Citaat van: nicodemol op mei 22, 2023, 22:45:21ik heb sins kort de Marantz c40 nu loop ik met het in stellen van de HDMI ingangen tegen een probleem aan.
ik heb een Apple TV een ps4 en kpn nou heb ik ze alle 3 een poort gegeven maar nou gooit de Marantz de kpn er steeds uit de Apple TV en ps4 geen probleem mee.
hij geeft dan aan dat ik de kabels moet nakijken en het bron apparaat (de kpn arris neem ik aan) nou kan ik niks bijzonders vinden.
als ik de HDMI kabel er even uit en weer in doe dan vindt hij hem gewoon weer maar zodra ik switch naar Apple TV en weer terug naar de kpn ligt hij er weer uit ook al verschillend HDMI kabels geprobeerd!
wat zie ik over het hoofd?
gr nico
Probleem is dat KPN een handshake wil, wordt dat HDMI "vlaggetje" gemist onstaan er problemen, wat ook RHK aangeeft.
Heeft vaak te maken als de receiver sneller opstart dan een TV box, de receiver stuur het vlaggetje, krijgt geen antwoord, en weg is de handshake.
Zoals jij dan de HDMI kabel eruit trekt en weer terug stop, dan is de handshake er wel.
Dus probeer uit welke van de 2 er eerder aan moet zou kunnen helpen.
Helaas blijft het correct laten praten tussen verschillende merken via hdmi een blijvend probleem.
Heeft allemaal met beveiliging te maken zodat er niet gerommelt wordt met dit soort apparatuur.
Wat je ook kan proberen is CEC (HDMI bediening) uit zetten in de KPN en C40, ik weet alleen niet waar dat zit in het KPN menu.
Werkt dit niet dat is een optische aansluiting van KPN naar C40 een oplossing, daar zijn geen protecol vlaggetjes voor nodig, alleen dit is niet hoger dan 5.1, Atmos (of DTSX) is dan niet mogelijk en KPN gebruikt Atmos over DD+.
Wel krijg je gewoon alle speakers, dus ook hoog, bij gebruik van DSU en Neural X over een optische kabel.
Verwacht dat jij (en ik) geen verschil zullen horen tussen DSU en DD+ Atmos, maar ja, ik zie ook liever Atmos in beeld staan dan DD + Dolby Surround !!
(en DD + is wat anders dan DD+ in dit geval
)
DD+ Atmos wordt oa ook gebruikt door Netflix, HBO en Disney, Atmos over TrueHD is een ander verhaal maar gaan wij niet snel meemaken bij streaming diensten vanwege de te hoge bandbreedte