Bowers en Wilkins 702 S3 Signature & HTM71 S3 Signature + Marantz Cinema 40

Gestart door CBdicX, november 22, 2024, 09:33:59

Vorige topic - Volgende topic

CBdicX

Zo, dit klinkt weer (wat) beter tov de tv speakers, maar dat is niet zo heel moeilijk.
Hier kom ik in ieder geval de Kerst mee door...... :wink:

CBdicX

Zojuist een actie film gekeken, moet zeggen, prima receiver voor die 550 euro  :yes:

Ook mijn oude Yamaha 8 inch 70 watt subje doet het onverwacht goed.
Heb deze zelfs 4dB zachter gezet dan waar Audyssey mee kwam.....

Vraag mij nu af waarom ik al dat geld geïnvesteerd heb in de B&W set en de Cinema 40  :wink:  :-D

CBdicX

Ik zie Bass Distribution ook een middel om een wat kleinere subwoofers, zoals een 8 of 10 inch, iets te ontlasten als er grote vloerstaanders gebruikt worden, met capabele woofers.
Zo wordt de sub niet 100% belast met LFE en nemen de Fronts wat van dat werk ook voor hun rekening.

Ik heb het altijd vreemd gevonden om grote Front en Center speakers te gebruiken, en die dan te limiteren rond de 80Hz.
Je geeft geld uit voor grote speakers, maar gebruikt ze als medium/kleine speakers die op 80Hz afgevlakt worden.
Een potente vloerstaander kan met gemak tussen de 50 en 40Hz aan, mooi om die potentie te gebruiken.
Zonde van al de techniek die erin in gestopt is, en waar voor betaald wordt, om dat niet te gebruiken.

Daar kan Bass Distribution een mooi aandeel in vervullen, ook bij grote subs....... :yes:

mountainbiker

Citaat van: CBdicX op december 16, 2024, 08:27:22Ik zie Bass Distribution ook een middel om een wat kleinere subwoofers, zoals een 8 of 10 inch, iets te ontlasten als er grote vloerstaanders gebruikt worden, met capabele woofers.
Zo wordt de sub niet 100% belast met LFE en nemen de Fronts wat van dat werk ook voor hun rekening.

Ik heb het altijd vreemd gevonden om grote Front en Center speakers te gebruiken, en die dan te limiteren rond de 80Hz.
Je geeft geld uit voor grote speakers, maar gebruikt ze als medium/kleine speakers die op 80Hz afgevlakt worden.
Een potente vloerstaander kan met gemak tussen de 50 en 40Hz aan, mooi om die potentie te gebruiken.
Zonde van al de techniek die erin in gestopt is, en waar voor betaald wordt, om dat niet te gebruiken.

Daar kan Bass Distribution een mooi aandeel in vervullen, ook bij grote subs....... :yes:

Ik heb altijd begrepen dat de diameter van een sub groter moet zijn tov de diameter van de gewone luidsprekerwoofer. Stel de grootse luidspreker woofer is 6 inch dan kun je bijvoorbeeld als sub een 8 inch gebruiken. Bij een 8 inchluidsprekerwoofer een 10 inch sub.
Lijkt me ook niet goed als je laag produceerd met de gewone luidsprekers door middel van een bas reflex systeem en tegelijk een gesloten subwoofer gebruikt.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

RHK

Citaat van: CBdicX op december 16, 2024, 08:27:22Ik heb het altijd vreemd gevonden om grote Front en Center speakers te gebruiken, en die dan te limiteren rond de 80Hz.

Je kan je grote fronts en/of center toch ook op bijv. 60Hz zetten? Dat heb ik wel gedaan en bevalt prima.  HB
En in stereo het volledige bereik, zonder sub(s).
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op december 16, 2024, 13:08:51Je kan je grote fronts en/of center toch ook op bijv. 60Hz zetten? Dat heb ik wel gedaan en bevalt prima.  HB

Jazeker kan dat, zo maak je wel meer gebruik van de bass potentie van de speaker.

