De set van Stone

Gestart door stone, november 16, 2010, 11:47:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mexicaanse Hond

Mag ik ook eens reclame maken.  :-D
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

stone

Ik heb eens een gemodificeerde (met Panasonic condensatoren o.a.) thuis gehad. Maar ben geen koptelefoon-man.

Mexicaanse Hond

Ik eigenlijk ook niet.  :-)
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

stone

 :-) er zullen best wel liefhebbers voor zijn. kunnen ze foefelen met buisjes  :yes:

stone

Met de cd's van de box 'Blues is the Healer' van John Lee hooker is goed te merken dat slechte opnames nu iets meer genietbaar zijn en dat met goede opnames zoals op cd nr 10 het echt smullen is. Heerlijk hoe bijvoorbeeld dan het timbre van Mr Hooker naar voren komt.

Met 'Crossroads' van Tracy Chapman is de stem heerlijk vol, een beetje donkerder, intiem maar niet te warm of verhullend. In het nummer 'Freedom Now' zit een 'free, free, free...' dat niet helemaal zuiver is. Maar het is ze vergeven. Een prachtige cd.

Mexicaanse Hond

Mooi he, die buizenmagie? Genieten maar!
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

stone

Yep, moest alleen wat toegankelijker zijn die buizenwereld.

Mexicaanse Hond

Citaat van: stone op mei 08, 2011, 10:13:44
Yep, moest alleen wat toegankelijker zijn die buizenwereld.
Primaluna is heel makkelijk. Aanzetten, even wachten en spelen. Alles wordt verder automatisch geregeld, bias etc.

En een tweedehands Primaluna Prologue One heb je al voor onder de 700 euro.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

stone

Voorlopig hou ik op met wisselen, maar een Prologue Three vv vind ik wel wat. :-D

JohnWx

Citaat van: stone op mei 08, 2011, 13:08:49
Voorlopig hou ik op met wisselen, maar een Prologue Three vv vind ik wel wat. :-D

Stone vanaf heden onder curatele :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

stone

Ik heb het buizenbuffertje na de cdspeler, tussen voor- en eindversterkers en als laatste aan de DAC aangesloten. Tussen voor- en eidversterkers meende ik teveel details te verliezen en wat meer vervorming te horen. Na cd speler klonk het minder donker en iets zuiverder. Het best bevalt ie na de DAC waar zowel de pc als ook de cdspeler op is aangesloten.

stone

Is toch een raar fenomeen. Als ik iets verander lijkt dat bijna altijd beter. Na een tijdje zakt dat wat weg. Dat heb ik vaker met kabels en nu ook met de definitieve plaatsbepaling van de X-10 in combinatie met het juiste PSU kabeltje. Dit weekend maar eens nagaan bij welke combinatie ik het meest tevreden blijf.

lo

Toch een kwestie van gewenning volgens mij.
Je moet alle verbeteringen in 1 klap maar eens teniet doen, ik denk dat je dan raar staat te kijken.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

stone

Ik ga er wel uitkomen. De buisjes zijn nu goed ingespeeld.

stone

Het maakt toch niet zo heel veel uit. Na de cd speler is mooi en ook na de voorversterker vind ik het mooi klinken. Wel vind ik opvallend dat deze X-10V3 warmer klinkt dan degene die ik een tijd terug had.