De M&G bij Cor, is altijd weer een feestje. Na diverse obstakels - in de vorm van opgebroken wegen en de file naar de keukenhof - getrotseerd te hebben, arriveer ik keurig rond 11:00 bij Cor. Na de hartelijke begroeting van de gastheer, hoor ik het al vanaf de gang, de set stond al zachtjes te spelen, maar het is onmiskenbaar de set van Cor!
De Marantz set in combinatie met de harbeths zetten een ongekend niveau neer van spreiding, diepte, evenwicht in laag/midden/hoog, elke keer weer verbaas ik mij hierover, ondanks de standaard bekabeling, diverse normale stekkerdozen en kabels die door elkaar lopen en in elkaar zijn verweven, klink het gewoon goed.
Even later schoof Bert ook aan en direct na het zitten op de 'sweetspotbank' keek Bert mij aan met de reactie, waar ik al enigszins op zat te wachten: Wat klinkt dit goed? zei Bert met grote ogen. Yess, ik had het al aangegeven dat het bij Cor goed klinkt. Tijdens het luisteren kregen wij een overheerlijke bakkers tom pouce en genoten van de klanken van Ennio Morricone en Dulce Pontes:
https://youtu.be/FhPQrREwTMYDit werd beluisterd met kippenvel! Even later diverse klassieke stukken, waaronder de titelmuziek van de 'Onedin Line':
https://youtu.be/YmWv9-a1RSkDe juiste cd en performers laat ik liever aan Cor over.
Na de diverse muziekstukken beluisterd te hebben, zijn we richting centrum Leiden gegaan, ondertussen kwam ook de zon door (Het is eigenlijk al die jaren zonnig en prettig weer qua temperatuur) eerst een vislunch genuttigd bij een van de viskramen aan de grachten van Leiden, daarna een lekker ijsje gegeten en door naar Velvet Music store, hier heb ik een cd van Stromae en een live cd van Donny Hathaway op de kop kunnen tikken.... daarna door naar Plato, alwaar Cor zijn bestelling kon ophalen.
Bert ging met zijn vrouw en dochter verder en Cor en ik gingen terug naar Cor's zijn woning. Thuis gekomen direct de cd's beluisterd en ondertussen kwam John, de beste kameraad van Cor ook binnen. Tijdens een prettig gesprek met John ging Cor de pannenkoeken bakken en voor John en ik het wisten konden we aanschuiven aan de gedekte tafel.
Cor en het was weer TOP geregeld en bedankt voor je gastvrijheid en je set klinkt - gelukkig, ondanks de nieuwe versterker - nog steeds heel erg fijn om naar te luisteren, met andere woorden hoelang je ook luistert, het gaat niet irriteren of vervelen.
Bedankt en tot de volgende M&G!