Beste versterker midden jaren 80 begin jaren 90?

Gestart door grendel, september 18, 2010, 19:24:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mischa

Ik weet niet of de TS al een keuze gemaakt heeft, maar als je bang bent voor de STK-modules, kun je ook voor een PM80MKII gaan. Hierbij is de drivertrap discreet opgebouwd en kan daardoor veel beter koelen. Zou je toch een exemplaar met STK-module nemen (zoals de PM80SE), zou je nog een extra koelprofieltje op de module kunnen plaatsen. Je zou ook gewoon klasse AB kunnen draaien, dan wordt de module ook een stuk minder warm.

Ik had overigens een PM80, die heb ik verkocht om een PM84 ervoor terug te kopen. Deze heb ik weer van de hand gedaan om iets meer basis (€€€€) te hebben voor mijn zelfbouwproject, maar zoals bekend kruipt het bloed waar het niet gaan kan en ben ik nu weer in het bezit van de versterker die ik altijd heb willen hebben, de PM80MKII. Dit is de meest minimalistische PM80. Ik wilde gewoon een dikke versterker om mijn CD-67MKII modified te versterken.

Kwa klank heb ik eigenlijk niet veel tot geen verschil kunnen waarnemen tussen de 3 eerder genoemde modellen.

Ik hoop dat de TS iets aan mijn post heeft gehad en wens hem succes bij zijn keuze.

Groeten,
Mischa
Set: PM80MKII, CD-67MKII modified

JohnWx

soms geeft een mindere versterker meer voldoening gewoon om het fejt dat hij meer gevoelswaarde heeft




zo vind ik de combi PM80 / CD80 gewoon een van de mooiste of een Sony ES versterker met ES cd speler


dat waren de tijden dat ik met hifi in aanraking kwam



ooohhhh vergeet de accuphasen 204 205 206
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Whisper.nl

Citaat van: jwx op oktober 31, 2010, 10:14:41
soms geeft een mindere versterker meer voldoening gewoon om het fejt dat hij meer gevoelswaarde heeft
Zo vind ik de combi PM80 / CD80 gewoon een van de mooiste of een Sony ES versterker met ES cd speler
dat waren de tijden dat ik met hifi in aanraking kwam
ooohhhh vergeet de accuphasen 204 205 206

Ik sluit me hier graag bij aan.  HB
Zelf de E205 ongeveer 6 maanden gehad.
Nu luister ik naar de E 206 voor ca 9 maanden

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Xplod

Ik heb ooit een PM-64 gehad, centen ervoor bij elkaar gespaard met vakantiewerk te doen.
Destijds wel 500€ voor betaald ... half de jaren '80 ... kan je nagaan .... dat was toen héél duur.
Samen met een set Marantz LS-15A speakers .... man man man ... wat een combinatie was me dat .... power zat  HB

PM-64
http://audio-database.com/MARANTZ/amp/pm-64-e.html

LS-15A
http://www.skelbimai.lt/galerija_popup_foto.php?id=2616905

Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable