Welke Mediaplayer?

Gestart door mac, december 30, 2011, 11:22:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Janver

Citaat van: pameijer op december 30, 2011, 13:25:57
Wat is je budget? Gezien je nickname is een Apple Mac Mini natuurlijk een fantastisch apparaat dat met XBMC of Plex een mooie ervaring biedt. Maar met een gejailbreakte Apple TV met XBMC van EUR119,= kom je ook al een heel eind!

Ik vind de Apple TV XBMC versie wel een interessante optie.

Mijn vraag is wel: Speelt deze ook DTS-MA/HD materiaal af?

Ik vind de test van hardware.info vrij aardig. Er valt wel kritiek op te uiten omdat het niet diep genoeg op sommige punten ingaat, maar er zijn maar weinig goede vergelijken.

@CZ, jij moet toch ook wat te vertellen hebben, daarom hebben we jou de kans gegeven om de Popcorn Hour hier te roemen.

Gr.

Jan
Hier kan uw reclame staan!

cz79

hahah ik heb dus hele goede ervaring met de PCH-C200, deze heeft een display (ook uitschakelbaar), plaats voor twee harde schijven en een DVD/Blu Ray speler, getest door de Vi-Fi en ze gaven daar aan dat de speler etreem lage jitter waardes heeft, dus wellicht een potentiele kandidaat in combinatie met een mooie DAC (metrum???).

thepioneer

Ik heb nog wel een dune hd center in de aanbieding
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

mac

Beste mensen, bedankt voor al jullie tips en aanbevelingen.
Na veel vergelijken en lezen heb ik uiteindelijk gekozen voor de HDI Dune HD Duo.
Ik weet dat er verschillende minpuntjes zijn betreffende deze player, maar die wegen niet af tegen de voordelen.
Vandaag besteld en morgen in huis. Ben benieuwd.

QuattroNL

Citaat van: mac op januari 03, 2012, 20:27:55Na veel vergelijken en lezen heb ik uiteindelijk gekozen voor de HDI Dune HD Duo.
Ik weet dat er verschillende minpuntjes zijn betreffende deze player, maar die wegen niet af tegen de voordelen.
En wat zijn die nadelen?
Ik kijk ook naar deze speler dus ben zeer geinteresseerd naar die nadelen  clown1
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Janver

Wat minder opties in de software maar wel heel erg solide.
Dune heeft Gapless playback nog niet gevonden.

Veel plezier met je aankoop!
Hier kan uw reclame staan!

dmeerpa

Ik heb gehad een PCH C-200 en heb een Apple TV (1) XBMC en een HDI Dune HD MAX.

De Apple TV op zich vond ik de grootste Audio-Video miskoop uit mijn laatste 7 jaar. Ik had verwacht meer te kunnen met dit toestel, en ik ben absoluut niet tevreden van de audio kwaliteit (digitale uitgang).
Toen het mogelijk werd om XBMC erop te zetten werd hij wel leuker. Maar geen mogelijkheid om iso files af te spelen. HD resoluties gaan enkel na toevoegen van een extra kaart. HD audio formaten mag je ook vergeten.

De PCH C-200 heb ik net geen 2 jaar gehad. Toen wou hij plots niet meer opstarten. In het begin heb ik veel problemen gehad. Die geraakten met nieuwere firmwares wel opgelost. Maar met de nieuwere firmwares kon ik geen BluRay isos streamen over 100Mbit netwerk, de eerdere firmware was dat geen probleem, zelfs met een 7.1 HD soundtrack. Ik had er 2 schijven in steken. Er is standaard geen fan aanwezig, dus de speler is heel stil. Het display is een leuke toevoeging om zonder TV door je audio bestanden te bladeren. Echter vanuit je zetel is het schermpje te klein en niet bruikbaar. Leuk is wel dat je standaard een remote vie RF hebt.

De HDI Dune HD Max is een topper. De menu's reageren veel sneller. Beeld en geluid zijn beter dan de PCH C200. Geen enkel probleem met streamen van BluRay isos over een 100Mbit verbinding met de NAS. Mooie interface waar je eenvoudig zelf mooie indexen kan maken van je video's (http://yadis.whisperingvault.net/projects/yadis) Ook je muziek lbums kan je voorzien van een mooi hoesje waar je door kan bladeren.
Maar er is ook een negatief puntje. Zodra je een hardeschijf in de tray steekt, hoor je de fan draaien, zelfs in standby. Momenteel heb ik de schijf verwijderd en steekt die in mijn nieuwe NAS die toch plaats zat heeft. Zodra de prijzen van de hardeschijven terug zakt, probeer ik opnieuw, maar zal ik kijken om de schijf achteraan te monteren waar je plaats hebt voor de optionele TV tuner kaarten.

