Tweaks ......welke heb je geprobeerd ?

Gestart door PM95, januari 14, 2010, 19:27:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vlearmoes

#90
Citaat van: mars op januari 29, 2010, 01:37:58
oi

ja da's ook een probleem , heb alleen in de badkamer vloerverwarming.......nou ja zou natuurlijk wel mijn set in de badkamer kunnen zetten , nou ja badkamer :roll: ik noem het vaak badkast , dus dat woordt weer hamed up met de akoustiek nopompom  hahahah

Aan de vloerverwarming kun je geen aarde maken  :-D :-D :-D

(net als hier in de kamer; vloerverwarming als hoofdverwarming en geen bereikbare leidingen zoals bij radiatoren waaraan je een draadje kunt knuppen)
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

gerard

Citaat van: Vlearmoes op januari 29, 2010, 18:47:39
Aan de vloerverwarming kun je geen aarde maken  :-D :-D :-D

(net als hier in de kamer; vloerverwarming als hoofdverwarming en geen berijkbare leidingen zoals bij radiatoren waaraan je een draadje kunt knuppen)

Gaatje boren in je vloer: komt er water uit, dan snel een plugje met een schroef erin. Aarde van je stekkerdoos aan 't schroefje. Je hebt dan via je cv ketel en het water in je vloerverwarming "aarde" aan je set :-P
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Vlearmoes

Citaat van: gerard op januari 29, 2010, 23:09:19
Gaatje boren in je vloer: komt er water uit, dan snel een plugje met een schroef erin. Aarde van je stekkerdoos aan 't schroefje. Je hebt dan via je cv ketel en het water in je vloerverwarming "aarde" aan je set :-P

shutup  :schater: :schater: :schater:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

pg

ik ben oook maar is even aan de gang geweest met dat aarde.
moet er eerlijk bij zegge dat ik toch het nog een keer ga proberen.
met langer draad dat ik kan luister als ik wel of geen aarde had.
nu kon ik niet draad te kort en zat dan achter de spaeker.
hoor je het toch anders.

JohnWx

Citaat van: Vlearmoes op januari 18, 2010, 13:56:20
Iets serieuzer  :wink:

Oa. aardstralen daar heeft een ieder al wel van gehoord en dit beinvloed alles in de natuur.

Dus ook onze HT!!??

Voor een deel zijn ze te elimineren dmv een koperen plaat te aarden dit alles in de kruipruimte onder het huis.  :yes:


Ik heb geen HT maar ST  :?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Vlearmoes

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

HiFi gek

Citaat van: pg op januari 30, 2010, 09:12:46
ik ben oook maar is even aan de gang geweest met dat aarde.
moet er eerlijk bij zegge dat ik toch het nog een keer ga proberen.
met langer draad dat ik kan luister als ik wel of geen aarde had.
nu kon ik niet draad te kort en zat dan achter de spaeker.
hoor je het toch anders.


Wat bedoel je hier nou precies mee ?

Schrijf dit eens opnieuw op , maar dan in duidelijke taal .



Groeten  EDWIN  B

Mexicaanse Hond

Volgens mij probeerde pg te zeggen dat hij door een te kort netsnoer achter de speakers zat bij het aarden van de CD-speler en zodoende geen goede A/B-vergelijking kon maken.
Maar een beetje duidelijker formuleren zou inderdaad helpen.  :yes:

pg

ja dat bedoelde ik.
draad was te kort en achter de speakers klink het anders natuurlijk.
maar kan ik de versterker dan ook in dat aarde verhaal meenemen?
die is niet geaard de pm 7003.
en hoe dik mag zo'n aarde draad dan zijn?
en wat zou ik kunnen verwachten kwa klank?

Mexicaanse Hond

Ja, je kunt je versterker ook aarden. De mijne is standaard al geaard, dus ik kan niet uit eigen ervaring zeggen hoeveel het scheelt.
Ik zou het gewoon proberen. Als je geen verschil hoort dan haal je het weer weg. Het verschil bij de CD-speler was trouwens dermate groot dat ik niet echt een A/B-vergelijking nodig had.

HiFi gek

Citaat van: pg op januari 31, 2010, 14:47:38
ja dat bedoelde ik.
draad was te kort en achter de speakers klink het anders natuurlijk.
maar kan ik de versterker dan ook in dat aarde verhaal meenemen?
die is niet geaard de pm 7003.
en hoe dik mag zo'n aarde draad dan zijn?
en wat zou ik kunnen verwachten kwa klank?


Uiteraard kun je net als je cd speler ook je versterker aarden .
Uitproberen en luisteren of de verschillen voor jou positief zijn is mijn advies .
De dikte van de aarde draad lijkt mij niet van belang , ik heb een stuk luidsprekerdraad van 4 kwartraad genomen .


Groeten  EDWIN  B

pg

oke ik ga dit proberen weer als ik er tijd voor heb.
was nu beetje dom bezig heb twee dingen tegelijk gedaan.
zekering van kemp in de versterker die zat er twee dagen in
hoorde wel wat verschil maar kan het niet vertellen.
er zijn er hier bij die het mooi kunnen vertellen.
die andere was de interlink van MIT de avt1.
de aarde op cd en versterker komen eind volgende maand dan wel.

MadVillain

Mijn tweaks:

-Belgisch hardstenen tegels onder de speakers 40x40x4
-Net zo lang schuiven met de speakers totdat stemmen zich echt goed centraliseren
-Speakers waterpas gezet
-cd speler waterpas gezet
-spikes onder de cd speler
-alles in de juiste fase gezet

En ik heb net een uur geleden spikes onder de cdspeler gedaan. Ik had ze nog liggen, jammer om ze niet te gebruiken.
Lijkt erop dat de stereoweergave een klein beetje breder is geworden  8-)

Mexicaanse Hond

Citaat van: MadVillain op februari 03, 2010, 17:53:10
Mijn tweaks:

-Belgisch hardstenen tegels onder de speakers 40x40x4


Hebben die speciale eigenschappen?

MadVillain

Totaal niet. Maar is wel stukken goedkoper dan graniet! En scheelt qua gewicht maar iets van een kilo als je 2 grote blokken graniet en belgisch hardsteen met elkaar gaat vergelijken.