Marantz pm6a

Gestart door willem50, december 23, 2014, 19:39:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

willem50

Ja klopt, ik heb de 1060 een paar weken geluisterd op mijn dynaudio audience 70 en klinkt erg lekker. Deze samen met de 105b laat ik ook reviseren.
De pm6a klinkt ook goed, zeer goed zelfs, maar de 1060 is voor mij de versterker.
Mijn kamer is niet heel groot en de pm6a is 2 maal 120 watt, net wat te groot voor de ruimte.
het is zoeken naar welke versterker  met welke speakers het beste klinkt.
Het is uiteraard ook wat de persoonlijke smaak hierin is. De 1060 is toch de winnaar :-)

willem50

De pm6a klinkt in het laag wat strakker, het geluid is gedetailleerd en warm en veel vermogen. Toch vind ik naar mijn oren de 1060 lekkerder klinken. Het is gewoon persoonlijke smaak. Technisch is de pm6a natuurlijk een klasse beter. Ik heb veel versterkers hier gehad, 1150, 750dc, pm250, mm9000, pm17 ,allemaal goede versterkers.
Mijn alle eerste versterker in de 70 er jaren was een 1060. Nu heb ik deze weer terug en verbazing dat het zo heerlijk klinkt ( en dan is hij nog niet gereviseerd).
Misschien is het wel nostalgie , ik weet het niet....

willem50

Beste mensen, ik luister nu weer een paar dagen naar de pm6a. Hij klinkt heerlijk, ik ben nu aan het twijfelen.
Misschien is het gewoon het wennen van mijn oren. Ze klinken allebei heel goed ( de 1060 bedoel ik daarbij).

i2Paq

Weg = weg en dus pech.

Je weet nu wat je hebt, dus waarom niet allebei houden en af en toe wisselen?
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

willem50

Je hebt waarschijnlijk gelijk, ik zag trouwens op ebay duitsland dat er 1199 euro voor een pm6 gevraagd wordt, belachelijk hoog.

willem50

Ik heb besloten om hem te houden, hij klinkt gewoon goed en wissel af met de 1060