De set van Erik.

Gestart door erik62, april 12, 2015, 10:31:13

Vorige topic - Volgende topic

Rob46

Dat is gaaf! Ben benieuwd hoe deze combi gaat uitpakken Erik....

erik62

Zodra ik ze geïnstalleerd heb doe ik verslag. Met moeder de vrouw afgesproken dat mijn axissen blijven staan en dat ik de martin logans als ik ze beluisterd heb weer naar de logeerkamer breng. Dit was accoord. Daar doe ik het voor......

Gr.
Erik

Zep

Citaat van: erik62 op juli 04, 2017, 20:24:32
Met moeder de vrouw afgesproken dat mijn axissen blijven staan en dat ik de martin logans als ik ze beluisterd heb weer naar de logeerkamer breng. Dit was accoord. Daar doe ik het voor......

Voor een beetje audio hobby dien je over veel geld te beschikken of een goed afgerichte nederige  vrouw, zo niet dan is het vaak conformeren  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

xander32

Spannend hoe het zal uitpakken :yes:.
Tip; er zijn nu overal mooie zonnebloemen te koop, die doen het vast goed bij hare maje  :wink:.

Citaat van: erik62 op juli 04, 2017, 17:32:55
Dag,

Voor " erbij" en niet ter vervanging vrij recent een set Martin Logan Aerius gekocht . Wilde al langer een set electrostaten voor ernaast maar door tijdgebrek is dit er helaas nooit van gekomen. Ik heb de Aerius meermaals mogen beluisteren en was steeds onder de indruk van dat open en extreem fijn gedetailleerd geluid.
Zaterdag komen ze mijn kant op en ik ben echt reuze benieuwd hoe ze het gaan doen in combinatie met Accuphase.

Gr.
Erik

erik62

:yes: :yes: :yes:
Hare Maje en ik zijn momenteel in Berchtes Gaden met vakantie. Vanavond dan maar eens extra lekker uit eten.
Alhoewel......zonnebloemen...... :angel: :angel: :angel:

Gr.
Erik

erik62

Vandaag met mijn vriend de martin logan aerius luidsprekers opgehaald en thuis aangesloten.
Heb vanaf 12.30 uur aan een stuk geluisterd en ik kan maar een ding zeggen: wauw.....echt. Ik had reeds goede luidsprekers maar deze slaan hun toch echt om de oren qua ruimtelijkheid en transparantie van het geluid. Het klinkt op een of andere manier veel echter. De lage tonen worden door een separate woofer weergegeven en van een overgangsgebied heb ik niets gemerkt. De basweergave is erg diep en strak.Dat hebben die mannen van ML erg mooi gedaan. Ik wilde Ze voor " erbij" maar ik denk dat de audiolab AXIS voor " erbij" gaat worden. Vaak quad electrostaten gehoord maar deze slaan toch alles. Ook de spreiding valt me erg mee. De "sweetspot" is vrij groot dit in tegenstelling tot de electrostaten die ik gehoord heb.
Ik ben aangenaam verrast en ben nog steeds aan het luisteren.
Mocht je ooit in de gelegenheid zijn ....doen.......

Gr.
Erik

xander32

Tof  :yes:. Nog veel luisterplezier.

Rob46

Mooie match dus Erik! Je leest niet zoveel meer over electrostaten, interessant dat de Martins dus weer aandacht krijgen! Veel luisterplezier! :yes:

Rob46

Citaat van: erik62 op juli 04, 2017, 20:24:32
Zodra ik ze geïnstalleerd heb doe ik verslag. Met moeder de vrouw afgesproken dat mijn axissen blijven staan en dat ik de martin logans als ik ze beluisterd heb weer naar de logeerkamer breng. Dit was accoord. Daar doe ik het voor......

Gr.
Erik

Dit is dus goed afgelopen..... :-D

Zep

Heb ze nog nooit gehoord, electrostaten....worden ze nog nieuw gemaakt?

jowa

Top aanwinst en van harte er mee gefeliciteerd  :yes:
Aantal keren ML's gehoord en ik blijf het fantastisch vinden qua geluid.

erik62

Mannen bedankt...
Ja hoor. Martin Logan produceert nog volop electrostaten. Afgelopen jaar in Brussel naar een beurs geweest en daar speelde alpha audio  uit Antwerpen met een accuphase set (a46) met daarop twee gigantisch grote electrostaten van Martin Logan. Iedereen in de zaal viel zijn mond letterlijk open van het geluid.......prachtig was het.....
In kan echt niet onderschrijven wat sommigen beweren,dat deze dingen te weinig bas geven. Meer dan genoeg hoor. Ze schijnen wel gevoelig te zijn voor de versterker die hun voedt en daar schijnt de basweergave sterk afhankelijk van te zijn.
Dat is wat ik ervan gelezen en over gehoord heb .
Gr.
Erik

Zep

Mooi, hoop ze eens ergens te kunnen beluisteren....ben benieuwd, heb er vaker over gelezen. En ja, beter iets te weinig laag (mocht dat zo zijn) dan te veel  :-)

Brutus

Is dat zo scherm waar je om de zoveel jaar een "vel" moet vervangen of is dat alleen bij een magnostaat?
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

erik62

Klopt. Eens in de zoveel tijd miet het mylar ( vlies) worden vervangen maar dit valt erg mee. Voordat ik tot koop ben overgegaan heb ik veel gelezen en gemaild met leden van het Amerikaanse martin logan forum. Er zijn martin logans die reeds 15 jaar hetzelfde membraan hebben en nog spelen als nieuw. Ze zijn erg gevoelig voor zonlicht en vocht. Verder dien je ze een keer in de maand grondig te zuigen. De mijne hebben nieuwe membranen dus ik hoop een hele tijd vooruit te kunnen. Zo niet.......laat ik ze maken.

Gr.
Erik