Goede Marantz cd-spelers

Gestart door popoluno, februari 15, 2013, 19:19:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

popoluno

Ik wil op zoek gaan naar een goede cd-speler van Marantz.
Uit de vele info op het net dacht ik dat da aanwezigheid van de TDA  1541 belangrijk is
Ook het loopwerk zou echt wel een grote rol kunnen spelen.?

Welke types van liefst Marantz(en eventueel van andere merken) zouden de kenners
onder ons mij kunnen aanbevelen?
Topprijzen hoeven voor mij niet,ik ga eerder op zoek naar een goed toestel voor een redelijke prijs:
een soort "beste koop"
Waarop moet ik bij aankoop dan toch speciaal letten?

Dank voor de reactie

Maus

Citaat van: popoluno op februari 15, 2013, 19:19:14
Topprijzen hoeven voor mij niet,ik ga eerder op zoek naar een goed toestel voor een redelijke prijs:
een soort "beste koop"
Waarop moet ik bij aankoop dan toch speciaal letten?

Die dingen bij elkaar vragen maar 1 ding: Je budget.
Wil je een ding wat het altijd doet, neem maar een goedkope Philips met zwengelarm loopwerk. Marktplaats staat er vól mee. Philips CD471 vind je zat op marktplaats. (CDM-2 + TDA1541)

Net hoe goed je het wilt hebben.

bas focal marantz

Op dutchaudioclassics staat een volledige cdm loopwerk en dac lijst .

JohnWx

Citaat van: Maus op februari 15, 2013, 19:26:30
Die dingen bij elkaar vragen maar 1 ding: Je budget.
Wil je een ding wat het altijd doet, neem maar een goedkope Philips met zwengelarm loopwerk. Marktplaats staat er vól mee. Philips CD471 vind je zat op marktplaats. (CDM-2 + TDA1541)

Net hoe goed je het wilt hebben.

Ze zien er plastieko uit maar doen hun werk goed
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

Citaat van: John Wx op februari 15, 2013, 21:09:02
Ze zien er plastieko uit maar doen hun werk goed
CD471 zijn prima speulers, heb er een paar in de collectie en kosten minder dan een krat merkbier.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Citaat van: Paul op februari 15, 2013, 21:18:46
CD471 zijn prima speulers, heb er een paar in de collectie en kosten minder dan een krat merkbier.

Heb er ooit 1 getuned bij POL Audio met houten zijpanelen en overal loodbituum zo erg dat als het laadje dicht ging het display ook uit ging en laadje open display weer aan was een audiofiele verbetering en op 3 pin points alle stickers eraf en logo's en zeggen dat het een prototype was van een nieuw merk met speciale technieken


Was de tijd van HDCD nou je snapt hem al, jeetje wat een geluid dit word de audio klapper van het jaar  clown1


Heerlijke tijd ook toen meneer Tan van Tan audio (Magnepan) zilveren wasknijpers had voor op kabels en stroomkabel en speakerkabels met gelijk resultaat, mensen hoorden het verschil direkt, waren zilveren knijpers als relatie geschenk  :angel:

En ik heb ooit de deurstop in audioland geintroduceerd voor alleen direct drive want bij een Thorens zakte die 500kg dwars door ze hoeven, mooie deurstop van de Xenos netjes een gat laten zagen was lastig want erin zal alleen maar ijzerafval  :-) van lagers tot moertjes (hoezo recycling)

We demonstreerde hem bij ACN op een Micro Seiki 33 of 40 geloof ik want die kan je 70 graden optillen spoort hij nog goed maar natuurlijk door de Xenos stopper was het waardoor het kwam, eind van de avond werd de prijs vermeld 9 gulden plus 1 boormachine gebruiken en boortje 8

Hoe meer ik erover denk hoe meer er terug komt uit die tijd zonder echt internet fora etc.
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jrm

Kijk in de verkoop rubriek, staat een fraaie Marantz 11 van een forumlid.

SB_Marantz

SA 11?

Heb ik nog een nieuw loopwerk + 2 nieuwe laser units van liggen..... :evil:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

jrm

Kijk aan, meteen ook reserve onderdelen!

SB_Marantz

Mocht iemand deze over willen nemen dan kan dat....
Nieuw in de doosjes.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

popoluno

Dank voor de tips.
Ik wil hierbij wel aanvullendat ik mijn budget wel wil beperken tot een 125 €.
De Philips 471 lijkt interessant,en is gemakkelijk te vinden.
Misschien kunnen de kenners nog enkele alternatieven  suggereren; mag dus ook
Philips of een ander merk zijn.
Als Belg zijnde,probeer ik in België aan te kopen,want de verzendingskosten vanuit Nederland...

Marvin

Citaat van: John Wx op februari 15, 2013, 21:43:16
Heb er ooit 1 getuned bij POL Audio met houten zijpanelen en overal loodbituum zo erg dat als het laadje dicht ging het display ook uit ging en laadje open display weer aan was een audiofiele verbetering en op 3 pin points alle stickers eraf en logo's en zeggen dat het een prototype was van een nieuw merk met speciale technieken


Was de tijd van HDCD nou je snapt hem al, jeetje wat een geluid dit word de audio klapper van het jaar  clown1


Heerlijke tijd ook toen meneer Tan van Tan audio (Magnepan) zilveren wasknijpers had voor op kabels en stroomkabel en speakerkabels met gelijk resultaat, mensen hoorden het verschil direkt, waren zilveren knijpers als relatie geschenk  :angel:

En ik heb ooit de deurstop in audioland geintroduceerd voor alleen direct drive want bij een Thorens zakte die 500kg dwars door ze hoeven, mooie deurstop van de Xenos netjes een gat laten zagen was lastig want erin zal alleen maar ijzerafval  :-) van lagers tot moertjes (hoezo recycling)

We demonstreerde hem bij ACN op een Micro Seiki 33 of 40 geloof ik want die kan je 70 graden optillen spoort hij nog goed maar natuurlijk door de Xenos stopper was het waardoor het kwam, eind van de avond werd de prijs vermeld 9 gulden plus 1 boormachine gebruiken en boortje 8

Hoe meer ik erover denk hoe meer er terug komt uit die tijd zonder echt internet fora etc.

Eens een oplichter altijd een oplichter....

Het is dat die draaitalfel en afstandsbediening van je nog werken.
Uiteraard niet in combinatie met elkaar, maar dat terzijde....  :schater:

JohnWx

Citaat van: marvin op februari 17, 2013, 22:52:03
Eens een oplichter altijd een oplichter....

Het is dat die draaitalfel en afstandsbediening van je nog werken.
Uiteraard niet in combinatie met elkaar, maar dat terzijde....  :schater:

thx ga slapen met een smile  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Gelukkig, ik moet nog even een uurtje of 5 wachten voor ik kan gaan liggen.  :-D