Citaat van: Nb op maart 07, 2019, 16:32:36
Ik heb een soort van afspraak met de directe buren, dat ik overdag zo' n beetje mijn gang kan gaan ( niet al te dol, natuurlijk) 's avonds houd ik mijn gemak. Iedereen blij. 
Hier is de afspraak dat het tot 23:00u best hoorbaar mag zijn, geen festival volume, uiteraard.
De buren weten dat die mogelijkheid er zeker is, ze noemen me ook weleens gekscherend; Club-50.
(Ik woon op nummer 50).
Gevolg van die afspraak is dat het zelden voorkomt dat ik de deadline overschrijdt en veelal zeker niet het volume aantik waardoor de kasten van de buren automatisch ontsluiten.
Overdag heb ik vrijstelling om te testen hoever naar rechts die knop eigenlijk kan, dat lijkt overigens vrijwel eindeloos te zijn.
Ik stop, gehoor technisch gezien, eerder dan dat (te)gekke setje van me aankan.
Sta weleens met de buurvrouw van 5 huizen verder te praten, zelfs daar staat het service soms in de kasten te rammelen.
Voorheen kwam dat wel vaak en best langdurig voor, tegenwoordig ben ik een stuk socialer.
Die afspraken zijn een fijn gegeven, toch kijk ik meestal wel even wie er om me heen allemaal wel of niet thuis zijn voor ik een slinger naar rechts geef.
Anderzijds, ik heb een volcontinu ploegen rooster.
Maar je zal mij niet horen klagen wanneer de onderbuurman met zwaar gereedschap 'handige dingen' voor zijn strandhuisje staat te lassen, slijpen, bikken, of weet ik het wat er allemaal gebeurd als ik in de ochtend/vroege middag nog lig te slapen uit de nachtdienst.
Het is geven en nemen in dit overbevolkte Playa de las IJmuidenos, woon nu eenmaal niet ergens afgelegen op een heuvel.