeten hun weten  :-)

Cornelis1921

Citaat van: Paul op oktober 15, 2012, 18:17:33
Mijn signature heeft net zoals dit topic heet een meerwaarde: Als je verschillen hoort die er niet zijn, wat zegt dat dan over de verschillen die je zegt te horen?Ga geen dingen verzinnen die er niet zijn, de wetenschap is nog niet in staat de totale functie en werking van de hersens te verklaren en dan gaat de hifi neurt vertellen dat er verschillen zijn in muziek beleving.
Je humeur en je stemming zijn niet iedere dag het zelfde, laat staan je emotie en muziek beleving maar goed ieder z,n meug. 
Als jij verschillen wilt horen dan is dat jouw goed recht, zoveel mensen zoveel wensen.
Stemming, humeur, emotie en gevoelens kunnen elkaar razendsnel en vaak ongemerkt afwisselen. Zet dit eens af tegen de praktijk van gemiddelde luistertest, vooral een audiofiele, en de uitkomt is uiterst ongewis. Wie dan nog verschillen DENKT te horen... en deze dan kan bewijzen is een genie, een James Randi genie. Zijn die $1,000,000 al opgehaald? :-D

En toch blijf ik erbij dat Maurice waarschijnlijk gelijk heeft met zijn analyse. Ik moet bekennen dat ik zoiets dergelijks ook ervaar als ik enige tijd muziek luister.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

TurboMarco

Ik kan mij ook niet voorstellen dat men de dag begint met luisteren naar steeds weer dezelfde muziek  :-o
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zoldar

Citaat van: Maurice op oktober 16, 2012, 22:11:26
Ik heb nog nooit een instant verschil meegemaakt. Heb 16 maanden lang mijn PM95 24/7 aan laten staan, maar dat was meer om praktische redenen: de stoppen vlogen eruit als ik de versterker aan wilde zetten (10A afgezekerd in de meterkast) en dan moest ik de campusbeheerder bellen.

Wel vaak het gevoel dat muziek lekkerder klinkt als de muziek een tijdje speelt. Zal wel te maken hebben met mijn state-of-mind die dan meer op luisteren gericht is.

Ik heb ook het gevoel dat je gehoor zich gaandeweg een luister avond zich aanpast. Je zit dan toch een vrij stille omgeving (geen auto's, kinderen buiten) en je bent los van de dagelijkse beslomeringen. En een biertje of wat helpt ook  :mrgreen:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Exxar

Het gehoor verandert constant. Wat je 's morgens goed vind klinken kan je 's avonds slecht vinden omdat de omgeving veel stiller is en je gehoor veel gevoeliger omdat je minder informatie te verwerken krijgt.

Beurzen zijn daarom altijd zo leuk: je ziet daar mensen samentroepen voor een set en aandachtig luisteren en hun bevindingen in superlatieven uitdrukken, terwijl het geluid van de set in de kamer ernaast ook nog hoorbaar is, samen met het geroezemoes van 1000andere mensen.

Al ooit eens een set gaan demoën als je verkouden bent? Da's ook leuk. Krijg je een set te horen waarvan de verkoper zegt dat die echt heel sprankelend en dynamisch klinkt, en al wat je hoort klinkt dof en monotoon  :-D

JohnWx

Citaat van: Exxar op oktober 17, 2012, 10:14:03
Het gehoor verandert constant. Wat je 's morgens goed vind klinken kan je 's avonds slecht vinden omdat de omgeving veel stiller is en je gehoor veel gevoeliger omdat je minder informatie te verwerken krijgt.

Beurzen zijn daarom altijd zo leuk: je ziet daar mensen samentroepen voor een set en aandachtig luisteren en hun bevindingen in superlatieven uitdrukken, terwijl het geluid van de set in de kamer ernaast ook nog hoorbaar is, samen met het geroezemoes van 1000andere mensen.

Al ooit eens een set gaan demoën als je verkouden bent? Da's ook leuk. Krijg je een set te horen waarvan de verkoper zegt dat die echt heel sprankelend en dynamisch klinkt, en al wat je hoort klinkt dof en monotoon  :-D

:yes:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

joep

Wie gaat er nu naar een beurs om naar de kwaliteit van de ten gehore gebrachte muziek te luisteren.
Niemand toch mag ik hopen.

Exxar

#71
Citaat van: joep op oktober 17, 2012, 11:05:54
Wie gaat er nu naar een beurs om naar de kwaliteit van de ten gehore gebrachte muziek te luisteren.
Niemand toch mag ik hopen.

De echte. Je kent ze wel, die mannen en vrouwen van de magazines die aandachtig luisteren en notities nemen.

JohnWx

Citaat van: Exxar op oktober 17, 2012, 11:34:59
De echte. Je kent ze wel, die mannen en vrouwen van de magazines die aandachtig luisteren en notities nemen.

En tasjes vol folders en stickers en samples en sleutel hangers
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

211

#73
Dit onderwerp is al vaker aan bod gekomen.

Alle actieve- en passieve componenten (Weerstanden, condensatoren en ook IC's/Opamps) gedragen zich iets anders als ze warm zijn. Temperatuur (schommelingen) heeft dus altijd invloed.. Dat is niks nieuws en eenvoudig te achterhalen bij de specs van bv philips/BMC (weerstanden, condensatoren) als bijvoorbeeld ook bij texas Instruments (opamps)... Maar we praten over minuten...

Of dat hoorbaar is, is een ander verhaal  en los van het ontwerp (waarbij temperatutuurveranderingen in het ontwerp zijn meegenomen en dus gecompenseerd kunnen worden) van "1.000" andere factoren afkankelijk.

Maar als iemand vind dat zijn set beter klinkt na 12 uur opwarmtijd zeg ik : Doen, weer meer plezier....!!!

Persoonlijk ga ik voor :

  • Altijd uit (minder slijtage, lagere Nuon rekening)
  • Aanzetten, koffie en/of drank halen (max 5 min) en dan luisteren..
Zolang je maar geniet....