Set van Zoldar

Gestart door Zoldar, november 20, 2011, 11:02:46

Vorige topic - Volgende topic

cz79

Exact de omschrijving die ik ook in gedachte had, heb verschillende uitgeprobeerd en ze zien er goed uit, maar klinken idd saai en donker

bramdg

:yes: ..... staan mooi en kunnen misschien ook wel mooi klinken in de juiste set
Maar hier de ervaring met de W&m LS01 > donker
De Interlink had daar iets minder last van vond ik persoonlijk
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

JohnWx

Citaat van: xander32 op februari 19, 2013, 06:48:56
Hetgeen ik van W&M heb gehoord aan kabels, heb ik steevast als ietwat saai,donker ervaren ...
Kan mij een verschil dan ook goed voorstellen.

Waarom moet je het weer over mij hebben  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio MISSION Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FXAudio

JohnWx

Citaat van: Zoldar op februari 18, 2013, 22:44:15
I love toch Audyssey!
Vandaag weer 8 metingen gedaan omdat de front speakers in Bridged Mode spelen op de Onkyo TX-NR3008. Mooi om te zien dat de fronts nu op -4,5db gezet worden omdat ongeveer twee keer zo veel power krijgen. Daarna wat multi-channel muziek geluisterd van de SACD van Genesis. Maar dan wel met de Audyssey Flat (THX movie mode) curve, dus zonder de roll of in het hoog en nog meer toeters en bellen die audyssey meen neemt voor bioscoop ervaring.
No son of mine gaat lekker hard door de kamer heen op standje 90db  HB.  Ik heb het nog nooit zo ruim en strak gehoord. Ik laat het zelf pielen met de EQ los. Dreaming while you sleep heeft veel effecten in zowel front als achterspeakers en een flinke dot LFE actie. Het is maar goed dat ik even geen buren heb.

Furutech Alpha Line plus in aantocht
Ik heb hier een vrij deftige Furutech IC (Evolution met pluggen van de Refernce Serie) liggen voor de Metrum Octave. Toch maar eens aan de Sony SCD-555ES hangen voor een vergelijke met de W&M. Dat had ik beter niet kunnen doen. Het weer pijnlijk duidelijk waarom de Furutech hier is gebleven. Vergeet de standaart cliche's over gordijen. Het hele raamkozijn ging mee en er was een veel betere kijk op de muziek. Bass you can chew en zo veel meer details in het hoog en midden, dat je even dacht naar een andere mix zat te luisteren. Ik doe de Sony en de muziek tekort door verder te draaien met de W&M.

tis gewoon een heel g i e l kabeltje Zoldar  redface
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Leuk om te lezen dat veel mensen hier ongeveer dezelfde ervaringen hebben met de  W&M. Ik heb er wel een plek voor op zolder, waar de set best wat midbass bloom kan gebruiken en een wat ingetogen hoog.

Met Alpha Line plus neem ik een gok want ik heb hem niet gehoord. Maar als hij slechts een deel van de openheid, snelheid, bereik in het laag en punch heeft als mijn huidige Furutech Evlolution/Reference, ben ik een blij man. Ik heb hem voor een zeer zacht prijsje kunnen kopen. Hij heeft zeer goed gescoord in een hifi news schoot-out van vorige maand. Dit was ook de reden om Furutech uit te proberen en ik ben niet teleurgesteld tot nu toe.

Als het zo veel muzikaal plezier geeft is het toch een heerlijke bezigheid.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

xander32

Citaat van: John Wx op februari 19, 2013, 09:52:38
Waarom moet je het weer over mij hebben  8-)
... Jij bent saai en donker?

JohnWx

xander32

Citaat van: John Wx op februari 19, 2013, 20:55:28
soms in mijn dark period  8-)
... en in jouw shining period ¿

JohnWx

Vind Weber en Maurer mooier in doos als los in de set, zo stug kan je iemand mee raken zo hard  :roll:

Zoldar

Furutech Alpha Line Plus

Net binnen, in originele verpakking. Ongebruikt zo te zien. Net aan de Sony SCD-555ES gehangen en later vanavond er eens lekker voor gaan zitten.

Onkyo v.s. Graaf grudge match
Ongeveer 250 watt torrrr v.s. 50 watt buizen. Porcupine tree opgezet op ong. 90 db met uitshieters naar 96 db (mijn buren zijn nog steeds niet terug). Sub heb ik uitgezet. En uhhm de onky zelf laten streamen vs de Octave/squeezbox combo. Nee niet eerlijk maar he. de wereld is niet eerlijk.
De Onkyo weet op dat hoge volume net wat harder en krachtiger de bass drum door te laten komen en bass loopjes zijn iets accurater, beter gedefinieerd. De graaf beukt lekker mee zonder erg vlak of leeg te worden.
Daar houd de voorsprong van de onkyo dan ook meteen mee op. Op alle ander vlakken, detail, soundstage, vloeiendheid, attack van snare drums noem maar op is de stereo weergave van de Graaf/Octave beter. Verfijnder. Groter.

JohnWx

Citaat van: Zoldar op februari 26, 2013, 22:07:09
Furutech Alpha Line Plus

Net binnen, in originele verpakking. Ongebruikt zo te zien. Net aan de Sony SCD-555ES gehangen en later vanavond er eens lekker voor gaan zitten.

Onkyo v.s. Graaf grudge match
Ongeveer 250 watt torrrr v.s. 50 watt buizen. Porcupine tree opgezet op ong. 90 db met uitshieters naar 96 db (mijn buren zijn nog steeds niet terug). Sub heb ik uitgezet. En uhhm de onky zelf laten streamen vs de Octave/squeezbox combo. Nee niet eerlijk maar he. de wereld is niet eerlijk.
De Onkyo weet op dat hoge volume net wat harder en krachtiger de bass drum door te laten komen en bass loopjes zijn iets accurater, beter gedefinieerd. De graaf beukt lekker mee zonder erg vlak of leeg te worden.
Daar houd de voorsprong van de onkyo dan ook meteen mee op. Op alle ander vlakken, detail, soundstage, vloeiendheid, attack van snare drums noem maar op is de stereo weergave van de Graaf/Octave beter. Verfijnder. Groter.

fotootje aan de sony aub pak ik vast doekje

mooie spullen weer man

Marantz 81

Mooi omschreven weer  :yes:

Zoldar

Wat plaatjes van de Sony en de nieuwe Furutech Alpha Line plus IC

Furutech IC en Belden power kabel

Absoluut mint conditie. De AB kwam uit het folie, nooit gebruikt.

bramdg

PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Cornelis1921

:kwijl: :yes: Een erg mooie speler Zoldar. hello pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *