LFE Direction Cinema 30 toch met BK Double Gem subwoofer

Gestart door CineMarantz, april 23, 2025, 14:27:47

Vorige topic - Volgende topic

pm80 ki

Citaat van: dmeerpa op Gisteren om 13:50:23Ik snap CineMarantz wel, en ben ook wel zo. Maar net als hem verdoe ik geen geld aan cigaretten of Alcohol. Mijn vader zit gemiddeld per week aan 130€ aan cigaretten. Doe dat maal 52 en dat is op een jaar meer dan wat ik betaalde voor mijn Wharfedale Elysian's. En dan hebben we het nog niet over de (in)directe medische kosten die hij heeft door het roken.

En natuurlijk zijn er fabrikanten die hier misbruik van maken zoals een AudioQuest Ethernet Diamond 1,5 m aan 2199€.
Waar ik als ITer alleen maar broodje aap verhalen lees (zoals jullie Nederlanders dat zeggen). Want al de bullshit die ze zogezegd voorkomen, wordt door de NIC adapters en de netwerk protocollen opgevangen, er vanuitgaande dat het een goede kabel is.
Zo las ik op een gerenomeerde NL audio site dat ruis vanop de UTP mantel de DAC clock kunnen beïnvloeden. Alleen moeten ze me uitleggen hoe dat kan als dat op de NIC tussen de massa van de DAC en de draadmantel de nodige voorzorgen zijn genomen als ik me goed herinner oa via een condensator.

Tuurlijk kan een kabel van zo'n slechtte kwaliteit zijn dat de protocollen en NIC adapter niet snel genoeg kunnen corrigeren (Denk aan hier aan kabel vs Wifi, met kabel is de dataoverdracht snelheid evensnel als de connectie snelheid, bij Wifi mag je heel blij zijn als je 60% haalt, waardoor de bij eenzelfde connectiesnelheid snel 40 à 50% trager is. Dat komt onder andere door storingen van andere radio apparatuur of wifinetwerken).

De kunst is wat mij betreft om een mooi evenwicht te vinden tussen de prijs dat je uitgeeft en wat het oplevert, en die oefening is voor iedereen verschillend, want ben je multi-miljonair dank je anders over 200€ dan de gewone doorsnee arbeider.
Als 2,5mm² ipv 1,5mm² 20€ meer zal kosten, why not, al was het maar voor de gemoedsrust. Het gevaar is dat je dan soms zegt, o het is maar 40€ meer voor 4mm², en dan zeg je of maar 50€ meer voor 6mm², enz ... Waardoor het verchil met de initiële keuze plost vrij groot wordt.
Waar het om gaat is dat Kritische luisteren.
Dat deed ik vroeger ook en als mijn audioboertje dan weer belde omdat hij weer een interlinkje had binnen gekregen die ik echt in mijn set moest horen.
En dat was omdat mijn hele set een stuk beter ging klinken.
Ik vertrok  dan met rokende banden naar de desbetreffende audioboer om dan met een hardhouten kistje met rood velours inleg een een 40cm lang interlinkje en met achterlating van €2000  huiswaarts te keren om thuis te moeten concluderen dat ik geen verschil hoorde maar dat moest wel want ik was €2000 armer en die fabrikant moest toch iets significant beter doen dan de fabrikant van goedkopere interlinks. Capice?
Dat er mensen zijn die veel geld aan roken uitgeven neem ik voor kennisgeving aan. Dat heeft niets met audio te maken en zo kan ik nog veel meer dingen verzinnen.

grt Dick
Geniet van wat je hoort in plaats van te luisteren naar wat je mist.

CineMarantz

Citaat van: pm80 ki op Gisteren om 15:10:39Waar het om gaat is dat Kritische luisteren.
Dat deed ik vroeger ook en als mijn audioboertje dan weer belde omdat hij weer een interlinkje had binnen gekregen die ik echt in mijn set moest horen.
En dat was omdat mijn hele set een stuk beter ging klinken.
Ik vertrok  dan met rokende banden naar de desbetreffende audioboer om dan met een hardhouten kistje met rood velours inleg een een 40cm lang interlinkje en met achterlating van €2000  huiswaarts te keren om thuis te moeten concluderen dat ik geen verschil hoorde maar dat moest wel want ik was €2000 armer en die fabrikant moest toch iets significant beter doen dan de fabrikant van goedkopere interlinks. Capice?
Dat er mensen zijn die veel geld aan roken uitgeven neem ik voor kennisgeving aan. Dat heeft niets met audio te maken en zo kan ik nog veel meer dingen verzinnen.

grt Dick

Daar gaat het niet om, iedere hobby of verslaving kost geld.
En iedereen praat zijn eigen uitgaves goed, of dat veel is, of beperkt qua budget.
Marantz Cinema 30 + Yamaha AS210 (TM speakers) - 7. x .6 setup - SVS Ultra Evolution Pinaccle Fronts - SVS Ultra Evolution Center - Surround en Surround Back = Klipsch RP240D - Front en Rear Height & TM = Klipsch RP140D - BK Double Gem Subwoofer

pm80 ki

Citaat van: CineMarantz op Gisteren om 15:42:19Daar gaat het niet om, iedere hobby of verslaving kost geld.
En iedereen praat zijn eigen uitgaves goed, of dat veel is, of beperkt qua budget.
Ik praat mijn uitgaves helemaal niet goed. Ik leg uit dat als je technisch gaat luisteren je van je hifi hobby een hele dure hobby kunt maken. En het feit dat mensen er hier roken en drinken bij gaan halen geeft in mijn ogen wel aan aan dat ze net zo goed als ik weten dat ze geld uitgeven aan iets waar je gerust 2 keer over na mag denken. Ik geef mijn geld uit aan speakers en aan platenspelers. Waarom? Omdat die beide in het analoge domein werken en voor hoorbare verschillen kunnen zorgen in een set.
Dat heb ik in ieder geval nog nooit waargenomen bij bekabeling om het simpele feit dat de verschillen die erin optreden voor mensen niet hoorbaar zijn.

