Citaat van: RHK op oktober 19, 2024, 12:41:09En wat mij zo als voorbeeld te binnen schiet, waarom is de soundbar ontwikkelt? Voor die mensen die een compacte speaker willen hebben maar toch het bioscoopgeluid willen hebben in hun huiskamer. De soundbar versterkt de dialogen van je filmgeluid. En waar staat die? Juist, onder de tv.
En dat niet alleen, de meeste mensen willen (surround) geluid zonder al die speakers en draden door het huis.
Dat dit, op zeer kostbare soundbars na, totaal niets met surround te maken heeft, maakt die gebruikers niets uit, die gaan voor gemak.
Atmos heeft niets te zoeken in een soundbar, dat is marketing.
Er zijn zelfs "Atmos" soundbars op de markt met 2 fullrange drivers, en op de koop toe een (ingebouwde) subwoofer
LG verkoopt Atmos soundbars met 3.1.3
Geen idee wat ik mij bij die laatste 3 moet voorstellen, Atmos is .2 - .4 of .6
Gelukkig zit er meestal wel een center in soundbars, vaak zijn die niet af te regelen of harder te zetten, ook dat doen alleen de zeer prijzige modellen.
Teleur gestelde gebruikers staan dan in de rij die Atmos en (ingebouwde) subwoofers maar niets vinden.
Of ze zijn zeer tevreden met een Atmos soundbar van 200,00 euro, en noemen zichzelf "audiofiel" .......