Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

NB

Leuke link, met voor mij nog onbekende muziek. Verbreedt de muzikale horizon.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

renes59

Iedereen kent Gerry Rafferty de andere helft van Stealers Wheel, er zijn er maar weinig die Joe Egan kennen. Zeker zo goed, misschien wel beter.

https://youtu.be/6kKdXkRm8to

Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

renes59

Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

mountainbiker

versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

renes59

TurboMarco

Citaat van: Nb op maart 07, 2019, 18:12:11
Leuke link, met voor mij nog onbekende muziek. Verbreedt de muzikale horizon.
Voor mij ook vrij nieuw .
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

LG77C4

Marvin

Citaat van: Nb op maart 07, 2019, 16:32:36
Ik heb een soort van afspraak met de directe buren, dat ik overdag zo' n beetje mijn gang kan gaan ( niet al te dol,  natuurlijk) 's avonds houd ik mijn gemak. Iedereen blij.  :yes:
Hier is de afspraak dat het tot 23:00u best hoorbaar mag zijn, geen festival volume, uiteraard.
De buren weten dat die mogelijkheid er zeker is, ze noemen me ook weleens gekscherend; Club-50. 
(Ik woon op nummer 50).
Gevolg van die afspraak is dat het zelden voorkomt dat ik de deadline overschrijdt en veelal zeker niet het volume aantik waardoor de kasten van de buren automatisch ontsluiten.
Overdag heb ik vrijstelling om te testen hoever naar rechts die knop eigenlijk kan, dat lijkt overigens vrijwel eindeloos te zijn.
Ik stop, gehoor technisch gezien, eerder dan dat (te)gekke setje van me aankan. 
Sta weleens met de buurvrouw van 5 huizen verder te praten, zelfs daar staat het service soms in de kasten te rammelen.
Voorheen kwam dat wel vaak en best langdurig voor, tegenwoordig ben ik een stuk socialer. 
Die afspraken zijn een fijn gegeven, toch kijk ik meestal wel even wie er om me heen allemaal wel of niet thuis zijn voor ik een slinger naar rechts geef.
Anderzijds, ik heb een volcontinu ploegen rooster.
Maar je zal mij niet horen klagen wanneer de onderbuurman met zwaar gereedschap 'handige dingen' voor zijn strandhuisje staat te lassen, slijpen, bikken, of weet ik het wat er allemaal gebeurd als ik in de ochtend/vroege middag nog lig te slapen uit de nachtdienst. 
Het is geven en nemen in dit overbevolkte Playa de las IJmuidenos, woon nu eenmaal niet ergens afgelegen op een heuvel.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: marvin op maart 07, 2019, 23:34:50
Hier is de afspraak dat het tot 23:00u best hoorbaar mag zijn, geen festival volume, uiteraard.
De buren weten dat die mogelijkheid er zeker is, ze noemen me ook weleens gekscherend; Club-50. 
(Ik woon op nummer 50).
Gevolg van die afspraak is dat het zelden voorkomt dat ik de deadline overschrijdt en veelal zeker niet het volume aantik waardoor de kasten van de buren automatisch ontsluiten.
Overdag heb ik vrijstelling om te testen hoever naar rechts die knop eigenlijk kan, dat lijkt overigens vrijwel eindeloos te zijn.
Ik stop, gehoor technisch gezien, eerder dan dat (te)gekke setje van me aankan. 
Sta weleens met de buurvrouw van 5 huizen verder te praten, zelfs daar staat het service soms in de kasten te rammelen.
Voorheen kwam dat wel vaak en best langdurig voor, tegenwoordig ben ik een stuk socialer. 
Die afspraken zijn een fijn gegeven, toch kijk ik meestal wel even wie er om me heen allemaal wel of niet thuis zijn voor ik een slinger naar rechts geef.
Anderzijds, ik heb een volcontinu ploegen rooster.
Maar je zal mij niet horen klagen wanneer de onderbuurman met zwaar gereedschap 'handige dingen' voor zijn strandhuisje staat te lassen, slijpen, bikken, of weet ik het wat er allemaal gebeurd als ik in de ochtend/vroege middag nog lig te slapen uit de nachtdienst. 
Het is geven en nemen in dit overbevolkte Playa de las IJmuidenos, woon nu eenmaal niet ergens afgelegen op een heuvel.
Goed bezig Marvin. Je zult je inderdaad sociaal op moeten stellen anders krijg je geheid gezeik. En daar zit natuurlijk niemand op te wachten. Ik heb wat dat betreft goede afspraken met de buren: mocht er in uitzonderlijke gevallen toch last zijn, dan krijg ik een app-je. Het A en O (sorry: duitse invloed) van een samenleving: duidelijke communicatie en natuurlijk socialiteit.
Main set up:

Marvin

Is toen ik hier 15 jaar geleden kwam wonen wel anders geweest hoor.
Dacht, heel naïef, dat ze er geen last van hadden. Aangezien ik zelf mijn buren ook nooit hoorde, en ik hoor ze nog steeds niet.
Maar het is natuurlijk gewoon zwaar gehorig in een jaren 80 woning, dat beton is een goede drager voor al die trillingen die we produceren.
Iemand die boven woont, zoals ik, heeft gewoon weinig last van geluiden van de onderburen.
Dat besef kwam toen de buurman met stoom uit zn oren mn luidsprekers kapot wilde trappen, dit was na 2/3 jaar pure frustratie.
En dat was toen nog met een vrij basic installatie, met wat er nu binnen staat had hij toen waarschijnlijk al binnen 5 minuten aan de deur gestaan. 
Hoogstwaarschijnlijk met een winkelwagen vol prullaria wat van de muur en plafond gemieterd was. [emoji85]

Vinyl_Fuchs

Citaat van: marvin op maart 07, 2019, 23:54:45
Is toen ik hier 15 jaar geleden kwam wonen wel anders geweest hoor.
Dacht, heel naïef, dat ze er geen last van hadden. Aangezien ik zelf mijn buren ook nooit hoorde, en ik hoor ze nog steeds niet.
Maar het is natuurlijk gewoon zwaar gehorig in een jaren 80 woning, dat beton is een goede drager voor al die trillingen die we produceren.
Iemand die boven woont, zoals ik, heeft gewoon weinig last van geluiden van de onderburen.
Dat besef kwam toen de buurman met stoom uit zn oren mn luidsprekers kapot wilde trappen, dit was na 2/3 jaar pure frustratie.
En dat was toen nog met een vrij basic installatie, met wat er nu binnen staat had hij toen waarschijnlijk al binnen 5 minuten aan de deur gestaan. 
Hoogstwaarschijnlijk met een winkelwagen vol prullaria wat van de muur en plafond gemieterd was. [emoji85]
Erg hard draaien gaat ook snel vervelen. Zeker als je omringd bent door muren. In de garage heb ik ze ook wel tot clipping punt van marantz 140 (tijd voor revisie) opengedraaid. Maar binnen op mijn mainset vind ik hoge volumes niet prettig (stevig maar niet luid).
Main set up: