Set van Zoldar

Gestart door Zoldar, november 20, 2011, 11:02:46

Vorige topic - Volgende topic

Zoldar

Best geinig dat setje. Ik liep er als rechtgeaarde audiofiel natuurlijk straal langs al  die midi setjes.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: jowa op september 19, 2013, 14:55:41
Zeker hele mooie speakers.

Philips heeft de afgelopen jaren erg leuke mini/midi sets uitgebracht.
Een kennis van mij heeft zo'n set met daarin ook een stel buizen (Philips MCD909) en die set klinkt verrassend goed.

erg hoog heb gehalte

JVC had/heeft ook met die wooden woofers
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio MISSION Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FXAudio

JohnWx

Goede leuke vakantie gehad  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Zoldar op september 15, 2013, 20:23:34

Was vorige week in het nieuws dachten dat Franco weer terug was  :lol:

Zoldar

Citaat van: John Wx op september 19, 2013, 15:37:22
Goede leuke vakantie gehad  :-)

Zeker. Het weer is hier wel omgeslagen. Maar we hebben het super gehad. Dat buiten film kijken is wel speciaal.

Cornelis1921

Citaat van: Zoldar op september 19, 2013, 13:37:37
voor op Zolder deze set Phillips MCD708 gekocht. Met Ribbon-tweeter. 15 euri.

Nu nog een amp voor onder de 30 euri en we zijn weer klaar.
Misstaan ook niet in de woonkamer. Mooie "vintage"!  :roll: Geluk Zoldar.  pompom byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marantz 81

Waarom heb je de vorige set weggedaan dan van de zolder ?

JohnWx

Zoldar

Overkill. Sony es en triangle speakers die ik met winst kon verkopen. Oh en een set voor op vakantie stond op het wensen lijstje.

Dit is voor wat achtergrond muziek. Wil het onder de 50 euro houden.

JohnWx

Citaat van: Zoldar op september 20, 2013, 07:49:41
Overkill. Sony es en triangle speakers die ik met winst kon verkopen. Oh en een set voor op vakantie stond op het wensen lijstje.

Dit is voor wat achtergrond muziek. Wil het onder de 50 euro houden.

Dat heet rouleren prioriteiten  notworthy

Marantz 81

ok succes las ook dat je een blindtest gaat doen ,misschien moet ik ook langskomen want daarna klinkt alles hetzelfde  clown1 :schater:

Zoldar

Ja, klopt. Amp van 3 tientjes vs onkyo van 25 kg. Mag jij switchen.

Ik heb al een stel splitters voor rca om met 1 cd speler de 2 amps tegelijk aan te sturen. Daarna kan de hele high end set de deur uit en ga ik weer racen.

Zoldar

En we hebben een amp voor op zolder. 3 tientjes.

Sony STR-DB930 reciever. Ingebouwde Dac en radio. Als ik de plaatjes op internet bekijk is het mooi gebouwd met aardige componenten. Volgens Sony 100 watt rm2/8ohm. 13 kg. Ik dacht voedingselco's te zien van nichigon van 15000 paardekrachtnewtonmeter-volts.

Zoldar

En ze zijn aangekomen. Net ff aan de onk 5008 gehangen en aanvankelijk deed in van de tweeters het niet. Maar na er wat meer volume door te blazen kwam hij toch los en alles functioneerd prima. Wat krijg je dan voor 15 euri?

Een mooi open soundstage voor zulke kleine speakers, behoorlijk wat detail in het mid/hoog, top hoog wat ingetogen, nog redelijk wat laag zonder dat er een ovedreven boom bass is gekozen. Het laag houd gewoon na een bepaalde laagte op. Midden zou wat meer open kunnen. Qua punch kun je niet veel vragen en het is opvallend hoe ver ik de onkyo moet open draaien voor ik wat volume uit krijg.

Morgen boven de sony str-db930 neerzetten en we hebben weer muziek bij het werk:)

Zoldar

Mijn eerste DIY avontuur

De Sony SCD-XB940 heft kuren. SACD werden niet meer ingelezen of hortend en stotend afgespeeld. Ik kan zelf in het Service Menu de speller zichzelf laten calibreren (laser). Maar dit mocht niet meer baten. Soms als de speller warm was werkte het even.

Ik heb een donor DVD speler gehaald met dezelfde laser en de laser eruit gehaald en weer in de SCD-940 gezet. Spannend. De CD's speelden prima af maar dezelfde problemen met de SACD  frusty

Hal9000 gebeld en die zei dat het ook aan de stuur electronica kan liggen die te warm wordt. Elco's kunnen gaan lekken. Nu ben ik niet van plan om er euro's aan uit te geven (voor onderdelen en uren) dus ik had de hoop al opgegeven.

Thuis de speler weer open gemaakt maar ik kan zo snel niet zien of en waar er gelekt. Het board met de stuur IC is wordt wel warm.

Maar met wat kunst en vleigwerk krijg ik de speler wel aan het lezen. Door met de hand de hoek van de laser aan te passen. Dit moet de speler zelf regellen maar ik heb het nu opgelost door een met een stukje elastiek de laser unit in ee bepaalde hoek te zetten.

En uhhm ik zit alweer een uur te luisteren naar SACD's die voorheen oonleesbaar waren  hello