SR-14 en DV-17

Gestart door Harm, januari 09, 2012, 03:30:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

Voor zover ik weet is de techniek van de SR14 niet van een andere planeet afkomstig ,alle basis techniek mbt digitale signaaloverdracht komen op het zelfde neer en de SR14 vormt daar gelukkig geen uitzondering op .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WimPeu

Ik gebruik ook het liefst coax..dat klemt een stuk beter dan die slappe toslink aansluiting..daar willen nog wel eens een paar 000 en 1111 verloren gaan... :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Paul

Citaat van: WimPeu op januari 10, 2012, 18:08:55
Ik gebruik ook het liefst coax..dat klemt een stuk beter dan die slappe toslink aansluiting..daar willen nog wel eens een paar 000 en 1111 verloren gaan... :angel:
Mijn vriedin zegt wat anders Wim ben blij dat ik het allemaal niet begrijp.   clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

joep

Wiens vriendin heeft nou wel graag zo'n slap ding? Volgens mij niet één!

Marvin

Ik zit eens te kijken waarom het nu fout gaat, -en dan komt dat opzich door een hele normale vraag van mijn kant waar geen antwoord op komt. Of ik het nu hoor/geloof of niet probeer ik hier de discussie op gang te brengen

Citaat van: marvin op januari 09, 2012, 13:40:22
Dus alleen met de juiste interlink, -en dan vooral die jij thuis hebt liggen kan het goed coaxiaal worden aangesloten?
Dus met een gewone degelijke kabel is het geen aanrader?
Wat raad je met een goedkope kabel aan?
Analoog of glasvezel?


Citaat van: joep op januari 09, 2012, 15:05:48
Ik kan alleen over mijn eigen ervaring spreken. En nee niet alle goede interlinks zijn duur. De meeste wel, erg duur zelfs. Maar die zou ik nooit adviseren. Maar waarom naar analoog of glasvezel kijken als ze toch een stuk minder zijn?


Waarop ik zeg dat discutabel te vinden, en dan gaat de 'beerput' open.

joep



Niets persoonlijke hoor maar ik mis iets, waar wat? Gebrek aan wat peper op het forum?

Harm

Dag allemaal,

Ik heb het uitgeprobeerd en de conclusie is als volgt:

Coax is klinkt iets beter (frisser en meer dynamiek) dan optisch. En optisch is weer beter dan analoog.
Kortom: coax verdient mijn aanbeveling als het om de combi van D17 en SR14 gaat.

Gebruikte coax is een Illuminations D-75.
Gebruikte optisch is een Bandridge.

Dank voor alle adviezen.

Groet, Harm.

joep

Another believer!

Veel luister (en kijk) plezier met jouw mooie spullen.