Kost speakers A + B vermogen ?

Gestart door CBdicX, april 12, 2015, 08:08:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lo

Back on topic heren, onderlinge verduidelijkingen graag via PM verder
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

100%Marantz

A+B op een Marantz versterker kost geen vermogen op een speaker.
1/2 via A de andere 1/2 via B [emoji6]


iOS
marantz, what else?

CBdicX

#47
 Thx :-D

Frits Denon

Ik heb zo her en der het nodige gelezen en begrijp nu (denk ik :-o) wel het verschil tussen bi-wiring en bi-amping. Het eerste zie ik het voordeel niet als je al goede speaker kabel gebruikt, laatste roept bij mij nog wel wat vragen op.

Als je de A speaker uitgang van de versterker op het hoge tonen deel aansluit van de speaker en de B speaker uitgang van de versterker op het lage tonen deel dan kun je met A+B je speaker aansturen.

Alleen op A en alleen op B de versterker gebruiken kan dan geen kwaad voor tweeter c/q woofer?
Als je met A+B speelt, wat gebeurd er dan met het filter in de luidspreker. Is deze dan uitgeschakeld?
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Marvin

Nee dat kan geen kwaad, -en nee je filter wordt niet uitgeschakeld.
Voor het leesvoer zou je ook eens op actief filter kunnen gaan zoeken.

CBdicX

Er zijn ook mogelijkheden om alleen speaker A te gebruiken en toch Bi-wire.
Audioquest heeft de Rocket kabel serie, die kabel bestaat uit 2 pluggen aan de versterker kant, en 4 pluggen aan de speaker kant.
De Rocket gebruikt voor het hoog een dunnere kern "gepolijst" koper, en voor het laag een dikkere kern "long grain" koper.
Volgens de wetenschappers beweegt het hoog zich over de buitenkant van de kern, en het laag door de binnenkant van de kern.
Om elkaar niet te storen zijn deze twee aders geheel geïsoleerd van elkaar en bestaat de mogelijkheid met de Rocket 88 dat er ook DBS word toegepast, een stroompje van 72 volt die door een mantel loopt en zo de koper moleculen altijd in het gareel laat lopen en zo de minste kans op verstorende signalen te krijgen.
Zal zeker het "geluid" niet veranderen maar het introduceert ook niets, en dat kan je niet zeggen van een kabeltje van de bouwmarkt.

Zo zie je maar weer, je kunt het zo gek en zo duur maken als je wilt, 2x 3.5 meter Rocket 88 kost 900 euro, maar is zelfs bescheiden qua prijs als ik de reviewers moet geloven.
En de Rocket 88 met DBS is nog de goedkoopste serie van AQ...... :-o