Mijn persoonlijke conclusie na uitvoerig testen van Auro over DD+ bestanden, Auro over Atmos bestanden, en Auro vs DSU over Stereo input.
Als ik een goede Atmos mix neem waar de hoogte kanalen goed gebruikt worden, dan zit er tussen Atmos en Auro geen merkbaar verschil, behalve dat Auro meer bass toevoegt omdat dit nu eenmaal over DTS loopt.
Neem ik een mindere Atmos mix dan voegt Auro wel wat toe, echter worden dan ook de Center en Surround kanalen gebruikt om dat "meer hoogte gevoel" te geven.
Ook hier meer bass omdat TrueHD terug gezet wordt naar DTS-HD, en raak je object sturing kwijt.
Bij Stereo input onstaat er in mijn beleving een te veel gebruik van de Front speakers door Auromatic, ook hier een combi van Center, Surround en Hoogte kanalen om meer hoogte gevoel te krijgen.
Dan ontaat er wel een duidelijk DSP "echo" effect wat ik zeer onprettig vind.
Ik heb de Atmos Helicoper test gedaan, met Atmos blijft de Helicoper schuin boven mij rondjes draaien, bij Auro vliegt hij ook naar de Center en Surround speakers, om zo een hoger en breder hoogte effect te creeren.
Dit geeft toch een wat vreemde indruk, er is iets mis, er klopt iets niet.
Maar dat is nu eenmaal als je dingen gaat creeren die er niet zijn dmv DSP, dat blijft altijd
Wil je accuraat zoals het bedoeld is, of zoveel mogelijk natuurlijk (en soms wat minder gebruik van hoogte kanalen):
Atmos / DSUWil je hoe dan ook dat alle speakers werken, en dan DSP effecten voor lief nemen:
Auro / Auromatic