condensatoren in je scheidingsfilter verlopen

Gestart door mountainbiker, november 23, 2011, 13:51:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

thanatos

Citaat van: Rob46 op mei 29, 2013, 22:07:56
Ik heb geen goede afbeelding van mijn speakers kunnen vinden. Zeker te oud  8-) Optisch ziet het er allemaal nog prima uit en het geluid is echt prima! Maar, het kan interessant zijn om na al die jaren wellicht één en ander te vervangen. Zou dat kunnen en goed zijn?

Volmondig ja. 10-15 jaar wordt wel aangegeven als de norm wanneer ze aan vervanging toe zijn. Staat of valt wel met de kwaliteit van de gebruikte onderdelen.

Ik heb hele mooie Tannoy studio monitoren gehad van nog geen 10 jaar oud. Daarvan was het hele filter verlopen. Dit was ook de reden van verkoop omdat het in de betreffende studio niet meer als referentie kon dienen. Deze opgeknapt en dat was een enorm verschil. En zo heb ik nog meer voorbeelden.

SB_Marantz

Citaat van: Rob46 op mei 29, 2013, 22:07:56
Ik heb geen goede afbeelding van mijn speakers kunnen vinden. Zeker te oud  8-) Optisch ziet het er allemaal nog prima uit eer fin het geluid is echt prima! Maar, het kan interessant zijn om na al die jaren wellicht één en ander te vervangen. Zou dat kunnen en goed zijn?


Kannen en kunnen zeker maar ik zou eerst het X-over moeten zien.  :wink:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thanatos

Citaat van: SB_Marantz op mei 29, 2013, 22:42:17

Kannen en kunnen zeker maar ik zou eerst het X-over moeten zien.  :wink:

Het verschil tussen kennen kannen kunnen we nie  :-D

Cornelis1921

Citaat van: thanatos op mei 29, 2013, 22:01:36
Mijn ervaring is dat er in fabrieksluidsprekers vaak bespaard wordt op de componenten in het scheidingsfilter. Ook high-end merken/types. Heb het in Klipsch, Tannoy, Acoustic Energy, B&W. KEF enz gezien.

Nadeel hiervan is dat ze in den beginnen goed werken. Maar na verloop van gebruik snel van waarde kunnen verlopen. Dan praat ik voornamelijk over de condensators.

Upgraden naar goede MKT/MKP of verse nieuwe Bi-po's kan echt verschil geven.

Echter is doorslaan naar de zogenaamde high-end en echt dure exemplaren naar mijn idee geld verspilling.
Na welke leeftijd spreken wij, Wilfred? Ook Harbeth doet daar zeker aan mee?
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

thanatos

Citaat van: Cornelis1921 op mei 30, 2013, 02:21:02
Na welke leeftijd spreken wij, Wilfred? Ook Harbeth doet daar zeker aan mee?
Groet, Cor.

Uitzonderingen bevestigen de regel  :-D. Harbeth is een van weinig merken met scheidingsfilters  van zeer hoge kwaliteit. Allen Shaw is een non-believer pur sang.



Cornelis1921

Citaat van: thanatos op mei 30, 2013, 06:42:07
Uitzonderingen bevestigen de regel  :-D. Harbeth is een van weinig merken met scheidingsfilters  van zeer hoge kwaliteit. Allen Shaw is een non-believer pur sang.



:wav: :wav: :wav:
thanatos, notworthy byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Rob46

En hebben we hier op het Forum leden die dit zouden kunnen, kennen, kanne kunnu effe doen zeg maar?  :yes:

thanatos

Citaat van: Rob46 op mei 30, 2013, 18:32:16
En hebben we hier op het Forum leden die dit zouden kunnen, kennen, kanne kunnu effe doen zeg maar?  :yes:

Ik weet niet waar je woont, maar zou het eventueel voor je kunnen doen als je omgeving Rotterdam zit.

Of omgeving Nijmegen kun je SB Marantz eens een berichtje sturen.

Marantz 81

Als je zelf handig bent en redelijk kunt solderen een flux (hoe dat ding nou ook alweer :P) ding hebt om het oude tin op te zuigen , kun de onderdelen zelf vervangen of het filter verbeteren

www.speakerkits.nl  of  www.speakerenco.nl


Dynaudio bouwt ook mooie filters hoor  :angel: niet alleen harberth  :-D

Marvin

Alleen een beetje jammer dat ze er zoveel componenten voor nodig hebben..  clown1

Marantz 81


bas focal marantz

Citaat van: thanatos op mei 30, 2013, 06:42:07
Uitzonderingen bevestigen de regel  :-D. Harbeth is een van weinig merken met scheidingsfilters  van zeer hoge kwaliteit. Allen Shaw is een non-believer pur sang.


Spoelen met staaf , dat kan veel beter .

Condensatoren zonder aanduiding ?

cement weerstanden inplaats van mox ?

Een upgrade kan geen kwaad .

bas focal marantz

Citaat van: Rob46 op mei 29, 2013, 20:46:48
Het waren de eerste; F3  :yes:
Citaat van: thanatos op mei 29, 2013, 22:02:50
Dit zijn wel hele mooie speakers :


pompom die zijn echt vet mooi , focal kevlar units  notworthy notworthy
Die zou ik weleens willen horen .

Cornelis1921

Citaat van: bas focal marantz op mei 31, 2013, 00:36:47
Spoelen met staaf , dat kan veel beter .

Condensatoren zonder aanduiding ?

cement weerstanden inplaats van mox ?

Een upgrade kan geen kwaad .
SB, here we come..! :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

mountainbiker

Citaat van: bas focal marantz op mei 31, 2013, 00:42:08
pompom die zijn echt vet mooi , focal kevlar units  notworthy notworthy
Die zou ik weleens willen horen .
Is ook kevlar!! Zou er wel eens op willen schieten violent1 violent1
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE