Beste Marantz liefhebbers,
Na een aantal dagen geleden mezelf aangemeld te hebben op dit forum wil ik me hierbij aan jullie voorstellen. Mijn naam is Henk, ik ben 28 jaar en afgelopen week heb ik mezelf een Marantz set kado gedaan. Het gaat hierbij om een SR5005 en UD5005, aangeschaft via
hificorner.nl.
Een collega van mij heeft exact dezelfde set dus ik kon bij hem al eens kennismaken met Marantz. Daarna was de beslissing snel genomen en heb ik mijn bestelling geplaatst. De volgende dag al geleverd dus vlotte service van de hificorner!
Voordat ik de Marantz had, had ik een home-cinema van JVC. Deze heb ik bijna 7 jaar naar volle tevredenheid gebruikt, maar ik vond het toch tijd worden om eens wat serieuzer materiaal aan te schaffen aangezien ik het leuk vind om naar muziek te luisteren.
Deze JVC was aanvankelijk gekoppeld aan de standaard zuiltjes die vanuit de fabriek meegeleverd waren, maar ik besloot de fronts al gauw te vervangen voor de Magnat Motion 990 welke ik voor een leuke prijs in de buurt kon kopen. Ook de originele sub van JVC is ondertussen vervangen door een Jamo SW708 (gekregen van mijn vader).
De huidige set-up ziet er als volgt uit:
Vooraanzicht
Overzicht van de luisterhoek
Hoek waarin de subwoofer staat
Het is lastig om de sub goed afgesteld te krijgen, maar ik heb eigenlijk geen alternatieve plaatsen om de sub neer te zetten.
Ik heb gelijk een vraag, maar weet niet zeker of dit in dit topic mag of dat ik hiervoor een nieuw topic moet aanmaken?? Ik probeer het maar even hier:
Ik wil mijn fronts upgraden aangezien de Magnats wat body missen. Bij mijn collega die dus ook dezelfde Marantz set-up heeft heb ik Kef Q5 gehoord. Deze Kef's gaven het laag beter weer dan mijn Magnats dus daarom ben ik me aan het oriënteren op andere luidsprekers. Het liefst koop ik 2ehands aangezien ik hiermee voor mijn budget (max. 500euro voor 2 fronts) beter geluid in huis haal dan met nieuwe speakers.
De nummer 1 tip is natuurlijk om te gaan luisteren, maar bij 2e hands aankoop is het natuurlijk lastig om speakers direct met elkaar te vergelijken. Hoe doen jullie dat?