platenspeler

Gestart door g-love and special sauce, februari 06, 2011, 23:45:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

g-love and special sauce

het is uiteindelijk een Grado gold geworden...en zij speelt heerlijk mijn oude rockers HB

JohnWx

Citaat van: g-love and special sauce op maart 01, 2011, 21:57:17
het is uiteindelijk een Grado gold geworden...en zij speelt heerlijk mijn oude rockers HB
TTIWWP
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

g-love and special sauce

Hoi,

ik ben hier terug met een vraagje voor de kenners!

ik heb dus een Technics 1210 met een grado element aangesloten op een Marantz KI Pearl lite versterker icm B&W CM9 speakers.
Als ik mijn platen afspeel en ik draai de volumeknop naar rechts dan komt er niet genoeg power uit. Als ik dit doe met cd's en tuner dan heb ik dit probleem niet.
Ik veronderstel dat ik een phonovoorversterker nodig heb? Kan ik deze gebruiken icm de Pearl Lite?
Zo ja, welke raden jullie aan? Aangezien ik al (voor mijn budget) redelijk geinvesteerd heb, liefst geen te dure oplossing aub?

Thanks,

Stijn.

Zoldar

Hoi,

Mooi element! ziet ook in die richting te denken aangezien ik ook veel rock luister.

qua phono trap: wat wil je uitgeven?

Ik heb een set geluisterd met een project phono box se trapje van 250 euro en dat beviel met maar matig.


voor wat meer slam en dynamiek kijk ik nu naar een Graham Slee Era gold v die op de site van GS zelf te koop is voor rond de 400 pond. ouch. maar den heb je ook wat.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Jeroen

Citaat van: g-love and special sauce op juni 05, 2011, 10:22:55
Hoi,

ik ben hier terug met een vraagje voor de kenners!

ik heb dus een Technics 1210 met een grado element aangesloten op een Marantz KI Pearl lite versterker icm B&W CM9 speakers.
Als ik mijn platen afspeel en ik draai de volumeknop naar rechts dan komt er niet genoeg power uit. Als ik dit doe met cd's en tuner dan heb ik dit probleem niet.
Ik veronderstel dat ik een phonovoorversterker nodig heb? Kan ik deze gebruiken icm de Pearl Lite?
Zo ja, welke raden jullie aan? Aangezien ik al (voor mijn budget) redelijk geinvesteerd heb, liefst geen te dure oplossing aub?

Thanks,

Stijn.

Hoi, is het een MM of een MC element want volgens mij heeft de pearl lite geen mc ingang (volgens de marantz site) waardoor jou probleem ontstaat. MC elementen hebben een lagere output en moeten dus aangesloten worden op een phono versterker met een MC ingang.

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

AiFi

Welke type Grado is het Stijn
HiFi AiFi

g-love and special sauce


DoctorJacoby

En deze:



Past bij m'n Marantz set.

Iemand ervaring mee? Binnenin een Clearaudio met Marantz design wordt soms gezegd?

lo

#83
martin heeft er een, vraag maar eens na
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Zoldar



gebaseedr op de emotion SE maar met aanpassingen naar wens van Marantz.  pompom
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

DoctorJacoby

Bedankt voor de info!

Vanaf volgende maand beginnen met een reserve aan te leggen voor de volgende aankoop.

Al ben ik er nog niet uit of een Dac of een TT de volgende aanschaf gaat worden.

Ik kan best wel nog even leven met de dac van m'n KI Pearl Lite :)

schieper

Zucht, as ik dit zo lees begint het nog meer te kriebelen. Wil ook een pick -up  :-)
Heb nog een philips op de kast staan die het niet meer goed doet. Ga er toch eens serieus werk van maken. Heeft iemand verstand van pick-ups fixen?

Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

Paul

Citaat van: schieper op december 13, 2011, 20:56:17
Zucht, as ik dit zo lees begint het nog meer te kriebelen. Wil ook een pick -up  :-)
Heb nog een philips op de kast staan die het niet meer goed doet. Ga er toch eens serieus werk van maken. Heeft iemand verstand van pick-ups fixen?


Een 100% werkende Philips hoeft op mp niet veel te kosten.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

schieper

Klopt maar ongelooflijk maar waar... hij doet het weer. Heb de rubbers gesmeerd. En het is zo een prachtige techniek van binnen met touwtjes enzo... Helaas kijkt de vrouw net een of andere wijvenfilm op tv dus ik kan hem niet testen  :cry:
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110