Ervaringen Logitech Squeezebox Duet ?

Gestart door RonaldW, februari 11, 2010, 21:16:12

Vorige topic - Volgende topic

Ch1mera1989

Aaah, okee okee  :-D Nu heb ik alleen een aantal dingen zitten lezen en ben ik ook wel geïnteresseerd in de Sonos Zoneplayer 90. Zijn er mensen die ervaringen hebben met deze streamer? Nu heb ik ook de vraag wat de rol van de controller in beide gevallen nou precies is? Is hij echt voor als afstandsbediening en dus selecteert wat de SB Duet of ZP90 leest van je PC of NAS, ontvangt en verwerkt? Of geldt hij juist als het apparaat wat de bestanden leest van je PC of NAS en het verstuurd naar de SB Duet of ZP90, en dus de kwaliteit van de controller ook van belang is? Ik wil namelijk een iPod Touch gaan gebruiken als afstandsbediening ervoor. Dus ik hoop op het eerste.
http://my.hifi.nl/index.php?user=10971
Wilson Benesch Arc - Musical Fidelity A5CD - LUA 4040C - Nordost Frey - Harmonic Technology Pro 9+ - Nordost Quasar Points.

Ronin

Citaat van: Ch1mera1989 op augustus 29, 2010, 00:16:49
Aaah, okee okee  :-D Nu heb ik alleen een aantal dingen zitten lezen en ben ik ook wel geïnteresseerd in de Sonos Zoneplayer 90. Zijn er mensen die ervaringen hebben met deze streamer? Nu heb ik ook de vraag wat de rol van de controller in beide gevallen nou precies is? Is hij echt voor als afstandsbediening en dus selecteert wat de SB Duet of ZP90 leest van je PC of NAS, ontvangt en verwerkt? Of geldt hij juist als het apparaat wat de bestanden leest van je PC of NAS en het verstuurd naar de SB Duet of ZP90, en dus de kwaliteit van de controller ook van belang is? Ik wil namelijk een iPod Touch gaan gebruiken als afstandsbediening ervoor. Dus ik hoop op het eerste.

Ik speel met de ZP90/ NAS/ ipod touch combo. Ipod is puur AB, zit niet in de signaalweg. De vraag sonos of SB heb ik mezelf én de medewerker bij wifimedia ook gesteld.
Gebruiksgemak, zekerheid van een stabiel signaal (bij draadloos gebruik) echte plug en play; Sonos  notworthy.
Sb kan en ga ik niet over oordelen. Ik ben een redelijke leek op streaming audio gebied (eigenlijk alles met computers) maar de sonos was binnen 2 minuten aan het spelen. (mits je muziekopslag al voor elkaar hebt).
Goede externe dac erbij en je hebt een supercombo.
"sometimes its better to remain silent and thought to be a foul than to open one`s mouth and take away all doubt"

Ch1mera1989

Aah kijk, dat maakt de keuze wel een stuk makkelijker :-D Wel erg apart dat de prijzen van de AB's van Logitech en Sonos dan zo erg hoog liggen, voor een AB dan. Een iPod Touch kost minder dan de helft(Bij de Sonos dan, 349 -> 144), en het gebruiksgemak lijkt me dubbel zo ideaal.
Wilson Benesch Arc - Musical Fidelity A5CD - LUA 4040C - Nordost Frey - Harmonic Technology Pro 9+ - Nordost Quasar Points.

Ronin

Citaat van: Ch1mera1989 op augustus 29, 2010, 10:05:58
Aah kijk, dat maakt de keuze wel een stuk makkelijker :-D Wel erg apart dat de prijzen van de AB's van Logitech en Sonos dan zo erg hoog liggen, voor een AB dan. Een iPod Touch kost minder dan de helft(Bij de Sonos dan, 349 -> 144), en het gebruiksgemak lijkt me dubbel zo ideaal.

wifimedia biedt de sonoszp90/ cr200 combi aan voor 599,- nog steeds veel geld voor een AB...
Ik zou lekker voor een ipod gaan, ideaal en gelijk ff je mail checken tijdens het spelen.  pompom
"sometimes its better to remain silent and thought to be a foul than to open one`s mouth and take away all doubt"

Ch1mera1989

Haha, ja precies :-D Nu alleen nog ff uitzoeken watvoor NAS en het allerbelangrijkst, welke DAC :-D

EDIT: Nog een vraagje: Wat voor software gebruikt u voor de iPod Touch op de Sonos? Voor de Squeezebox heb je bvb iPeng, werkt deze ook op de Sonos? Of heb je voor Sonos dus totaal andere?

Ronin

Citaat van: Ch1mera1989 op augustus 30, 2010, 19:58:31
Haha, ja precies :-D Nu alleen nog ff uitzoeken watvoor NAS en het allerbelangrijkst, welke DAC :-D

EDIT: Nog een vraagje: Wat voor software gebruikt u voor de iPod Touch op de Sonos? Voor de Squeezebox heb je bvb iPeng, werkt deze ook op de Sonos? Of heb je voor Sonos dus totaal andere?

Sonos gebruikt eigen software, applicatie van sonos kun je downloaden via itunes op de ipod (gratis).
Mag ik je een DAC aanraden? kijk eens op www.metrum-acoustics.nl Voor 299,-  (of 199,- de duodac) heb je een non oversampling  quad dac die mooi aansluit bij de sonos. Heb hem zelf ook besteld (en geluisterd, super, zeker de prijs/ kwaliteit verhouding)

Ch1mera1989

aah!! Bedankt voor de info en de tip. De DAC wordt alleen een iets andere prijsklasse:)

Ronin

Citaat van: Ch1mera1989 op augustus 31, 2010, 12:10:33
aah!! Bedankt voor de info en de tip. De DAC wordt alleen een iets andere prijsklasse:)

hoger of lager?

Ch1mera1989

Hoger. Maar het zal eerst wel waarschijnlijk een iets minder prijzige DAC worden.

Ronin

Zou ik toch eens naar die dac gaan luisteren...
Kost niks en voor hetzelfde geld (nouja, minder eigenlijk...  :-D) wordt je misschien wel aangenaam verrast  :roll: :roll:

Jeroen

Ik wil toch nog even nog opmerking plaatsen, kijk de sonos player en de logitech squeezebox touch zijn heel goed voor het geld maar de logitech touch kan 24bit 96khz bestanden afspelen en dat kan de sonos niet die kan alleen 16bit 44khz afspelen mocht je dit niet belangrijk vinden dan zou ik de sonos player aanschaffen. Wat ik gehoord heb is dat wanneer je een externe dac aanschaft word de kwaliteit beter (ligt ook aan de dac natuurlijk). Ik heb de sonos in combinatie met een Naim Dac gehoord  :-o (op een naim installatie) nou dat is smullen hoor dat klonk heel erg goed. Ik wou dat ik het geld er voor had dan wist ik het wel dan kwam er wel een logitech squeezbox touch en een complete Naim installatie inclusief de Naim Dac.

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

Lars86

een vraagje waar staat die DAC op de site van metrum acoustics? ik zie hem niet staan (zal wel dom zijn)

Ronin

Citaat van: Lars86 op september 03, 2010, 13:11:55
een vraagje waar staat die DAC op de site van metrum acoustics? ik zie hem niet staan (zal wel dom zijn)

Nee hoor  :wink:

http://www.metrum-acoustics.nl/NOS_mini_DAC.html