Set van Zoldar

Gestart door Zoldar, november 20, 2011, 11:02:46

Vorige topic - Volgende topic

Zoldar

En we zijn weer een stap dichterbij.

Kef psw2010 subwoofer met 10 inch driver. Mischien even laten nakijken voor dezekerheid.
Monitor audio radius 90 speakers
Samen met de marantz sr5004 een leuk setje voor zomerse klanken.
Mischien nog ergens rears op de kop tikken.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juni 28, 2013, 12:08:23
En we zijn weer een stap dichterbij.

Kef psw2010 subwoofer met 10 inch driver. Mischien even laten nakijken voor dezekerheid.
Monitor audio radius 90 speakers
Samen met de marantz sr5004 een leuk setje voor zomerse klanken.
Mischien nog ergens rears op de kop tikken.

Heel goed die Kef subs hadden een klein foutje waardoor er een torretje kapot gaat

staat ook op het net
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio MISSION Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FXAudio

Zoldar

Klopt. Maar er was een eenvoudige diy fix voor vandaar dat ikmhet risiico wel durf te nemen. 90 euri voor een 10 inch sub kon zo snel niet vinden.

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juni 28, 2013, 19:07:58
Klopt. Maar er was een eenvoudige diy fix voor vandaar dat ikmhet risiico wel durf te nemen. 90 euri voor een 10 inch sub kon zo snel niet vinden.

Waarom mis ik die koopjes ? eerst die Marantz  :x
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Wil je ook een excuus marantz ?

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juni 28, 2013, 19:45:46
Wil je ook een excuus marantz ?
:yes:

heb wel een ab voor een DV6600 sacd speler

Zoldar

Als rears een setje canton cd10 op de kop getikt voor.

Zoldar

De Zomer hifi set staat nu op zolder te spelen. Als alles goed werkt kan het op de post naar Spanje.

Ik ben blij te melden dat er weer een Marantz in mijn set zal staan. De Marantz SR5004 gaat dienst doen als Hifi amp, DAC voor een laptop met foobar, radio en natuurlijk voor een film zo nu en dan.

Best geinig, ik heb nog nooit een HDCD gehoord omdat ik er nooit een speler voor had. Maar Marantz heeft hier een decoder voor aan boord. Na wat romellen in de CD collectie de verzamelaar van Dire Straits erin gegooid en ja hoor, het lampje gaat branden. Klinkt prima, maar dat doet de normale cd ook.

Fronts zijn deze pittige Monitor Audio's Radius 90. Rears zijn de zilveren Canton CD-10. Sub is een KEF PSW 2010 met 10 inch driver.

De set zal in 2.1 stereo mode worden gebruikt. Dus DSP zal alrijd aan staan. Wat een prettige verassing is, is dat zelfs een enrty level marantz je de mogelijkheid geeft om met de hand een aantal dingen te EQ en.

Na de obligate audyssye, was het geen verassing dat ik de audyssey EQ curves niet mooi vind in het hoog en midden. Dus REW aangezwengeld en de sub met de hand geintegreerd. Ik heb op zolder nuttige vlakke output tot zon 35 hz. De Marantz en MA zijn wat aan de scherpe kant dus ik heb wel een EQ gemaakt om dat bij de meest pittige opnames te kunnen temmen. Het is dat typische geluid wat je bij de goedkopere receivers hoort. Een verharding van stemmen en dichtslaan van net hoog. Ik heb de MA ook op de onkyo 5008 ook even gebruikt om de MA aan te sturen en daar blijft alles binnen de perken.
Net even wat bob marley opgezet en dat was echt genieten. Lekkere bas, snel hoog en een redelijke soundstage. In ieder geval meer dan je van een sateliet systeem kunt verwachten. Maar het detail en power van de set beneden worden nergens benaderd.

JohnWx

Gebruik je de "graaf" nog wel :-)

JohnWx

Heb nu die Pioneer en de Chario's met die DAVIS sub heerlijk dat broekspijpen laag  HB

Marantz 81

Citaat van: John Wx op juli 26, 2013, 00:05:34
Gebruik je de "graaf" nog wel :-)

Vorige week maandag nog van genoten  pompom

RoGEK

Wist niet eens dat de SR5004 HDCD kon decoden..
Binnenkort ook eens proberen...
Heb sultans of swing als hdcd.
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Zoldar

Het is stil op zolder erg stil. En het kriebelt weer. hmmmmm

Dus ben ik aan het kijken voor een versterker voor een appel en een ei. Geen hoogvlieger, nee gewoon een verteker die versterkt  clown1

Natuurlijk ga ik hier ook een eigen AB test mee doen, blind en met gelijke niveaus tegen de zware jongens beneden.

Ik kan nu uit 2 amps kiezen in de categorie vedergewicht.

Pioneer A209r met wel 35watt. Gewicht 4,7 kg. Nog steeds te koop!

Sony TA-FE530r. Sony geeft geen vermogen in 8 ohm rms aan, dat geeft de burger moed. Wel wat ouder 1999 en iets van 6 kg.

uw waarde suggesties voor deze david!

pameijer

Zonder verstand van deze 2 bakken, maar met de Pioneer weet je wel wat je krijgt, prima geluidje maar wat plichtmatig, en de Sony zou je flink kunnen verrassen! Ik zou dus voor de Sony gaan  :-P
Marantz Cinema 40 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Ugoos AM6B+ / Vu+ Duo2 / LG 65C4 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K / AVI ADM9.1RS actives front en center + 4x AVI DM5 + 4x Micca M8C + Rythmik E15 en F15

JohnWx

Pioneer heeft wel mooie teksten die mij aantrekken als ik moest kiezen  :angel:

• Twin Mono Symmetrical Construction
• Large Insulators
• Direct Energy MOSFET Circuit
• Low-Impedance Driving Capability
• Wide-Range Linear Circuit

http://www.pioneer.eu/nl/products/archive/A-209R/page.html