Vandaag gespeeld met Auro3D, dat is een sterke codec betreft Surround en Hoogte effecten.
Zeker via de test bluray (uit 2014 !) en Auro laat alle speakers trillen
Ik hoor hoogte effecten die ik met DSU niet krijg, ik laat dan DSU upmixen van DTS-HD > DSU.
DTS-HD > Auro3D klinkt voor mij prettiger, ook heb ik gebruik gemaakt van een tijdelijke test Center Height en Top Surround (Aruro 11.1 2014, inmiddels doet Auro 13.1 via 13 kanaal processing)
Deze 2 werken ook volledig in Stereo en DTS/Dolby 5.1 naar Auro3D.
Ander handig dingetje van Auro is dat in Auromatic, wat op DTS-HD of DTSX invoer na altijd actief is, de gebruiker kan instellen hoe sterk de hoogte kanalen het moeten doen, en hoe de je de "audio Bubbel" wilt hebben, klein, groot, muziek, cinema, praten, ect.
Auro werkt niet met FW, en het inzetten van CH/TS is ook wel een dingetje omdat in een huiskamer te doen.
Die CH valt wel mee, die hangt tussen FHR en FHL in, maar TS zal boven de luisterplek moet komen
Auro 2D is voor upmixen van Stereo input, met name muziek en 5.x
Hier worden de hoogte kanalen niet gebruikt en worden de Front speakers meer gebruikt dan de Center, en de Surrounds beperkt gebruikt.
Maar goed klinken doet het zeker

alleen die optisch vervelende extra speaker voor op de muur en die ene boven de luisterplek