Bass Distribution werkt anders.
Daar krijgen alle fullrange speakers een door jou bepaalde hoeveelheid LFE.
De Fullrange speakers doen dan wat meer mee met de sub, en kan zelfs volledig op de 0 dB setting !!

Bij het verlagen van de crossover krijgt die speaker wat meer bass, heeft niets te maken met LFE, dat is ook een separaat kanaal.
Bass Distribution haalt signaal uit het LFE kanaal, wat voor Bass Distribution puur en alleen een subwoofer kanaal was, nu niet meer.

Het gaat bij Bass Distribution dat ook om LFE, niet Bass
Het zal dan een optie zijn die voor weinig gebruikers nut heeft, maar dat geld voor meer opties in een avr......

RHK

Das allemaal mooi, maar ik mis het niet.  Al helemaal niet in stereo in pure direct mode. 8-)
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*

CBdicX

Citaat van: RHK op december 16, 2024, 13:35:43Das allemaal mooi, maar ik mis het niet.  Al helemaal niet in stereo in pure direct mode. 8-)

Klopt, het is ook voor specifieke gevallen.
Volgens mijn vrouw ben ik dat al jaren...... :-D

CBdicX

Citaat van: mountainbiker op december 16, 2024, 12:35:52Ik heb altijd begrepen dat de diameter van een sub groter moet zijn tov de diameter van de gewone luidsprekerwoofer. Stel de grootse luidspreker woofer is 6 inch dan kun je bijvoorbeeld als sub een 8 inch gebruiken. Bij een 8 inchluidsprekerwoofer een 10 inch sub.
Lijkt me ook niet goed als je laag produceerd met de gewone luidsprekers door middel van een bas reflex systeem en tegelijk een gesloten subwoofer gebruikt.

Gebruik type subwoofer staat los van welke speakers er staan.
Enige waar je rekening mee moet houden is dat een gesloten sub wat snellere frequenties kan weergeven dan een wat "lossere" gepoorte sub, die dan weer lage frequenties kan weergeven, zelfde formaat.

Ik vind het weinig uitmaken, als de sub goed en correct opgestelt staat, trilt een gesloten sub ook je kronen uit je mond  :-D
Het is maar net wat je wilt bereiken met een sub, of subs.

RHK

Hopelijk gaat de bass distribution optie jou de oplossing bieden in het LFE gedoe.

Jokke

Voor mij zijn sub(s) niet nodig bij een stel goede vloerstaanders.
Ik heb die 'effecten' niet nodig voor normale muziek beluistering.
Room1 : B&W803S, Marantz model 30, Marantz SACD30n
Room2 : Focal Clear, Marantz HD-DAC1, Denon HEOS Link HS2

Streaming Service : Tidal

CBdicX

Citaat van: RHK op december 16, 2024, 16:25:44Hopelijk gaat de bass distribution optie jou de oplossing bieden in het LFE gedoe.

Ik ga het in iedergeval uit proberen, ben benieuwd, maar eerst moet ik nog wel de C40 ontvangen en de speakers natuurlijk violent1

TurboMarco

CiteerIk heb altijd begrepen dat de diameter van een sub groter moet zijn tov de diameter van de gewone luidsprekerwoofer. Stel de grootse luidspreker woofer is 6 inch dan kun je bijvoorbeeld als sub een 8 inch gebruiken. Bij een 8 inchluidsprekerwoofer een 10 inch sub.

De grote van de speaker unit zegt op zich niet zoveel want de kleinere kan wellicht een veel langere slag (x-max) maken en zo meer lucht verplaatsen.
Een gesloten sub kan je prima combineren met gepoorte main speakers en zo ook andersom, en dan is er ook nog een derde optie namelijk een passieve radiator.
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

Jokke

Room1 : B&W803S, Marantz model 30, Marantz SACD30n
Room2 : Focal Clear, Marantz HD-DAC1, Denon HEOS Link HS2

Streaming Service : Tidal