Grt Dick

CineMarantz

Citaat van: pm80 ki op Gisteren om 15:48:35Ik praat mijn uitgaves helemaal niet goed. Ik leg uit dat als je technisch gaat luisteren je van je hifi hobby een hele dure hobby kunt maken. En het feit dat mensen er hier roken en drinken bij gaan halen geeft in mijn ogen wel aan aan dat ze net zo goed als ik weten dat ze geld uitgeven aan iets waar je gerust 2 keer over na mag denken. Ik geef mijn geld uit aan speakers en aan platenspelers. Waarom? Omdat die beide in het analoge domein werken en voor hoorbare verschillen kunnen zorgen in een set.
Dat heb ik in ieder geval nog nooit waargenomen bij bekabeling om het simpele feit dat de verschillen die erin optreden voor mensen niet hoorbaar zijn.

Grt Dick

L😁L
Marantz Cinema 30 + Yamaha AS210 (TM speakers) - 7. x .6 setup - SVS Ultra Evolution Pinaccle Fronts - SVS Ultra Evolution Center - Surround en Surround Back = Klipsch RP240D - Front en Rear Height & TM = Klipsch RP140D - BK Double Gem Subwoofer

pm80 ki

CineMarantz

Citaat van: pm80 ki op Gisteren om 16:00:49Maar goed. Ik begrijp dat jij die verschillen wel hoort :wink:

grt Dick

Niet met kabeltjes, dacs, ect, wel met verschillende codecs, setups en speakers  notworthy

pm80 ki

En wat zijn codecs?  En setups betekenen het opstellen van je speakers?

grt Dick

CineMarantz

Citaat van: pm80 ki op Gisteren om 16:10:41En wat zijn codecs?  En setups betekenen het opstellen van je speakers?

grt Dick

Codecs: DD, TrueHD, Atmos, DTS-HD, DTSX, Auro3D,
en de upmixers DSU, NeuralX, Auromatic.
Stereo heeft ook een "codec": PCM

Mijn setup is 7.1.6 dus 13 speakers en een sub.
Stereo kan 2.0 zijn, of 2.1 met sub.

pm80 ki

Citaat van: CineMarantz op Gisteren om 16:31:37Codecs: DD, TrueHD, Atmos, DTS-HD, DTSX, Auro3D,
en de upmixers DSU, NeuralX, Auromatic.
Stereo heeft ook een "codec": PCM

Mijn setup is 7.1.6 dus 13 speakers en een sub.
Stereo kan 2.0 zijn, of 2.1
Atmos gebruik ik alleen bij mijn soundbar. En ik heb twee speakers en een sub dus gok ik dat dat dan onder een 2.1 setup geschaard kan worden :-D  :-D  :-D

grt Dick

RHK

Citaat van: pm80 ki op Gisteren om 17:32:31Atmos gebruik ik alleen bij mijn soundbar. En ik heb twee speakers en een sub dus gok ik dat dat dan onder een 2.1 setup geschaard kan worden :-D  :-D  :-D

grt Dick

Dat zou dan in jouw opstelling 3.1 zijn, zoals ik het lees.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3-Atmos*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*
5.2.2

CineMarantz

Citaat van: RHK op Gisteren om 18:23:45Dat zou dan in jouw opstelling 3.1 zijn, zoals ik het lees.

3.1 is stereo + center en sub.
Zijn maar weinig soundbars die dit hebben.
Een 'Atmos" soundbar is minimaal 2.1.2
Die zijn er wel maar slaat nergens op en heeft niets met Atmos te maken.
Is puur bedacht voor verkoop, Atmos sticker erop en het verkoopt.

In de jaren 70-80 werd alles "Turbo" genoemd, ook een kinderwagen  :-D

pm80 ki

Je kunt mij alles wijsmaken over soundbars. Dat ding gebruik ik alleen bij mijn tv en ik kan Atmos kiezen als stand.
Mijn stereoset is compleet los van de tv daar luister ik alleen maar naar muziek.
bij mij functioneren ze los van elkaar dus dat is dus 1 en 2.1.

grt Dick

RHK

Misschien is het wel een Atmos soundbar, zoals die wel geleverd worden met ook speakers omhoog gericht er in voor het Atmos effect. Maar ik tel die soundbar als 1 speaker. Onbelangrijk verder.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3-Atmos*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*
5.2.2

CineMarantz

pm80 ki

Citaat van: RHK op Gisteren om 18:58:37Misschien is het wel een Atmos soundbar, zoals die wel geleverd worden met ook speakers omhoog gericht er in voor het Atmos effect. Maar ik tel die soundbar als 1 speaker. Onbelangrijk verder.
In de soundbar die ik heb zitten idd ook speakers omhoog gericht. Ik kan nou niet zeggen dat dat een wereld van verschil maakt. Het ging mij er om dat ik Q Symphony kon gebruiken van mijn samsung tv. Ik luister geen muziek via mijn soundbar. Daar heb ik mijn stereoset voor.

grt Dick