Welke Mediaplayer?

Gestart door mac, december 30, 2011, 11:22:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mac

@QuattroNL

Op de site van Dune staan de spelers met eigenschappen. Hier kun je ze met elkaar vergelijken.

http://dune-hd.nl/nl/producten/77-dune-hd-duo-msrp-379-.html

dmeerpa

Citaat van: mac op januari 04, 2012, 09:50:44
@QuattroNL

Enige nadelen zijn van de HDI Dune Duo zijn;
- geluid van de ventilator
- gebrekkige interface
- de handleiding en ondersteining op de website kan beter.
- langzame netwerkverbing

Maar daar kan ik mee leven. De HDI Dune Duo is bijna indentiek aan de Dune HD Max, alleen zonder Blu-Ray speler. En de Max heeft prima testresultaten. Ik koos voor de Duo omdat ik al een blu-ray speler heb en omdat ik er twee harde schijven in kan plaatsen.
En natuurlijk de prima testresultaten!
- Ik hoor de FAN niet als er geen HD in steekt
- wat vind jij gebrekkig aan de interface, ik vind die beter, vlotter en aangenamer dan deze van de PCH C-200
- hmmm heb ik nog niet nodig gehad. Maar van de C200 was de handleiding ook niks. Er is voor de PCH wel een forum.
- langzame netwerkverbinding ??? Dat ding werkt hier met een 1Gb verbinding. Zelfs met 100Mbit kan ik probleemloos een BluRay ISO streamen. En met de nieuwe NAS (Thecus N5500) werkt ook de uPNP perfect en vlot. Geen probleem met een collectie van bijna 43000 muziek tracks.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

mac

#32
@meerpa,

De nadelen die ik beschrijf heb ik gehaald uit diverse tests die ik gelezen heb op het internet.

Daar ik de speler pas in gebruik heb moet ik deze nog uitgebreid uitproberen, iets wat ik nu ben aan het doen.

- Ik heb er een HD in geplaatst en als je de player aan zet is de fan hoorbaar, niet hinderlijk, maar je hoord hem.
- De handleiding had voor mij iets uitgebreider mogen zijn. Natuurlijk kun je naar de site van Dune waar een engelstalige handleiding te vinden is. Zelf heb ik instellingen gehaald uit het forum op HDSupplies.nl
http://www.hdsupplies.nl/nl/helpdesk/cat/dune-smart/

- Het kopiëren van bestanden naar de harde schijf in de player had voor mij sneller gekunt. Maar voor mee geen echt probleem.
- Ik heb Yadis geinstallerd voor de Movie wall. Werkt perfect en ziet er mooi uit. Jammer dat er geen albumhoezen worden weergegeven bij afspelen audio(misschien gaat dit wel, maar nog niet gevonden). Dit inmiddels ook gevonden. De optie "afbeeldingen en muziek afspelen" selecteren.

Tot nu toe ben ik dik tevreden met de Dune Duo. Hij speelt tot nu toe alles af. ISO, Blu-Ray 3D,mkv, etc, geen probleem. Ook wat audio betreft speelt hij feilloos alles af, WAV, Flac, M4A ,AAC, OGG, en ook de geluidskwaliteit is prima.
Tot nu toe heb ik alleen een DIVX gestreamd, zonder probleem. Andere formaten moet ik nog uitproberen.
Deze player is een aanrader!

Luckylane

Na de aanschaf van een Marantz SR6006 ben ik ook op zoek naar een goede mediaplayer.

Nu zit ik te denken aan een mac mini, aangezien ik hiermee ook wat iphoto en imovie werk mee kan doen,
maar wil graag weten of iemand hier ervaring hiermee heeft.

Dit aangezien ik mijn huidige MBP met een intel HD3000 kaart niet met de SR6006 werkt en de mac mini dezelfde kaart heeft. Mijn win7 pc werkt prima met de SR6006 maar deze heeft een ATI grafische kaart.

Uiteraard is er ook een mac mini met een ATI grafische kaart maar deze is weer € 200,- duurder en vind de basis mac met 2,3 ghz i5 processor voldoende voor het werk.

Kortom ik hoop dat iemand op het forum een zelfde combinatie heeft die de bevestiging kan geven of de mac wel of niet werkt met de SR6006 ;-)

Mocht de ervaring er zijn met de uitgebreidere versie hoor ik het ook graag, dat is dan een afweging ...

pameijer

Citaat van: Luckylane op januari 23, 2012, 23:25:29
Dit aangezien ik mijn huidige MBP met een intel HD3000 kaart niet met de SR6006 werkt en de mac mini dezelfde kaart heeft. Mijn win7 pc werkt prima met de SR6006 maar deze heeft een ATI grafische kaart.

Uiteraard is er ook een mac mini met een ATI grafische kaart maar deze is weer € 200,- duurder en vind de basis mac met 2,3 ghz i5 processor voldoende voor het werk.

Waarom werkt het niet met de SR6006? De Mac Mini heeft gewoon HDMI die werkt volgens de standaard  :?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Luckylane

#35
Citaat van: pameijer op januari 23, 2012, 23:34:45
Citaat van: Luckylane op januari 23, 2012, 23:25:29
Dit aangezien ik mijn huidige MBP met een intel HD3000 kaart niet met de SR6006 werkt en de mac mini dezelfde kaart heeft. Mijn win7 pc werkt prima met de SR6006 maar deze heeft een ATI grafische kaart.

Uiteraard is er ook een mac mini met een ATI grafische kaart maar deze is weer € 200,- duurder en vind de basis mac met 2,3 ghz i5 processor voldoende voor het werk.

Waarom werkt het niet met de SR6006? De Mac Mini heeft gewoon HDMI die werkt volgens de standaard  :?

Ja dat zou je denken dat dit "gewoon" zou moeten werken, alleen met mijn MacBook Pro werkt het dus niet, vandaar de vraag of iemand de Mac Mini met deze receiver goed werkend heeft via HDMI ....

De MBP is wel via Thunderbolt --> HDMI converter aangesloten, de Mac Mini heeft zowel een Thunderbolt aansluiting als een HDMI, vandaar dat ik hoop dat dit geen problemen veroorzaakt.

pameijer

Dan vermoed ik dat die thunderboltaansluiting geen ondersteuning biedt voor HDCP, de beveiliging van het signaal via HDMI (handshakeprotocol), en dan gaat het idd niet werken. De Mac Mini staat bekend als een meer dan prima mediacomputertje, mag ook wel voor de centjes trouwens! Het kan natuurlijk een stuk goedkoper, maar dat wist je ws. zelf ook wel!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Luckylane

Ondertussen is de mac mini binnen en werkt prima op de SR6006   notworthy

pameijer

Van harte, mooie aankoop! XBMC, Plex, Frontrow? Wat gebruik je als mediacentersoftware?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15