Speakers voor Vintage Marantz 4300

Gestart door pi, juli 24, 2014, 10:28:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mountainbiker

Citaat van: pi op juli 25, 2014, 17:05:35
Zier er steeds meer uit als een goede deal!

Het blijft opvallend stil voor wat betreft verdere suggesties voor speakers, deze zouden duidelijke beter zijn dan de opties die ik al noemde of andere nieuwe opties?
Niet te veel geld aan uit geven.2 hands als optie open houden.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Paul

Citaat van: marvin op juli 25, 2014, 17:20:03
Een vraag stellen wat een goede luidspreker is levert vrijwel altijd 100 reacties op met 100 verschillende merken, types, concepten.
Dat schiet eigenlijk niet op dus. Denk dat hierom de reacties wat tegenvallen.

Been there done that.  Mentaliteit.
Kan wel wat neerzetten maar ga luisteren wat eventueel jouw ding is, kijk ook naar het vermogen van je receiver.
Veel vermogen dan kan een laag rendement speaker al voldoende zijn, en zo is het ook andersom.
Heb verschillende sets in huis met verschillende luidsprekers:

Op de buizenset de Klipsch RF-35. ( Laag vermogen en hoogrendement luidsprekers)

Op de Quad 405 eindtrap een stel breedbanders  ( Hoog vermogen en laag rendement)  en

op de Marantz SM-7 eindtrap de oldskool B&W DM2a.

Moet een combi zijn dat goed matcht, maar keuzes zijn persoonlijk ga luisteren bij SB als je denkt dat het wat is.

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

thanatos

Citaat van: mountainbiker op juli 25, 2014, 17:30:28
Niet te veel geld aan uit geven.2 hands als optie open houden.

2e hands prijzen zijn in NL altijd al erg laag. Alle prijzen naar hun waar. De vraagprijs genoemd in het te koop topic is een nette prijs. Elders stond eenzelfde paar een jaar geleden in het zwart voor €1800,- meende ik.

Citaat van: marvin op juli 25, 2014, 17:20:03
Een vraag stellen wat een goede luidspreker is levert vrijwel altijd 100 reacties op met 100 verschillende merken, types, concepten.
Dat schiet eigenlijk niet op dus. Denk dat hierom de reacties wat tegenvallen.

Been there done that.  Mentaliteit.

Vaak krijg je goed bedoelde adviezen maar veel mensen hebben geen/weinig referentie anders dan wat ze hebben staan.

Je eigen oren gebruiken en ervaring op doen is het beste advies.  :-)

pi

Ik ben bij SB_Marantz langs geweest en heb besloten de speakers te kopen. Het was nog even puzzelen hoe ik die grote dingen in mijn eentje uit de auto ging krijgen, maar uiteindelijk ging dit toch vrij soepel. In eerste instantie was het geluid niet erg lekker bij mij thuis, maar na wat spelen met de plaatsing van de speakers is dat ook goed gekomen en ben ik erg tevreden.

Voor iemand als ik zouden de 100 reacties met 100 verschillende antwoorden praktischer zijn omdat ik niet heel erg thuis ben in het wereldje. Natuurlijk kan ik me voorstellen dat dat voor mensen die die discussies eerder langs hebben zien komen minder interessant is.

Allemaal bedankt voor de bijdragen iig.

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3