Eindelijk een duidelijke uitleg over een audiofiel of niet

Gestart door jwx, augustus 31, 2013, 11:26:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Geweldig !  notworthy ,een actief luidsprekersysteem inclusief een DSP ,en het mooie is dat het voor ieder binnen bereik ligt .

Het zal mij dan ook niets verbazen dat Kharma dankbaar gebruik gemaakt heeft van Hypex componenten (ook van Nederlandse bodem).

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Wat ik wel erg leuk vind is dat hij ook naar You Tube luistert kwaliteit  :-o
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Tja ... ik beluister behalve spotify en Youtube ook cd's van Crimson Glory  :-D ,wat dat wil zeggen is dat men gewoon naar muziek luistert die men mooi vind .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op augustus 31, 2013, 12:03:39
Tja ... ik beluister behalve spotify en Youtube ook cd's van Crimson Glory  :-D ,wat dat wil zeggen is dat men gewoon naar muziek luistert die men mooi vind .

Gelukkig iemand met verstand  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Damhooligan

Citaat van: John Wx op augustus 31, 2013, 11:57:10
Wat ik wel erg leuk vind is dat hij ook naar You Tube luistert kwaliteit  :-o

"Van de ene kant ben ik een extremist, van de andere kant gaat het me wel om de muziek."

:schater:


ja, maar youtube heeft toch de optie van HD   :schater:


Ik was verbaasd dat hij niet single was..  byebye
Hoi, ik ben johan, geboren in NL.
maar.. ik woon in australie.

Damhooligan

Ook op een van de foto's zag ik een ipod..  :roll:

nu mag ik toch aanemen dat die van Monique is, want in de categorie mp3 speller kun je vast wel iets beters verzinnen..  :yes:
Hoi, ik ben johan, geboren in NL.
maar.. ik woon in australie.

JohnWx

Citaat van: Damhooligan op augustus 31, 2013, 13:31:16
Ook op een van de foto's zag ik een ipod..  :roll:

nu mag ik toch aanemen dat die van Monique is, want in de categorie mp3 speller kun je vast wel iets beters verzinnen..  :yes:

Nee hij luistert ook mp3 muziek is emotie en maakt kwaliteit niet altijd uit  :evil:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantzer

hij heeft een set van een vermogen en luistert naar een oude gare platenspeler ...
PM-11S1, SA-15S2, B&W CM10, SBT & BOTW

i2Paq

Ga vanmiddag maar even een groene permanent editing-stift kopen, de randen van mijn cd's bewerken en opnieuw rippen........
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

renes59

Komt van de site hifi.nl, er ging al een lampje branden. Al lezende "groen stift", op dat moment wist ik genoeg, weer zo'n flauwekul verhaal. Kapitaal aan spul staan en dan met kleurpotloden in de weer, hij moet zich een kleurboek kopen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

bas focal marantz

CiteerEen diamanten membraan gemaakt van het hardste materiaal, ontzettend sterk, maar ook extreem dun en superlicht. Hierdoor hoor je totaal geen vervorming. Filtertechnisch gaat het zo ver dat je de energie die het afstraalt beleeft in de emotie. Het zijn tonen die voor het menselijk oor niet waarneembaar zijn, maar zeker wel op te merken zijn in onze belevingswereld."

Lees meer : http://www.hifi.nl/artikel/20928/Lezersbezoek-Kharma-alles-voor-het-ultieme-geluid.html#ixzz2dkd9hJVl
Citeeralles voor het ultieme geluid

Als je het dus belangrijk vindt dat je speaker verder dan het menselijke gehoor kan weergeven en het moet allemaal zo realistich mogenlijk dan snap ik niet de keuze voor bassreflex met dsp met dsp kan je een gesloten kast corrigeren zodat die ook erg laag gaat .

ik zeg niet dat bassreflex slecht is , maar waar de poort zijn werk doet zal je duidelijk horen dat elke toon die daaruit komt heel lang na klinkt .
je kan dat mooi vinden of niet maar als je zo veel moeite doet om realistische weergave te berijken dan gooit bassreflex roet in het eten .

Ik heb vorige week een laag dipool gehoort een toon wordt weergegeven zolang dat hoort , stopt de weergave met die toon dan hoor je bij de dipool niets meer maar een bassreflex dreund nog even door .

Marantzer

wat zou er gebeuren als een van die spikes onder de stenen plaat uit elkaar spat
PM-11S1, SA-15S2, B&W CM10, SBT & BOTW

dmeerpa

Nog maar eens het bewijs, zot zijn doet geen zeer... alhoewel misschien aan de portemonnee  clown1
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround,
              SVS 4 x Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

JohnWx

Citaat van: dmeerpa op september 02, 2013, 19:09:06
Nog maar eens het bewijs, zot zijn doet geen zeer... alhoewel misschien aan de portemonnee  clown1
notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.