condensatoren in je scheidingsfilter verlopen

Gestart door mountainbiker, november 23, 2011, 13:51:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SB_Marantz

#30
Citaat van: bas focal marantz op mei 31, 2013, 00:36:47
Spoelen met staaf , dat kan veel beter .

Condensatoren zonder aanduiding ?

cement weerstanden inplaats van mox ?

Een upgrade kan geen kwaad .

Mox is een toverwoord....je wil niet weten hoeveel ik daarmee geexperimenteerd heb.
Metal oxide weerstand ipv een draadgewonden cementen waarmee versterkers vol mee zitten in de output.
Invloed op de klank? volmondig nee!

De aanduiding staat op de andere kant van die C's...moet wel anders zie je de waarde niet.

Ik zie wel een bi-po zitten maar dat zal waarschijnlijk het laag af zijn waar ze ook vaak een elko glatt pakken, niets mis mee.

Waar draait het om in een filter?
De juiste X -over punten met de juiste helling hoewel je daar ook nog wel over kunt soebatten......1 e , 2e , 3e orde....etc.

Heeft meer met het verhogen van de belastbaarheid te maken, althans in grote lijnen.

Flauw ipv stijl afvallen.
Ik prefereer stijl. 3 e of 4e orde.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thanatos

Citaat van: bas focal marantz op mei 31, 2013, 00:36:47
Spoelen met staaf , dat kan veel beter .

Condensatoren zonder aanduiding ?

cement weerstanden inplaats van mox ?

Een upgrade kan geen kwaad .

Harbeth heeft echt zeer doordachte crossovers. De keuze van de componenten is bewust. Zoals bekend is Alan Shaw een nuchtere ontwikkelaar met een eigen kijk op de techniek. Hij maak gebruik van componenten omdat hij ze nodig heeft daar. Wat ik weet van polyprop/film condensators is dat ze niet zo snel achteruit gaan als een traditionele elektrolyte condensator en daarom toegepast worden.

Om aan te geven hoe precies en in detail er gewerkt wordt. De brugjes bij de nog bi-wire modellen (worden niet meer gemaakt...) werden zelf uit koper gestanst en bij een juwelier voorzien van een goud laagje. De roostertjes gebruikt in de Seas tweeters van de M30 worden van uit Seas naar Harbeth gestuurd. Die laat ze powdercoaten en dan worden ze terug naar Seas gestuurd om ze te laten monteren. Alles voor perfectie.

Leuke link met filmpjes van de ontwikkeling van een X-over : http://www.harbeth.co.uk/uk/index.php?section=products&page=designersnotebookdetail&id=15

Ik heb zelf de Monitor 30 gehad van Harberth en dit is een waanzinnig goede luidspreker. Middengebied en hoog is perfectie zoals je het zelden tegen komt. Alleen heb ik ook een volwassen laag nodig.. en dat geven ze niet. Subwoofer erbij matchen ging niet goed en daarom zijn ze verhuist. Maar tot op de dag van vandaag mis ik die perfecte stemmen...

thanatos

Citaat van: SB_Marantz op mei 31, 2013, 08:59:26
Mox is een toverwoord....je wil niet weten hoeveel ik daarmee geexperimenteerd heb.
Metal oxide weerstand ipv een draadgewonden cementen waarmee versterkers vol mee zitten in de output.
Invloed op de klank? volmondig nee!

De aanduiding staat op de andere kant van die C's...moet wel anders zie je de waarde niet.

Ik zie wel een bi-po zitten maar dat zal waarschijnlijk het laag af zijn waar ze ook vaak een elko glatt pakken, niets mis mee.

Waar draait het om in een filter?
De juiste X -over punten met de juiste helling hoewel je daar ook nog wel kunt soebatten......1 e , 2e , 3e orde....etc.

Heeft meer met het verhogen van de belastbaarheid te maken, althans in grote lijnen.

Flauw ipv stijl afvallen.
Ik prefereer stijl. 3 e of 4e orde.

Plagiaat !  :-D :-D

SB_Marantz

Waar je mee omgaat...................................... violent1 :schater:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Cornelis1921

Citaat van: thanatos op mei 31, 2013, 09:11:35
Harbeth heeft echt zeer doordachte crossovers. De keuze van de componenten is bewust. Zoals bekend is Alan Shaw een nuchtere ontwikkelaar met een eigen kijk op de techniek. Hij maak gebruik van componenten omdat hij ze nodig heeft daar. Wat ik weet van polyprop/film condensators is dat ze niet zo snel achteruit gaan als een traditionele elektrolyte condensator en daarom toegepast worden.

Om aan te geven hoe precies en in detail er gewerkt wordt. De brugjes bij de nog bi-wire modellen (worden niet meer gemaakt...) werden zelf uit koper gestanst en bij een juwelier voorzien van een goud laagje. De roostertjes gebruikt in de Seas tweeters van de M30 worden van uit Seas naar Harbeth gestuurd. Die laat ze powdercoaten en dan worden ze terug naar Seas gestuurd om ze te laten monteren. Alles voor perfectie.

Leuke link met filmpjes van de ontwikkeling van een X-over : http://www.harbeth.co.uk/uk/index.php?section=products&page=designersnotebookdetail&id=15

Ik heb zelf de Monitor 30 gehad van Harberth en dit is een waanzinnig goede luidspreker. Middengebied en hoog is perfectie zoals je het zelden tegen komt. Alleen heb ik ook een volwassen laag nodig.. en dat geven ze niet. Subwoofer erbij matchen ging niet goed en daarom zijn ze verhuist. Maar tot op de dag van vandaag mis ik die perfecte stemmen...
Een uiterst herkenbare conclusie, Thanatos, maar daarom ik mijn schoenendozen nog niet weg voor andere (type) luidsprekers.
Groetjer, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

thanatos

Ook de 'kleintjes' zijn echt de moeite inderdaad. Zeer mooi gemaakt en bedoeld om voor tig jaren het zelfde plezier te geven als dag 1.

Ik zelf heb de behoefte aan goed en uitgesproken laag. Daarom zijn ze uiteindelijk weggegaan. Om ze als 2e set erbij te houden vond ik een iets te kostbare zaak. De M40.1 zou wel eens de perfectie voor mij kunnen zijn. Helaas ver buiten budget  :-D Staat nu een paartje te koop voor €7.750 2e hands :-o

Cornelis1921

Citaat van: thanatos op mei 31, 2013, 12:41:35
Ook de 'kleintjes' zijn echt de moeite inderdaad. Zeer mooi gemaakt en bedoeld om voor tig jaren het zelfde plezier te geven als dag 1.

Ik zelf heb de behoefte aan goed en uitgesproken laag. Daarom zijn ze uiteindelijk weggegaan. Om ze als 2e set erbij te houden vond ik een iets te kostbare: zaak. De M40.1 zou wel eens de perfectie voor mij kunnen zijn. Helaas ver buiten budget  :-D Staat nu een paartje te koop voor €7.750 2e hands :-o
:yes: :|
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *