Hoi Ronald,
Yep, 6 stuks...... Ik heb geen moment getwijfeld aan de MA's. Het is dat de MA's tweedehands zijn en de SR gloednieuw, vandaar dat ik de MA's heb weggebracht voor een algehele controle. Uit die controle bleek geen ernstige dingen, alleen "normaal onderhoud"
(zoals we dat bij een auto zouden noemen).
Die bromtoon is een continue iets op een gelijkblijvend geluidsniveau en wanneer een bron geen geluid weergeeft of het volume uit staat of op mute. Toen ik vanmiddag alles had aangesloten en de SR nog op standby stond, schakelde ik een voor een de MA's in en meteen was die bromtoon er (meteen bij de eerste set al). Ik vermoed dat de kabelbrei aan de achterkant een boosdoener zou kunnen zijn. Morgen maar eens alles eraf en opnieuw een voor een aansluiten.
Voor zover ik weet, heb ik alle MA's in fase staan. Alle componenten staan op 1 groep en daarnaast heb ik voor alle versterkers (incl. de SR en de sub) 1 ongefilterd verdeelblok (Goldkabel Powerline Flex) en voor de (beeld)weergevers ook 1 gefilterd verdeelblok (Valhalla Clean Power). Beiden hebben afgeschermde kabels. Vanavond heb ik de antennekabel eruit gehaald zowel bij de SR als de Humax en bovendien ook nog in de meterkast, maar de brom bleef... Ook heb ik de stekker van de Valhalla eruit gehad, maar de brom bleef... Daarnaast heb ik de sub afgesloten, maar de brom bleef... De MA-interlinks zijn afgeschermd en ook de diverse interlinks voor de weergevers (niet allemaal overigens, wel van de SR naar de tv en van de Humax naar de SR... van de br naar de SR en van de DV naar de SR komen nog...).
Hoe bedoel je precies
"alle componenten d.m.v. een koperdraad met elkaar verbinden" -> is dat aansluiten met de stroom eraf (lijkt mij wel) en daarna de stroom er weer op en moet ik dan werkelijk alle componenten (dus 1 SR, 1 DV, 6 MA, 1 br en 1 Humax) met elkaar verbinden?
Wat ik straks nog kan doen, is de stekker van het versterker-verdeelblok even omdraaien. Je weet nooit... maar ik verwacht daar geen magie van...
Damn!!! Heb ik eindelijk de kracht en controle met bijna overweldigend goed geluid, is er een continue bromtoon bij hele zachte passages en/of bij even geen geluid.....