KI-Pearl Lite vs PM15S2 LE

Gestart door Ron_Marantz, mei 15, 2013, 13:38:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

100%Marantz

#90
Ik hoor niet alles.

Wat ik wel hoor is dat op mijn sets met de muziek heerlijk klinkt en dat ik er veel plezier van heb. hello

En ze zijn allen niet even goed en daar hoor ik dan het verschil, maar waaraan ligt het?
De amp?
De CD/SA?
De speakers?
Akoestiek (zeker!)?

of het geheel?
marantz, what else?

JohnWx

Citaat van: 100%Marantz op mei 18, 2013, 13:33:19
Ik hoor niet alles.

Wat ik wel hoor is dat op mijn sets met de muziek heerlijk klinkt en dat ik er veel plezier van heb. hello

En ze zijn allen niet even goed en daar hoor ik dan het verschil, maar waaraan ligt het?
De amp?
De CD/SA?
De speakers?
Akoestiek (zeker!)?

of het geheel?

moet je een andere set gaan neerzetten met je eigen speakers ben je moe zweet je ga je zitten luisteren hogere hartslag etc.

als jij ergens een verbetering vind en je kan het veroorloven DOEN  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

the limp man

Citaat van: John Wx op mei 18, 2013, 14:16:38
moet je een andere set gaan neerzetten met je eigen speakers ben je moe zweet je ga je zitten luisteren hogere hartslag etc.

als jij ergens een verbetering vind en je kan het veroorloven DOEN  :-)


Dus jij krijgt een hog hartslag als je set niet goed is?

JohnWx

Citaat van: the limp man op mei 18, 2013, 19:32:11

Dus jij krijgt een hog hartslag als je set niet goed is?

nee wel van het sjouwen en veranderen van spullen effe snel
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

Citaat van: John Wx op mei 18, 2013, 20:10:07
nee wel van het sjouwen en veranderen van spullen effe snel

Iedere dag dus  :schater:  :evil:

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op mei 18, 2013, 20:17:18
Iedere dag dus  :schater:  :evil:

oohhh daarom medicatie voor de rikketik  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

Toch maar aan de High End dan  :angel: ben je klaar  clown1 beter voor de rikketik  HLP

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op mei 19, 2013, 00:51:47
Toch maar aan de High End dan  :angel: ben je klaar  clown1 beter voor de rikketik  HLP

dus geweten afkopen  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Ron_Marantz

Afgelopen dagen alles heroverwogen en wat aanbiedingen met de PM-15S2 LE misgelopen, totdat ik de advertentie van forumlid @Actionhost zag met zijn PM-KI Pearl Lite. Vandaag heb ik hem dan overgenomen en ik ben echt in 1 woord superblij  :-D
Het geluid komt er zoveel mooier uit, uit mijn CM8's... veel meer dynamiek, meer laag en een ruimtelijkere weergave. Heerlijk. De 15 is echt een hele mooie versterker, maar voor wat ik nu gehoord heb van de Pearl Lite, ben ik zeer tevreden. Heb inmiddels ook al een NA7004 besteld en er komt spoedig ook een SA-KI Pearl Lite aan.
Marantz | B&W

100%Marantz

marantz, what else?

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

kdt

Mooi man, ik ken dat gevoel. Dus een goede keuze gemaakt  pompom pompom pompom
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

TurboMarco

CiteerAls ik dit alles lees lijkt het wel dat ik men een standaard set van bij mediamarkt hetzelfde heb in kwaliteit als een premium range van Marantz
De tijd zal het leren .

En ik denk ook niet dat de dezelfde producten verschillen als ze bij een Hobo of MM staan  :schater:

Ik denk dat je met die spullen gewoon geluk moet hebben ,of zou een Marantz CD75 veel beterder zijn dan een CD16  :-o (om maar een voorbeeld te noemen)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)