Marantz pm6a

Gestart door willem50, december 23, 2014, 19:39:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

willem50

Hallo allen,
Morgen ga ik een marantz pm6a ophalen, deze zou technisch en optisch in goede staat zijn. Behalve de phono welke vastgezet is op 47 k ohm.
Ik gebruik geen phono dus dat maakt niet uit.
Behalve letten op krakende potmeters en of alle schakelaars het doen , natuurlijk ook het geluid zelf. Waar moet ik nog meer op letten?

Ik weet van dit forum dat dit misschien wel een van de best klinkende marantz verstekers is, dat is natuurlijk ook persoonlijk.
iemand ervaring met de PM6a?

RM3100

Hele fijne versterker, echter om er optimaal van te kunnen genieten ontkom je er niet aan hem te laten reviseren. Dit type versterker wordt in klasse A echt heet hetgeen, mede gezien de compacte bouw, zijn weerslag heeft op de componenten. Elko's moeten gezien de leeftijd sowieso vervangen worden. Kosten vallen mee, is absoluut de moeite waard.

Ik weet niet wat je er voor gaat betalen maar als hij echt gaaf is zonder butsen, krassen etc en hij speelt, meenemen!

willem50



HAL9000

Heeeel erg  veel  werk  zijn  deze  versterkers,  wel  een van de  best  klinkende  die  ja  kan  kopen.

Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

willem50

Ik heb hem binnen, klinkt idd erg goed, heel af en toe kraakt 1 kanaal. Hij zou gerecapped zijn 1.5 jaar geleden.
misschien toch nog een servicebeurtje....

bas focal marantz

Citaat van: willem50 op december 25, 2014, 14:28:58
Ik heb hem binnen, klinkt idd erg goed, heel af en toe kraakt 1 kanaal. Hij zou gerecapped zijn 1.5 jaar geleden.
misschien toch nog een servicebeurtje....
Door handige harry?

Ik zou hem eens echt goed laten service van A tot Z.

willem50

Dat hangt wel een beetje van de kosten af, heb al begrepen dat het veel werk is.
zal is informeren...

willem50

Als hij lekker warm is geen gekraak, heel af en toe bij de stereo switchknop naar reverse of 1 kanaal.
Verder speelt hij super, heerlijk warm geluid en zeer gedetailleerd :yes:

audiof. zonder budget

Knijp jezelf dan maar in je handen... ik denk dat je de "bargain of the century" hebt gedaan. :yes: :yes: :yes:
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

SB_Marantz

Oplettten met het voltage board........zoals ik al aangaf.
Is de zwakte van deze en aanverwanten.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

willem50

Hoi Wilfred,

Af en toe kraakt 1 kanaal, ik kom een keer bij je langs voor een diagnose/revisie. Woendagmiddag 14 januari rond een uur of 1 zou ik kunnen. Anders woensdagmiddag 28 januari zelfde tijd.

Gr Willem

bas focal marantz

Citaat van: willem50 op januari 02, 2015, 18:23:32
Hoi Wilfred,

Af en toe kraakt 1 kanaal, ik kom een keer bij je langs voor een diagnose/revisie. Woendagmiddag 14 januari rond een uur of 1 zou ik kunnen. Anders woensdagmiddag 28 januari zelfde tijd.

Gr Willem
Zeker doen, gezien de aanschaf prijs voor een volledige revisie gaan.

willem50

Ik heb inmiddels een afspraak gemaakt, ik verdenk een van de selector schakelaars. Ik wacht af wat Wilfred ervan vind als hij hem open heeft en hoort. Ik heb geen abnormale dingen gezien behalve wat stof. Hij klinkt echt heel lekker

willem50

Sinds gisteren 2 audience 70 dynaudio boxen binnen, klinkt geweldig. Voorlopig staan ze op de 1060 welke zeer goed speelt, de pm6a gaat slechter spelen. Volgende week breng ik hem naar SB marantz voor een revisie.
Wellicht een complete revisie ( afhankelijk  van de prijs) daarna laat ik de 1060 ook geheel reviseren.

De 1060 klinkt echt zeer goed samen met de audience70 van dynaudio, misschien zelfs nog beter na een revisie :zzz: