Thuis muziek beluisteren zoals het in de opnamestudio bedoeld was

Gestart door vielzweck, december 12, 2011, 09:33:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HansBeekhuyzen

Ik gebruik een Mac Mini met iTunes en Pure Music. Ik kan per track filtering instellen. Is die niet ingesteld, dan gaan de bits puur door, is die wel ingesteld, dan wordt die filtering automatisch toegepast. Maar om meer dan vier of vijf tracks (van de 80.000) gaat het niet hoor.
Hans Beekhuyzen
theHBproject

mountainbiker

Citaat van: still life op oktober 08, 2012, 15:01:55
:yes:

ik heb een sub-sonic filter optie voor rommel opnames: fronts small ingesteld (die beginnen op 40Hz)
=> subje uitschakelen & alle rommel onder 40Hz is verdwenen..  :-D
Stom van me!! :oops: :oops: Heb ik ook op mijn beide versterkers zitten!! Eens kijken of het werkt tegen het gebonk.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

still life

dat werkt altijd  :-D
maar bedenk dat het boven 40Hz ook nog flink kan bonken/drukken..

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Cornelis1921

#78
Citaat van: still life op oktober 08, 2012, 15:30:12
dat werkt altijd  :-D
maar bedenk dat het boven 40Hz ook nog flink kan bonken/drukken..
:yes: Peter Gabriel (SA-CDs) en Enya ('Shepherd Moon' en 'Watermark'). De Harbeths beginnen pas bij 55Hz en lieten toch een "lelijk" laag horen zoals ik al in een ander topic ["Staande golven."] aangaf maar door onbedoelde veranderingen in de woonkamerakoestiek is daar nog maar in zeer beperkte mate sprake van. Of zit 'm de oorzaak hiervan ergens anders in?
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

mountainbiker

Citaat van: Cornelis1921 op oktober 09, 2012, 04:45:26
:yes: Peter Gabriel (SA-CDs) en Enya ('Shepherd Moon' en 'Watermark'). De Harbeths beginnen pas bij 55Hz en lieten toch een "lelijk" laag horen zoals ik al in een ander topic ["Staande golven."] aangaf maar door onbedoelde veranderingen in de woonkamerakoestiek is daar nog maar in zeer beperkte mate sprake van. Of zit 'm de oorzaak hiervan ergens anders in?
Groet, Cor.
De kans is groot dat het niks met je akoestiek of apparatuur te maken heeft maar met,inderdaad, de opnamekwaliteit.Heb nou de subsonic filters ingeschakeld en langere tijd geluisterd en het lijkt wel alsof de merkwaardige lage tonen/gebonk in de verte een stuk minder zijn geworden.Ik snap het niet helemaal want dat filter gooit rotzooi tot 20 hz eruit en dat moet je als mens normaal gesproken toch niet kunnen horen.Mischien dat er voorwerpen in de ruimte zijn die meetrillen en dat ik dat hoor.
Wat mij opvalt is dat ik het nooit hoor bij soundtracks van films en zogenaamde "zwarte" muziek.Wel zware bass maar toch gecontroleerd en gedoseerd.Is me trouwens wel vaker opgevallen dat die Amerikaanse producers van bijvoorbeeld hip-hop enr&b (niet mijn muziek hoor :no:!!) de techniek in zijn totaliteit zeer goed onder de knie hebben.Beter dan bijvoorbeeld Europese rock muziek.Kom soms toch echt beroerde opnamen tegen van bekende bands ( Manic Street preachers,Cranberries en U2 bijvoorbeeld) met naam dat ik het idee krijg dat de eindmix het sluitstuk van een low budget begroting vormt.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op oktober 09, 2012, 04:45:26
:yes: Peter Gabriel (SA-CDs) en Enya ('Shepherd Moon' en 'Watermark'). De Harbeths beginnen pas bij 55Hz en lieten toch een "lelijk" laag horen zoals ik al in een ander topic ["Staande golven."] aangaf maar door onbedoelde veranderingen in de woonkamerakoestiek is daar nog maar in zeer beperkte mate sprake van. Of zit 'm de oorzaak hiervan ergens anders in?
Groet, Cor.

of het lelijke is wat de studio heren mooi vinden ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

joep

Citaat van: Cornelis1921 op oktober 09, 2012, 04:45:26
:yes: Peter Gabriel (SA-CDs) en Enya ('Shepherd Moon' en 'Watermark'). De Harbeths beginnen pas bij 55Hz en lieten toch een "lelijk" laag horen zoals ik al in een ander topic ["Staande golven."] aangaf maar door onbedoelde veranderingen in de woonkamerakoestiek is daar nog maar in zeer beperkte mate sprake van. Of zit 'm de oorzaak hiervan ergens anders in?
Groet, Cor.

Breng ze mee Cor, dan nemen we de proef op de som.

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *