Ik heb gehad een PCH C-200 en heb een Apple TV (1) XBMC en een HDI Dune HD MAX.
De Apple TV op zich vond ik de grootste Audio-Video miskoop uit mijn laatste 7 jaar. Ik had verwacht meer te kunnen met dit toestel, en ik ben absoluut niet tevreden van de audio kwaliteit (digitale uitgang).
Toen het mogelijk werd om XBMC erop te zetten werd hij wel leuker. Maar geen mogelijkheid om iso files af te spelen. HD resoluties gaan enkel na toevoegen van een extra kaart. HD audio formaten mag je ook vergeten.
De PCH C-200 heb ik net geen 2 jaar gehad. Toen wou hij plots niet meer opstarten. In het begin heb ik veel problemen gehad. Die geraakten met nieuwere firmwares wel opgelost. Maar met de nieuwere firmwares kon ik geen BluRay isos streamen over 100Mbit netwerk, de eerdere firmware was dat geen probleem, zelfs met een 7.1 HD soundtrack. Ik had er 2 schijven in steken. Er is standaard geen fan aanwezig, dus de speler is heel stil. Het display is een leuke toevoeging om zonder TV door je audio bestanden te bladeren. Echter vanuit je zetel is het schermpje te klein en niet bruikbaar. Leuk is wel dat je standaard een remote vie RF hebt.
De HDI Dune HD Max is een topper. De menu's reageren veel sneller. Beeld en geluid zijn beter dan de PCH C200. Geen enkel probleem met streamen van BluRay isos over een 100Mbit verbinding met de NAS. Mooie interface waar je eenvoudig zelf mooie indexen kan maken van je video's (
http://yadis.whisperingvault.net/projects/yadis) Ook je muziek lbums kan je voorzien van een mooi hoesje waar je door kan bladeren.
Maar er is ook een negatief puntje. Zodra je een hardeschijf in de tray steekt, hoor je de fan draaien, zelfs in standby. Momenteel heb ik de schijf verwijderd en steekt die in mijn nieuwe NAS die toch plaats zat heeft. Zodra de prijzen van de hardeschijven terug zakt, probeer ik opnieuw, maar zal ik kijken om de schijf achteraan te monteren waar je plaats hebt voor de optionele TV tuner kaarten.
Sinds kort is er nu ook de PCH C300. Deze heeft nu ook een kleuren display.