Effect stekkerdoos op de installatie

Gestart door Frits Denon, februari 11, 2025, 14:23:32

Vorige topic - Volgende topic

NB

Citaat van: Frits Denon op februari 12, 2025, 12:14:16Ik heb een 8 voudige doos bij de Gamma opgehaald van Brennenstuhl Premium line. Gekeken naar het wattage. Deze was het zwaarst: 3680 Watt. De anderen waren max 3500.

Lijkt me ruim volstaan. Ik heb al jaren een Monster blok dat gefilterd is en beveiligd.
Het geluid klinkt iets rustiger met. Vind het wat prettiger.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Jayffsay

Graag zou ik mijn gefundeerde mening als NEN/VCA-VOL erkende klungelaar hier op los laten:

In wat voor huis je ook woont, nieuw of oudbouw om wat het is; het maakt niet uit.

De bedrading van de meterkast af door je huis(en ook vanaf de energiecentrale die de stroom opwekt en alle tussenstations totdat de stroom van 230/240 volt (50 Hertz) bij u de meterkast binnenkomt) is gewoon standaard meuk koperdraad. Niks geen OFC koper etc.
Dure stekkerdozen met luxe toeters en bellen kopen heeft geen zin en is gewoon zonde van de money.
Wat wel zinvol is, is de aanschaf van een netfilter om de hoogfrequente stoorsignalen en laagfrequente brommen vanuit het "publieke stroomnetwerk" te elimineren.

TurboMarco

Citeerhoogfrequente stoorsignalen en laagfrequente brommen
En als je die niet kan horen wat dan?
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Sumiko S9

5.3.4

LG77C4

SB_Marantz

Citaat van: Jayffsay op augustus 25, 2025, 14:52:58Graag zou ik mijn gefundeerde mening als NEN/VCA-VOL erkende klungelaar hier op los laten:

In wat voor huis je ook woont, nieuw of oudbouw om wat het is; het maakt niet uit.

De bedrading van de meterkast af door je huis(en ook vanaf de energiecentrale die de stroom opwekt en alle tussenstations totdat de stroom van 230/240 volt (50 Hertz) bij u de meterkast binnenkomt) is gewoon standaard meuk koperdraad. Niks geen OFC koper etc.
Dure stekkerdozen met luxe toeters en bellen kopen heeft geen zin en is gewoon zonde van de money.
Wat wel zinvol is, is de aanschaf van een netfilter om de hoogfrequente stoorsignalen en laagfrequente brommen vanuit het "publieke stroomnetwerk" te elimineren.

Je hebt het over een dc blocker.
Ja er staat dc op het net......niet zo moeilijk....meet maar.
Middels zo'n ding is dat weg inderdaad.
Hoorbaar? mwa ....heb zo'n ding eens mogen lenen.
Meende iets te horen maar kan ook goed autosuggestie geweest zijn.
Peperduur ding bij de weg.........

Versterker of andere bronnen......AC in.....gelijkrichting naar dc.......bufferelco's die de troep glad trekken.....is m.i. voldoende. 
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Jayffsay

Citaat van: TurboMarco op augustus 25, 2025, 17:15:49En als je die niet kan horen wat dan?
Naar mate je ouder word neemt ook het frequentiebereik van je gehoor af..

Jokke

Citaat van: Frits Denon op februari 12, 2025, 12:14:16Ik heb een 8 voudige doos bij de Gamma opgehaald van Brennenstuhl Premium line. Gekeken naar het wattage. Deze was het zwaarst: 3680 Watt. De anderen waren max 3500.
Ik heb ook zo'n Brennenstuhl. Alles is hier op aangesloten : TV, HIFI, Playstation, NAS
B&W 803S, Marantz model 30, Marantz SACD30n, Dual 618Q, Synology DS213+, LG 65B8
Focal Clear, AKG 702, Marantz HD-DAC1, Denon HEOS Link HS2, Tidal

SB_Marantz

Citaat van: Jayffsay op augustus 26, 2025, 11:34:22Naar mate je ouder word neemt ook het frequentiebereik van je gehoor af..

Valt bij mij gelukkig nog mee.
Haal de 16K nog.

Maar goed , dit is een beetje offtopic.
Het gaat of ging over de dc blocker toch?
Een ieder mag zelf uitmaken of het zinvol is en in mijn optiek en uitleg niet doorslaggevend. (Lees de reactie plus uitleg)
De overgebleven ripple wordt vlakgetrokken dus.
Elimineert geen brom en al zeker niet hoogfrequente frequenties.
Dat is ook niet aan de orde in 9 van de 10 gevallen .
Zeer breedbandige versterkers zijn niet bepaald goed ontworpen en werken oscillatie in de hand.

Tevens reacties over overspanningsbeveiliging wat niet relevant is.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

dmeerpa

Citaat van: Jokke op augustus 26, 2025, 13:38:58Ik heb ook zo'n Brennenstuhl. Alles is hier op aangesloten : TV, HIFI, Playstation, NAS

Ik gebruik nog steeds een Belkin PureAV PF40, of het ingebouwde filter veel verschil uitmaakt weet ik niet, maar het geeft me wel gemoedsrust te weten dat het ding me beveiligd tegen een transiëntenspanningspiek of -stoot hetzij door blikseminslag en dat we hiervoor tussenkomen in reparatie of vervanging van de beschadigde apparaten tot een maximum van 300000€, waarmee ik wel mag aannemen dat ze vrij zeker zijn van hun stuk wat de beveiling betreft.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
Ugoos AM6B
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

TurboMarco

Citaat van: Jayffsay op augustus 26, 2025, 11:34:22Naar mate je ouder word neemt ook het frequentiebereik van je gehoor af..
Ok begrijp ik, maar wanneer je nog een jong en vers gehoor hebt en het nog niet hoort wat betekend het dan volgens jou?
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Sumiko S9

5.3.4

LG77C4

Jayffsay

Citaat van: TurboMarco op augustus 26, 2025, 20:54:40Ok begrijp ik, maar wanneer je nog een jong en vers gehoor hebt en het nog niet hoort wat betekend het dan volgens jou?
Heb je ooit een gehoortest of een 2 jaarlijkse  medische check-up ondergaan via de werkgever?
Ikzelf een aantal keren.
Maar volgens mij betekend het in jouw geval dat je dus geen filters of onnodige meuk hoeft te kopen. Wellicht dat je er er zelf ook de noodzaak (nog) niet van inziet.

TurboMarco

Goed geen antwoord op mijn vraag dus.

Misschien is er gewoon geen probleem zoals jij beschrijft.

Ik was trouwens toch niet van plan om onnodige meuk te kopen hoor, ik koop liever iets wat er toe doet.

5.3.4

LG77C4