Sinds kort is er nu ook de PCH C300. Deze heeft nu ook een kleuren display.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Dennis E36

Ik heb ook al en hele tijd de C200. Ben er op zich wel tevreden mee, heb alleen gemerkt dat je van de volumeregeling af moet blijven. Niet in de + werken, want dan stuurt ie al zeer snel (+3 en hoger) al
een behoorlijk vervormd signaal naar de versterker.......gewoon op 0 houden, geen problemen :-D
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

mac

#23
@QuattroNL

Enige nadelen zijn van de HDI Dune Duo zijn;
- geluid van de ventilator
- gebrekkige interface
- de handleiding en ondersteining op de website kan beter.
- langzame netwerkverbing

Maar daar kan ik mee leven. De HDI Dune Duo is bijna indentiek aan de Dune HD Max, alleen zonder Blu-Ray speler. En de Max heeft prima testresultaten. Ik koos voor de Duo omdat ik al een blu-ray speler heb en omdat ik er twee harde schijven in kan plaatsen.
En natuurlijk de prima testresultaten!

cz79

Noem je nu nadelen van de PCH-C200?

mac

Nee, van de HDI Dune Duo. Zal mijn post aanpassen.

cz79

OK top, ik twijfelde al een beetje aangezien dit geen bekende problemen zijn van de Popcorn Hour

QuattroNL

Citaat van: mac op januari 04, 2012, 09:50:44
@QuattroNL

Enige nadelen zijn van de HDI Dune Duo zijn;
- geluid van de ventilator
- gebrekkige interface
- de handleiding en ondersteining op de website kan beter.
- langzame netwerkverbing

Maar daar kan ik mee leven. De HDI Dune Duo is bijna indentiek aan de Dune HD Max, alleen zonder Blu-Ray speler. En de Max heeft prima testresultaten. Ik koos voor de Duo omdat ik al een blu-ray speler heb en omdat ik er twee harde schijven in kan plaatsen.
En natuurlijk de prima testresultaten!
Thx!
Ik kan daar idd ook wel mee leven.
Fan hoor je toch alleen als je er een HDD in hebt zitten? Die zal ik toch niet gebruiken.
Is de hardware verder identiek aan de Max? Kon dat nergens terug vinden. En is de Dune Smart (H1) qua hardware minder of toch identiek aan de Duo/Smart?

De Dune staat wel hoog op m'n verlanglijstje.
Als er nou binnenkort een opvolger ingepland staat dan wordt de Duo/Max natuurlijk goedkoper  pompom
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

cz79

Violgens mij gaat de ventilator sowieso aan en wordt deze ook voor de Processor gebruikt en niet alleen voor de HDD

pameijer

#29
Citaat van: dmeerpa op januari 03, 2012, 21:57:35
Ik heb gehad een PCH C-200 en heb een Apple TV (1) XBMC en een HDI Dune HD MAX.

De Apple TV op zich vond ik de grootste Audio-Video miskoop uit mijn laatste 7 jaar. Ik had verwacht meer te kunnen met dit toestel, en ik ben absoluut niet tevreden van de audio kwaliteit (digitale uitgang).
Toen het mogelijk werd om XBMC erop te zetten werd hij wel leuker. Maar geen mogelijkheid om iso files af te spelen. HD resoluties gaan enkel na toevoegen van een extra kaart. HD audio formaten mag je ook vergeten.

Ik heb zelf de Apple TV van de 1ste generatie met inderdaad zo'n CrystalHD kaartje van Broadcom; moet je gewoon bij de prijs optellen. Ik weet niet welke versie van XBMC je hebt gebruikt, maar met de huidige kun je met speels gemak alles afspelen, ISO's speel ik dagelijks en de HD audioformaten komen er ook gewoon uit. Voor de zekerheid heb ik dat laatste vandaag nog even getest, en heb wat bestanden van deze site gedownload (aanrader!). De DTS Master Audio ging probleemloos. Bij de Dolby TrueHD zei mijn SR6004 eerst krààk, toen heel hard PLOF! en nu is het einde verhaal  :cry:  :cry:  :cry:

In de beveiliging geschoten, de beroemde Pop Of Death (POD, google maar). Is al de tweede keer voor mij met dit apparaat. Resetten mocht niet baten, dus vanmiddag meteen naar Hificorner teruggebracht ter reparatie in Elst. Hopelijk hebben mijn speakers het wel overleefd, de PLOP! was echt hard  shutup
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15