De Zomer hifi set staat nu op zolder te spelen. Als alles goed werkt kan het op de post naar Spanje.
Ik ben blij te melden dat er weer een Marantz in mijn set zal staan. De Marantz SR5004 gaat dienst doen als Hifi amp, DAC voor een laptop met foobar, radio en natuurlijk voor een film zo nu en dan.

Best geinig, ik heb nog nooit een HDCD gehoord omdat ik er nooit een speler voor had. Maar Marantz heeft hier een decoder voor aan boord. Na wat romellen in de CD collectie de verzamelaar van Dire Straits erin gegooid en ja hoor, het lampje gaat branden. Klinkt prima, maar dat doet de normale cd ook.

Fronts zijn deze pittige Monitor Audio's Radius 90. Rears zijn de zilveren Canton CD-10. Sub is een KEF PSW 2010 met 10 inch driver.

De set zal in 2.1 stereo mode worden gebruikt. Dus DSP zal alrijd aan staan. Wat een prettige verassing is, is dat zelfs een enrty level marantz je de mogelijkheid geeft om met de hand een aantal dingen te EQ en.
Na de obligate audyssye, was het geen verassing dat ik de audyssey EQ curves niet mooi vind in het hoog en midden. Dus REW aangezwengeld en de sub met de hand geintegreerd. Ik heb op zolder nuttige vlakke output tot zon 35 hz. De Marantz en MA zijn wat aan de scherpe kant dus ik heb wel een EQ gemaakt om dat bij de meest pittige opnames te kunnen temmen. Het is dat typische geluid wat je bij de goedkopere receivers hoort. Een verharding van stemmen en dichtslaan van net hoog. Ik heb de MA ook op de onkyo 5008 ook even gebruikt om de MA aan te sturen en daar blijft alles binnen de perken.
Net even wat bob marley opgezet en dat was echt genieten. Lekkere bas, snel hoog en een redelijke soundstage. In ieder geval meer dan je van een sateliet systeem kunt verwachten. Maar het detail en power van de set beneden worden nergens benaderd.